خصوصی شدن حمل و نقل عمومی به ضرر اقشار کم درآمد است
سیستم حمل ونقل عمومی هم اکنون به سوی خصوصی سازی پیش می رود ولی متاسفانه به جای اینکه این سیستم با کیفیت ترشود هر روز مستهلک تر می شود
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با خصوصی شدن حمل ونقل عمومی گفت: سیستم حمل ونقل عمومی هم اکنون به سوی خصوصی سازی پیش می رود ولی متاسفانه به جای اینکه این سیستم با کیفیت ترشود هر روز مستهلک تر می شود.
به گزارش تيترآنلاين، حمیدرضا پشنگ در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: خصوصی سازی باعث شده در حیطه های تولیدی و خدماتی موجی از اخراجها و بیکاری و ناامنی شغلی در میان نیروی کار کشور به خصوص بخش حمل ونقل عمومی بوجود آید و افرادی که بیکار می شوند با خرید یک خودروسواری اقدام به مسافر کشی در خیابانها می کنند که همین امر باعث افزایش ترافیک در کلان شهرها و عدم استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی شده است.
وی افزود: سیستم حمل ونقل شهری جزء بدیهی ترین و ضروری ترین خدمات عمومی دولت و حق شهروندان است ولی نه تنها این ناوگان نوسازی نشده است بلکه با قیمت بیشتری به جابجایی مسافرین می پردازد.
وی خصوصی شدن حمل ونقل عمومی در شهرهای کوچک را موجب افزایش نارضایتی مردم دانست و گفت: شاید در کلانشهر مخصوصاٌ تهران خصوصی سازی حمل ونقل عمومی باعث مجهز شدن این سیستم شود ولی معمولا اتوبوسهای کهنه پایتخت به شهرستانها فرستاده می شود و با استفاده از این ناوگان فرسوده کرایه ها نیز افزوده می شود.
وی همین تبعات را برای تاکسی نیز برشمرد و گفت: مترو و تاکسی نیز به همین گونه است زیرا با خصوصی شدن سیستم حمل ونقل عمومی قیمتها افزایش می یابد و همین امر به خصوص در برخی شهرها بسیار مشکل زا است.
وی در پایان گفت: حمل ونقل عمومی سیستمی است که معمولًا اقشار با درآمد پایین و یا کم درآمد از آن استفاده می کنند و افزایش قیمت در این ناوگان به بهانه خصوصی سازی درست نیست.