ساندرو از محصولاتی است که هر دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی خواستار تولید آن بودند اما به جهت اینکه این خودرو دقیقا رقیب 206 ایران خودرو خواهد بود با این شرکت وارد مذاکره نشدیم
یک سال از زمان آغاز مدیریت پیمان کارگر در شرکترنوپارس می گذرد . مدیرعامل جوان و خوش اخلاق رنوپارس در گفتگویی به مرور فعالیت های این شرکت طی یک سال گذشته پرداخت.
وی در این نشست ضمن یادآوری برنامه های شرکت همزمان با ورودش به ایران گفت: در ورود به ایران مهمترین برنامه رنو را افزایش تولید و فروش محصولات رنو در ایران بیان کرده و عنوان نمودم که رنو در نظر دارد که شریکی استراتژیک برای صنعت خودرو ایران شود.
مدیرعامل شرکت رنوپارس با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فعالیت رنو پارس در ایران می باشد افزود: البته رنو برنامه هایی مختلفی را در این راستا در نظر است که عمده ترین آنها گسترش برند رنو در ایران است.
کارنامه مثبت رنو پارس طی یک سال گذشته در ایران
وی در ادامه کارنامه مثبت امروز رنو پارس در ایران را ، نوید بخش آینده بهتر برای این شرکت دانست و اظهار داشت: کارنامه رنو پارس در یک سال گذشته از نتایج خوبی برخوردار بوده است به طوری که این روند مثبت نه تنها امیدی برای آینده رنو پارس خواهد بود بلکه موجب آماده سازی آینده ای بهتر برای این شرکت خواهد شد.
وی دلایل نتایج مثبت کارنامه رنو پارس در ایران را شامل چهار مورد عنوان کرد و گفت : در یک سال گذشته تولید و فروش تندر و مگان روند افزایشی را داشته است به طوری که میزان تولید تندر در مقایسه با ابتدای سال 2010 افزایش 3 برابری و تولید مگان نیز در مقایسه با همین مدت، افزایش دو برابری را نشان می دهد.
وی همچنین به برنامه رنو پارس در خصوص تولید تندر در ایران اشاره و اظهار داشت :برنامه رنو پارس تولید روزانه 300 دستگاه تندر بوده است در حالی که هم اکنون تولید تندر بیش از برنامه بوده و روزانه بین 350 تا 380 دستگاه رسیده است همچنین برنامه رنو پارس تا پایان سال میلادی 2011 تولید حداقل 490 تا 500 دستگاه تندر 90 می باشد.
وی همچنین تولید روزانه مگان را بین 47 تا 50 دستگاه عنوان نمود و در ادامه در خصوص میزان تولید روزانه تندر در شرکتهای ایران خودرو و پارس خودرو گفت: درحال حاضر روزانه 100 دستگاه تندر در ایران خودرو و مابقی آنها با نوسان در پارس خودرو تولید می شود که علت نوسان در تولید تندر نیز، تولید همزمان تندر و مگان در شرکت پارس خودرو است.
افزایش 50 درصدی سهم بازار محصولات رنو در ایران
وی در ادامه افزایش 50 درصدی سهم بازار محصولات رنو در ایران را از دیگر دلایل کارنامه مثبت رنو پارس در یک سال گذشته ذکر کرد و افزود: در حالی که در گذشته سهم بازار رنو در ایران حدود 1/2 درصد بود این رقم در ابتدای سال 2011 میلادی و پس از انجام فعالیتهایی به 1/3 و هم اکنون به 6/4 درصد رسیده است که این روند نشان از جهش 50 درصدی سهم بازار رنو در شش ماه ابتدایی سال 2011 دارد که امید می رود تا پایان سال 2011 میلادی سهم بازار رنو در ایران به 5/5 درصد افزایش یابد که قطعا دست یابی به این رقم جهش بزرگی در این راستا خواهد بود.
مدیر عامل رنو پارس در ادامه سومین نشان از کارنامه مثبت رنو در این مدت را کیفیت محصولات رنو در ایران عنوان کرد و گفت: همواره کیفیت محصول از اولویت های بسیار محکم و قوی برای رنو پارس بوده است و رنو هیچ گاه نخواسته بازاری بدون کیفیت داشته باشد و تولید بالا بدون کیفیت را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
کارگر در خصوص آمار افزایش کیفی در بخش های مختلف تولید در این شرکت گفت:هم اکنون آمارهای ppm در بخش کیفیت قطعه سازی و evest در بخش اندازه گیری کیفیت در کارخانه، پیشرفت های بسیار خوبی را نشان می دهد .
وی همچنین رتبه کیفی تندر90 ایران را در مقایسه با سایر تولیدات رنو در دنیا ،رتبه وسط عنوان کرد و افزود: تندر 90 ایران از نظر رتبه کیفی با رومانی هم اکنون برابر، نسبت به مراکش بالاتر و از روسیه نیز کمی عقب بوده است که در آمار جدید کمی از جهت کیفی پیشرفت نموده است.
رضایت 68 درصدی مشتریان از کیفیت تندر 90
وی در ادامه از آمار 68 درصدی رضایت مشتریان نسبت به کیفیت تندر درایران خبر داد و اظهار داشت : بر اساس آمار 68 درصد از مشتریان تندر 90 پس از 2 سال استفاده ،حتی یک ایراد جزئی از این خودرو به دست نیاوردند که این درصد از رضایت مشتریان پس از 2 سال استفاده ،رکورد بسیار مهمی است ،همچنین براساس آمار 98 درصد ازمشتریان تندر امروز به دلیل رضایت بالا از این خودرو،خرید این خودرو را به دوستانشان توصیه می نمایند که این آمار ها بسیار دلگرم کننده بوده و نشان از حصول تلاش های انجام گرفته در این راستا است.
تولید 3 برند دیگر رنو در ایران
وی چهارمین نشان ازنتایج کارنامه خوب رنو در ایران را تعداد تولید خودروهای رنو در ایران عنوان کرد و افزود: تا کنون از محصولات رنو تنها تندر و مگان در ایران تولید می گردید که قرار است 3 پروژه تولیدی دیگر نیز به محصولات تولیدی رنو در ایران افزوده شود که با این تعداد مجموع برندهای تولیدی رنو در ایران به 5 برند خواهد رسید .
وی افزود:علاوه بر مدل های تولیدی ،5 مدل خودروی وارداتی را نیز در سال جاری به بازار ایران وارد خواهند شد.
وی یکی از اولویتهای مهم شرکت رنو در ایران را جلب رضایت مشتریان از جهت کیفیت تولید و خدمات پس از فروش ذکر کرد و افزود: با توجه به معرفی خوب برند رنو در ایران و از سویی اهمیت کیفیت و سرویس دهی خدمات برای مشتریان خودروها،شرکت رنو در نظر دارد تا جهش بزرگی را به لحاظ کیفیت خدمات دهی در ایران داشته باشد همانطور که چنین جهش کیفی را در کل دنیا داشته است.
تقویت همکاری رنوپارس با قطعه سازان و خودروسازان ایرانی
وی کسب نتایج مثبت کارنامه رنو در ایران را به جهت انجام سه مدل حرکت در این راستا عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری منظم و بیش از گذشته با قطعه سازان ایرانی در حوزه کیفیت و نحوه تولید قطعات، بخشی از این اقدامات بوده است به طوری که در این راستا برنامه عمده ای را در جهت داخلی سازی قطعات و همچنین تقویت همکاری با قطعه سازان را دنبال می نماییم.
وی همچنین تقویت همکاری با خودروسازان ایرانی و تشکیل جلسات منظم با آنها را نیز از دیگر اقدامات رنو پارس در این جهت ذکر کرد و افزود:این نحوه همکاری با خودروسازان ایرانی چون ایران خودرو،پارس خودرو و سایپا بسیار مثبت بوده است به طوری که در جلسات منظم و جدی که با این شرکتها داشته ایم ، تصمیمات عمده ای گرفته شده است و از سویی توجه به مشکلات خودروسازان نیز در این راستا انجام شده است تا مشخص گردد که خودروسازان با چه احتیاجاتی در رنج مدلهایشان مواجه هستند تا بر روی آنها بیشتر کار شود.
مدیر عامل رنو پارس در ادامه سومین بخش حرکت رنو پارس در ایران را اقداماتی بر روی شرکت رنو عنوان کرد و اظهار داشت:تا کنون جلسات بسیار مهمی در این راستا در پاریس داشته ایم و تصمیم گیری های بسیار جدی و سریعی نیز در این جهت انجام داده ایم .
ایران جزء اولویت های رنو پارس در دنیا است
کارگر تصریح کرد:در حال حاضر ایران جزء اولویت های کشور دنیا یرای رنو پارس محسوب می شود در حالی که پیش از این ،به این نحو نبود و ایران امید رفته ای برای رنو پارس بود.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی نسبت به مشکل خدمات پس از فروش تندر 90 گفت:بر اساس آمار سالیانه رنو در حوزه خدمات خودروها، در سال 2011 بخش خدمات پس از فروش رنو پارس نسبت به دو سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی را داشته است و همانطور که عنوان کردم ،امروز توجه به بحش خدمات پس از فروش از اولویت های رنو پارس در ایران می باشد .
وی افزود: سالهاست که رنو برنامه کیفیت محصولاتش را در دنیا شروع نموده و از سال 2006 نیز استانداردهای بسیار محکمی را در بخش خدمات اجرا نموده تا در این حوزه، رتبه برتر را در میان خودروسازان دنیا کسب نماید البته در این راستا برنامه هایی را برای مشتریان ایرانی و با پارتنرهای رنو، مثل ایران خودرو ،سایپا و نگین خودرو داشته ایم که به نگین خودرو تا زمان اجرای استانداردها اجازه فعالیت داده نشده است اما امیدواریم که بتوانیم هرچه سریعتر بخش خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را توسط نگین خودرو داشته باشیم همان طور که در این راستا، صحبتهایی را نیز با ایران خودرو وسایپا شروع کرده ایم تا در شبکه خدمات پس از فروش این شرکتها هم بتوانیم استانداردهای رنو را اجرا نماییم که امید است هر ماهه نتایج این اقدامات دیده شده و طی یک سال آینده ،جهش بسیار خوبی را در این بخش شاهد باشیم.
عرضه وانت تندر تا پایان امسال
وی همچنین در خصوص عرضه فیس لیفت جدید تندر 90 و تاخیر بوجود آمده در این راستا، گفت: از ماه جولای گذشته همزمان با فعالیتهای روزانه شرکت، بر روی پروژه ها و مشکلات گذشته فعالیت هایی را داشته ایم که این فعالیتها ضمن اینکه اقدامات اساسی برای آینده بود اما تاخیر شش ماهه ای را برای پروژه هایی مثل فیس لیفت تندر 90 بوجود آورد که به نظر نمی رسد ضرری را برای آینده به همراه داشته باشد بلکه پایه و اساس محکمی برای سایر اقدامات خواهد بود به همین جهت معتقدم بدقولی در این راستا صورت نگرفته است.
وی در ادامه از عرضه وانت تندر تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: در حال حاضر به غیر از ال 90 بر روی 6 پروژه دیگر در حال فعالیت هستیم که سه پروژه را به طور جدی دنبال می نماییم که یکی از آنها پروژه وانت تندر است که امیدواریم تا پایان سال 90 یا اوایل سال 91 به بازار عرضه شود.ضمن اینکه تا کنون برای تولید این خودرو مشکلی وجود نداشته است .
مدیر عامل رنو پارس همچنین در خصوص زمان عرضه فیس لیفت تندر گفت: در آینده ای نزدیک دو فیس لیفت جدید از تندر به بازار عرضه خواهد شد ،اولی فیس لیفت خود رنو برای تندر است که به جهت انجام تغییرات اساسی بر روی تریم داخل آن ، اواخر سال 2012 به بازارعرضه خواهد شد و دیگری فیس لیفتی است که با همکاری سایپا درحال اجراست که به جهت اهمیت عرضه با کیفیت این فیس لیفت ،زمان زیادی برای تولید آن صرف شده است اما به نظر می رسد تا پایان سال 90 این فیس لفت جدید نیز به بازار عرضه شود .
ساندرو 2 سال دیگر به بازار ایران می آید
کارگر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرخودرو در خصوص زمان تولید وعرضه ساندرو و اینکه سیاست رنو برای تولید این خودرو با توجه به اینکه ساندرو رقیبی برای 206 خواهد بود ،گفت: ساندرو از محصولاتی است که هر دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی خواستار تولید آن بودند اما به جهت اینکه این خودرو دقیقا رقیب 206 ایران خودرو خواهد بود با این شرکت وارد مذاکره نشدیم چرا که به جهت ارتباطات با پژو این نحو رقابت را اصولا مثبت نمی دانیم به همین جهت تصمیم گرفته شد تا پروژه ساندرو را با سایپا اجرایی نماییم که البته تولید آن دوسال زمان خواهد برد اما تلاش می نماییم که این محصول زودتر از این زمان مورد نظرانجام و وارد بازار شود .
تاثیر 10 درصدی افزایش نرخ ارز بر قیمت تندر 90 براي هر تندر بين هزار تا 1500 دلار ضرر ميدهيم
وی در خصوص برنامه رنو برای افزایش مجدد قیمت تندر تا پایان امسال گفت:اگر این امکان فراهم شود که افزایشی صورت گیرد از نظر ما بسیار خوب خواهد بود اما در صورت جذب کامل اثرات منفی افزایش نرخ ارز این امکان وجود دارد که افزایشی صورت نگیرد ولی تاکنون این امر محقق نشده است در حالی که در دنیا با افزایش قیمت مواد اولیه ،قیمت خودرو نیز افزایش می یابد .
مديرعامل رنوپارس در اين باره توضيح داد: اگر اثر منفي نوسانات قيمت ارز، تورم و قيمت مواد اوليه در ايران را در نظر بگيريم، در حال حاضر ما روي هر دستگاه خودرو تندر90 بين هزار تا هزار و 500 دلار ضرر ميدهيم. به همين دليل مدتي قبل برنامهريزيهايي براي پايين آوردن هزينه انجام داديم كه ميتواند نيمي از مسائل ناشي از قيمت مواد اوليه و تورم را جبران كند. اما نيم ديگر اين ضرر كه ناشي از تورم ارزي است، جبران پذير نبوده و به همين دليل قيمت تندر 90 با نوساناتي مواجه است. شرکت رنو برای جبران این موضوع و کاهش فشار این افزایش بر روی مشتریان، برنامه ای را با قطعه سازان داشته است تا با تعامل با آنها بخشی از هزینه تندر را بدون کاهش سود قطعه سازان کاهش داده و با اجرای این برنامه نیمی از افزایش قیمت را جبران نماید
وی گفت: به طور کلی افزایش نوسانات نرخ ارز و تورم ایجاد شده بر روی قیمت تمام شده محصولات رنو پارس حدود 10 درصد وبر قیمت قطعات نیز بین 7 تا 25 درصد اثر منفی گذاشته است .
دليل گرانتر بودن تندر 90 در ايران نسبت به روماني
قيمت تندر90 در ايران به طور ميانگين 30 درصد گرانتر از تندر روماني است و علتش هم اين است كه زمينههاي تجارت يكي نيست. هرچند قطعه سازان پيشرفتهاي زيادي از نظر كيفيت و قيمت داشتهاند، ولي هنوز با روماني اختلاف كيفيت زيادي وجود دارد. در روماني كيفيت بسيار بالاتر و قيمت بسيار پايين تر است.
به اعتقاد كارگر، زماني كه خودروساز در يك رقابت مثبت باشد، ميتواند جلوتر حركت كند؛ همانطور كه در روماني يك زمينه مثبت براي پيشرفت وجود دارد، و علت سرعت و كيفيت بهتر كار در رماني هم همين است؛ اما وقتي رقبا به هم پشت پا بزنند و يك رقابت منفي وجود داشته باشد، سرعت حركت كندتر مي شود.
اثرات منفي سونامي ژاپن تا يك ماه ديگر از بين ميرود
وی در ادامه در خصوص علت کسری پک های مگان گفت:علت این کسری در ماههای اخیر به دلیل زلزله و سونامی ژاپن بوده است که یک مقدار تاثیر منفی گذاشته است اما هم اکنون شرایط پک های مگان خیلی بهتر شده است و تا یک ماه آینده اثرات این اتفاق کاملا از بین خواهد رفت.
رنو پارس تمايل بيشتري به همكاري با سايپا دارد
مدیر عامل رنو پارس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه خرید بخش زیادی از سهام شرکت توسعه صنایع خودرو توسط سایپا ،این اقدام چه تاثیری بر تغییر برنامه رنو خواهد گذاشت،گفت: مسلما تاثیر خواهد گذاشت و اگر خودتان را جای ایران خودرو بگذارید و تصور اینکه ممکن است در برد شرکت رنو پارس نباشد قطعا اثر ات ذهنی را خواهد داشت بنابراین تصمیمی که گرفته شد با توجه به اینکه هم اکنون رنو 40 مدل عالی و سطح بالا را تولید می کند و از سویی با توجه به اینکه برند رنو از جهت کیفیت ،سرویس خدمات و جذب بازار بسیار مناسب است تصمیم گرفتیم که این تعداد مدل و یا بخشی از آنها را همچون سایر کشورها، در ایران نیز عرضه کنیم با این دیدگاه بوده که به سوی همکاری با خودروسازان بزرگ ایرانی رفته و اغلب در این راستا به رنج تولیدی آنها را توجه شده است تا اینکه بررسی شود که چه شرکتی میزان همکاری آنها با رنو پارس بیشتر است تا با آن شرکت همکاری بیشتری صورت گیرد.
کارگر افزود:چنانچه در این راستا ایران خودرو مایل باشد که بر روی یک تا دو مدل کار کند و از طرف رنو پارس نیز این همکاری رد نشود با ایران خودرو به طورمستقیم همکاری خواهیم کرد .
رنو خودروی ارزان قیمت در ایران تولید می کند
وی در ادامه از برنامه جدید رنو برای تولید و عرضه خودروهای ارزان قیمت در ایران خبر داد و اظهار داشت:تولید خودروهایی با رنج قیمتی 15 تا 20 و یا 10 تا 15 و یا حتی زیر 10 میلیون تومان نیز از برنامه های رنو پارس در آینده است که این خودروها با پلت فرم جدیدی تولید و عرضه خواهند شد
اگر لازم بود، كارخانه جديد در ايران افتتاح مي كنيم
كارگر در مورد برنامههاي افزايش تيراژ توليد يا ايجاد كارخانه جديد در ايران نيز گفت: در حال حاضر با همين دو خط توليد در ايران خودرو و پارس خودرو ظرفيت تولدي سالانه 300 هزار دستگاه خودرو را داريم؛ ضمن اينكه اكنون ضرورتي براي ايجاد كارخانه مستقل وجود ندارد. ولي براي بالاتر از اين تعداد ممكن است كارخانه جديدي را در نظر بگيريم.
نظرات بينندگان: ۲ نظر انتشار يافته ۰ نظر در صف انتشار ۰ نظر غيرقايل انتشار