گوگل قصد دارد وب سایتهایی را که بیش از اندازه به انتشار آگهیهای تبلیغاتی میپردازند، تنبیه کند. این شرکت تصمیم گرفته است در موتور جستوجوگر خود کمتر به چنین وب سایتهایی ارجاع بدهد
تاريخ انتشار: جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
تيترآنلاين - گوگل قصد دارد وب سایتهایی را که بیش از اندازه به انتشار آگهیهای تبلیغاتی میپردازند، تنبیه کند. این شرکت تصمیم گرفته است در موتور جستوجوگر خود کمتر به چنین وب سایتهایی ارجاع بدهد.
به گزارش همكاران سيستم به نقل از وبسایت nbcbayarea موتور جستجوگر گوگل تلاش میکند با اصلاح الگوریتم جستوجوی خود از نمایش آدرس وب سایتهایی که آگهیهای تبلیغاتی آنها بیشتر از محتواهای آنها است، در نتایج جستوجوهای خود جلوگیری کند. در این طرح، گوگل بیشتر به وب سایتهایی نظر دارد که در بالای صفحات و قبل از محتواها و مطالب اصلی خود به انتشار آگهی تبلیغاتی میپردارند.
البته گوگل اعلام کرده است انتشار آگهیهای تبلیغاتی در بالای صفحه شگرد رایج وگاه سودمندی است و تغییر الگوریتم جستوجو به همه این وب سایتها آسیبی وارد نمیکند. بلکه وب سایتهایی که در بالای صفحات اینترنتی خود بیش از حد آگهی تبلیغاتی منتشر کرده باشند از نتایج جستوجوها حذف خواهند شد.
بنا بر اعلام مک کاتز، یکی از مهندسان گوگل، تغییر الگوریتم جستوجو فقط یک درصد از نتایج جستوجو را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کاری به صفحات صرفاً تبلیغاتی که از آنها با عنوان pop-upها یاد میشود، نخواهد داشت.