جاي سريال هاي متفاوت واقعا در برنامه هاي تلويزيوني خالي است
به درستي معلوم نيست چه زماني بايد از «چارديواري» موضوعي تکراري و خسته کننده چون «ازدواج» خارج شد و مخاطبان تلويزيون را، با موضوعاتي ديگر سرگرم کرد؟
تاريخ انتشار: يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۰
تيترآنلاين- اگر بيننده سريال هاي تلويزيوني شبکه هاي سيما در اين سال باشيد، حتما «چارديواري» را خواهيد شناخت.در سریال شبانگاهی چاردیواری که ساخته سیروس مقدم بود بدون توجه به مسائل فقهی ازدواج پنهانی و تنها برای خنداندن مخاطبان، زن در برابر مرد و مرد در برابر زن قرار می گیرد و در نهایت مانند فیلم های فارسی دهه های پیش با یک تعقیب و گریز عاشقانه همه چیز به ازدواج ختم می شود تا سریال چاردیواری در دیوارهای نه چندان قدرتمند داستان باقی بماند.
همین سریال در ادامه پرداختن به مساله ازدواج،کاراکترهای دیگر را نیز درگیر ازدواج خود می کند و انگار مساله اصلی همه انسانها ازدواج است و در یک سریال همه کاراکترها در نهایت به ازدواج دلخواه خود می رسند تا " منطق حضور " شخصیت ها چندان جای سوالی برای منتقدان نگذارد.
به درستي معلوم نيست چه زماني بايد از «چارديواري» موضوعي تکراري و خسته کننده چون «ازدواج» خارج شد و مخاطبان تلويزيون را، با موضوعاتي ديگر سرگرم کرد؟ اين درست که ازدواج يکي از جذاب ترين و در عين حال مهم ترين مشکلات جوانان امروز است، اما آيا نبايد به فقر آزاردهنده مضامين مهم تر و حتي نبود نگاه تازه به همين موضوع، معترف بود؟
اگر آماري از تعداد آثار تلويزيوني را که هر سال در سينما و تلويزيون ايران از اين موضوع ساخته مي شود (بدون آن که حتي نگرش تازه اي به آن داشته باشد) گردآوري کنيم به اين نتيجه مي رسيم که حتي جذب مخاطب فراوان هم، بهانه مناسبي براي اين همه «تکرار» نيست.
بايد اعتراف کرد جاي سريال هاي متفاوت واقعا در برنامه هاي تلويزيوني خالي است. در اين ميان، اگر از چند سريال و مجموعه تلويزيوني تا حدودي متفاوت و انگشت شمار چشم پوشي کنيم، بيشتر به نياز ضروري عبور از اين چارديواري هاي تکراري پي خواهيم برد.
سريال «چارديواري» با ادعاي طرح مشکلات جوانان و صد البته ازدواج! محتوايي کاملا کمدي- اجتماعي داشت که به لطف نوشته نه چندان بي عيب و ايراد «محسن تنابنده» و «سعيد آقاخاني»، توانست تا حدودي نظر موافق مخاطبان خود را به دست آورد.