نوشتن با دست تاثيري قويتري در يادگيري نسبت به نوشتن با صفحه کليد رايانه دارد
اثر نوشتن با دست تاثيري به مراتب قويتر از نوشتن با صفحه کليد رايانه دارد و ميتواند در يادگيري و شناخت نقشي موثرتر داشته باشد
تاريخ انتشار: پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۶
تيترآنلاين - نوشتن با دست قسمت بسيار حياتي از مغز را به منظور يادگيري فعال ميکند که متاسفانه استفاده مداوم از صفحه کليد رايانه براي نوشتن به قيمت از دست رفتن اين توانايي در بلند مدت خواهد بود.
به گزارش تيترآنلاين به نقل از ايسنا، پژوهشگران فرانسوي و نروژي دريافتند که اثر نوشتن با دست تاثيري به مراتب قويتر از نوشتن با صفحه کليد رايانه دارد و ميتواند در يادگيري و شناخت نقشي موثرتر داشته باشد.
اين پژوهشگران تاکيد دارند که احساس گرفتن قلم در دست و کشيدن آن بر روي صفحه کاغذ، موتور حافظهاي قسمتي از مغز موسوم به sensorimotor را فعال ميکند.
با استفاده از قلم براي نوشتن، شناخت بصري فرد از حروف و کلمات تقويت ميشود و در مييابد که دو فعاليت مجزاي نوشتن و خواندن در واقع با هم در ارتباطند.
نتايج اين تحقيق در مجله Advances in Haptics منتشر شده است.