در راستاي درخواست دولت امريکا براي اعمال تحريم بيشتر عليه ايران، از ماه گذشته ميلادي صادرات محصولات گروه خودروسازي کيا موتور به ايران به حالت تعليق در آمده است
مقامات کره جنوبي اعلام کردند: در راستاي درخواست دولت امريکا براي اعمال تحريم بيشتر عليه ايران، از ماه گذشته ميلادي صادرات محصولات گروه خودروسازي کيا موتور به ايران به حالت تعليق در آمده است.
به گزارش تيترآنلاين به نقل از پانا ، مقامات گروه خودرو سازي کيا موتور اعلام کردند: از اين ماه صادرات هرگونه خودروي اين گروه به ايران ممنوع شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به گفته مقامات کره جنوبي اين اقدام در راستاي درخواست امريکا براي جلوگيري و ممانعت از فعاليت هاي هسته اي ايران صورت گرفته است.
سخنگوي کيا موتور اعلام کرد: تا زماني که مقامات کره اجازه ندهند ، نمي توانيم به ايران صادراتي داشته باشيم.
مايکل چو خاطر نشان کرد: کليه صادرات ما به ايران متوقف شده است و تنها در بخش جزيي و خرده جنس براي تامين بخش مونتاژ به ايران صادرات اندکي داريم که در قراردادهاي قبلي ما ذکر شده بود.
مسعود تهرانچي در اين خصوص اظهار داشت: با توجه به تعرفه 90 درصدي واردات خودرو هم اکنون عده خاصي قادر به خريد خودروهاي گران قيمت وارداتي هستند و اين امر تاثير چنداني بر بازار خودرو ندارد.
دبير کانون دارندگان اتومبيل تبليغات کاذب را علت اصلي افزايش قيمت خودروهاي وارداتي دانست و گفت: توقف واردات تعداد محدود خودرو از برخي کشورها نظير شرکت کيا موتور کره در مقابل حجم و تنوع بالاي خودرو تاثيري بر بازار ندارد.
وي با اشاره به رشد پنج تا 10 درصدي قيمت برخي از خودروهاي وارداتي اضافه کرد: عمده رشد قيمت خودرو نيز ناشي از دلالان اين بخش است به طوري که با جو رواني ايجاد شده مبني بر کمبود برخي برندها ، سعي در افزايش سود فروش خودرو و اجحاف در حق مصرف کننده دارند.
نظرات بينندگان: ۳ نظر انتشار يافته ۰ نظر در صف انتشار ۲ نظر غيرقايل انتشار
شهاب نوری
۱۳۸۹-۰۹-۲۹ ۱۷:۴۶:۴۴
اقدامات سخیف اینچنینی از سوی شرکتها و دولتهای خارجی بی مایه و وابسته به آمریکا و چند کشور اروپایی به سبب منافع تجاری آنها در آن کشور ها قابل درک است .
اما در عین حال توهین صریح و آشکار به عزت و مقام کشور ایران و مردم شریف آنست زیرا شرکتهایی مثل شرکت فوق در جاهای دیگر دنیا باالتماس از دم قسط و با هزاران نوع امتیاز دیگر به مشتری خارجی جنس خود را می فروشند اما در بازار ایران متاسفانه سه برابر قیمت واقعی با سود های کلان و بدون خدمات و کیفیت مناسب جنس خود را عرضه می کنند آخر سر هم منت گذاشته و ناز هم می کنند در حالی خودشان شدیدا به بازار اینچنینی وابسته اند و الا ورشکسته و نابود خواهند شد .
بازار مصرف هر کشور در واقع یک سرمایه ثابت عظیم و جاری است و دولتها و مدیران ارشد اجرایی هوشمند در سایر کشور ها به راحتی این سرمایه عظیم ملی را در اختیار شرکتهای بیگانه قرار نمی دهند .
و برای شریک کردن یک شرکت بیگانه در سود این بازار امتیازات قابل توجهی که معمولا در جهت کمک به رشد فناوری و اشتغال و تولید ثروت در آن کشور است را اخذ می کنند .
هرچند دولت محترم با وضع مقررات حمایتی از مصرف کنندگان و وضع تعرفه های سنگین گمرکی تا حدی بدنبال این موضوع بوده اما کافی نیست .
بنظر بنده در این قضیه خودرو سازی :
اولا : مدیران ارشد صنعتی باید از چنین وقایعی درس بگیرند و در یک حرکت حساب شده جلو چنین توهین هایی را با تولید محصولات روز جهانی و با کیفیت عالی بگیرند و یکبار برای همیشه به جوانان متعهد دانشگاهی ایران اعتماد کنند و جهت توسعه بومی این صنعت با الگو برداری از طرحهای موفق جهانی و با تعریف یک پروژه ساخت با کیفیت عالی در یک پروسه همکاری فنی و علمی با دانشگاههای کشور اقدام به تامین نیازهای فنی و علمی و فناوری و طراحی خود جهت تولید محصولات روز کنند و به عوض پرداخت حق مونتاژ به شرکتهای خارجی این مبالغ را در مجامع علمی و فنی کشور هزینه کنند تا نتایج عالی و پایدار آنرا برای سالهای بعد ملاحظه نمایند .
ثانیا : مدیران خودرو سازی کشور با بهره برداری از نتایج این همکاری ها جهت تولید چند رده محصول با کاربری مختلف مورد نیاز کشور و کشورهای صادراتی هدف با استفاده از طراحان جوان کشور که اتفاقا تعدادی از آنها امسال در زمینه طراحی خودرو در جهان افتخار آفرینی کردند اقدام نمایند و برای طراحی محصولات جدید خود بعوض شیوه های سنتی و قدیمی پر هزینه از ابر رایانه ها که اتفاقا در کشور هم تولید می شود استفاده کنند زیرا طی یکصد سال گذشته این بدنه خودرو بوده که دائما اراتقاء داده شده و پیشرفت آنچنانی در موتور های درون سوز و فناوری آنها رخ نداده است
ثالثا :
مدیران ارشد صنعتی کشور با ممانعت از حضور چنین شرکتهایی برای فعالیت در بازار ایران صرفا باید اقدام به جذب و خرید دانش فنی از شرکتهای دانش پایه جهانی کنند و از حضور شرکتهای دسته چندم در زمینه فناوری ممانعت کنند و تنها به شرکتهایی اجازه فعالیت دهند که حاضر باشند در ایران سرمایه گذاری صنعتی کرده و نسبت به انتقال دانش فنی به نیروی ایرانی اقدام کنند . (1782)
قیافه خودرو دنا هم مسخره وکپی برداریه ...بابا از مردم فراخوان بخوان برا طراحی وجایزه بدن و..جایزه رو بالا نکشن ندن به فک وفامیلشون ..طرح رو سرقت نکنن بعد خرابش کنن....بعد خواهیم دید که از کیا موتور خیلی جلو خواهیم افتاد ...تهشو دربیارید خواهید دید که طراحان کیا موتور هم ایرانین (10212)