به انتخاب «فست کمپانی»: شهرزاد رفعتی یکی از خلاقترینهای دنیای تجارت
«فست کمپانی» به تازگی فهرست صدتایی بسیار جالبی از خلاقترین آدمهای دنیای تجارت در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است.
تاريخ انتشار: پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۹
«فست کمپانی» به تازگی فهرست صدتایی بسیار جالبی از خلاقترین آدمهای دنیای تجارت در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است.
باید روی واژه خلاق در اینجا تأکید کنم. ما خیلی از افرادی را که در این لیست معرفی شدهاند نمیشناسیم ولی کار آنها در دنیای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثیرگذار بودهاند.
مثلا ما «واداح خانفار» شبکه الجزیره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر علیه دیکتاتوری مبارک نداشت نمیشناسیم، یا نمیدانیم مغز متفکر iOS، «اسکات فورستال» بوده است، یا اصلا به نام «الکس کیپمن»، که نقش اساسی در ساخته شدن کینکت مایکروسافت داشت، برنخوردهایم.
فهرست جالب فست کمپانی، چنین افرادی خلاقی را به معرفی میکند، این فهرست به ما میگوید که اینستاگرام یا اپ فلیپبورد با تلاش چه کسانی در اختیار ما قرار داده شده است و شما را با «میکائیل هد»، رئیس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگین، ساعتها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا میکند.
در این فهرست چشمم به نام «شهرزاد رفعتی» برخورد، فست کپمانی در مورد او توضیح داده است که:
شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ برای تحصیل در علوم کامپیوتری از تهران به ونکوور رفت و در آنجا شرکتی به نام BroadbandTV را تأسیس نمود، شرکتی که به دوره هراس شرکتهای بزرگی مانند برادران وارنر، سونی، EA و یا NBA از اینترنت خاتمه داد. همه آنها از اینترنت به خاطر نقض کپیرایت میترسیدند. اما فناوریای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپیرایت را نهتها در یوتیوب بلکه در هر فضای دیگری که امکان آپلود ویدئو در ان باشد، تشخیص میدهد. بر این اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ویدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکیت NBA یا اتحادیه بسکتبال آمریکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخیص داده شدند.