دولت احساس میکند خبرنگاران کارمندان روابط عمومیاش هستند
متاسفانه تلقی غلط دولت از رسانه در حد میرزابنویس و یا کارمند یک روابط عمومی دولت است. که هرچه خوشایند دولت است باید بنویسند
تاريخ انتشار: دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱
یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه تلقی غلط دولت از رسانه در حد میرزابنویس و یا کارمند یک روابط عمومی دولت است.
محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: متاسفانه عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه رسانه چه شخص رییس جمهور و چه همراهان ایشان در نهاد، در واقع در ارتباط با رسانه به صورتی بود که نه توانستند رسانهها را به معنی واقعی درک کنند و نه تصویر مناسبی از رسانه های در ذهنشان است.
وی گفت: مخصوصا از رسانه های مکتوب تلقی درستی ندارند، و همچنین تلقی درستی از رسانه و کار کرد آن دارند و نه توانستند درک کنند و نه توانستند ارتباط درستی با رسانه برقرار کنند.
کوشکی اضافه کرد: وقتی دولت شناخت درستی از رسانه ندارند نتیجه این شده که فاصله بین دولت های احمدی نژاد و رسانه و اصحاب رسانه هر روز بیشتر شده و یک شکافی از ابتدا وجود داشته و آن شکاف
” اهداء هدایای ریاست جمهوری بالاترین توهین بود که بواسطه درک ضعیف از رسانهها صورت گرفت. “
بیشتر شده است، به این دلیل که دولت نخواسته رسانه را بشناسند و یک تلقی غلطی از رسانه در حد میرزا بنویس یا کارمند یک روابط عمومی از رسانه داشتند که هرچه خوشایند دولت است باید بنویسند.
وی ادامه داد: اهداء هدایای ریاست جمهوری بالاترین توهین بود که بواسطه درک ضعیف از رسانهها صورت گرفت.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه محصول عملکرد آقایان روزنامه ایران است، گفت: در یک چنین فضایی است که تلقی شخصی رییس جمهور در دولت و برخوردشان با رسانه درک غلط است و با رسانهها دچار مشکل شدند.
وی افزود: ریاست جمهوری به هر خبرنگار درجه دو و سه رسانههای خارجی وقت مصاحبه به هر اندازهای که میخواهند میدهد اما نشد یکبار با خبرنگاران ایرانی به صورت اختصاصی گفتگو نماید و انجام مصاحبه خبرنگاران داخلی محدود به نشستهای خبری میشود که اگر سوال هم به آنها برسد بپرسند.
کوشکی با بیان اینکه معمولا حرفهای های حوزه رسانه دل خوشی از دولت ندارند، تصریح کرد: روال حاکم در اطلاع رسانی ریاست جمهوری از روی عدم درک صحیح اصحاب رسانه و تحقیر آنها است.