سن فراگیری زبان دوم در ایجاد ساختار یادگیری زبان دوم بسیار مهم است
تاريخ انتشار: دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
محققان کانادایی اعلام کردند که سنی که کودک یادگیری زبان دوم را آغاز می کند می تواند تأثیر قابل توجهی روی ساختار مغز بزرگسالی ایجاد کند.به گزارش مهر، براساس نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان موسسه عصب شناسی مونترال و دانشگاه مک گیل الگوی توسعه مغز وقتی که یک یا دو زبان هنگام تولد با هم یادگرفته می شود یکسان است، اما وقتی که فرد در دوران کودکی خود یعنی وقتی که در یادگیری زبان اول مهارت یافت و آغاز به یادگیری زبان کرد، زبان مادری ساختار مغز را تغییر می دهد.
براساس اظهارات محققان، این تغییرات در قشر پیشانی مغز رخ می دهد، این قشر توده چند لایه ای از نورونها است که نقش مهمی در عملکردهای شناختی چون تفکر، زبان، هوشیاری و حافظه ایفا می کنند.
دنیس کلین نویسنده اصلی تحقیقات این پروژه اظهار داشت: بعدها در دوران کودکی که زبان دوم فرا گرفته می شود، تغییرات بزرگتری در قشر پیشانی تحتانی رخ می دهد. نتایج تحقیقات ما ارائه کننده شواهد ساختاری در رابطه با این موضوع است که سن فراگیری زبان دوم در ایجاد ساختار یادگیری زبان دوم بسیار مهم است.
اکثریت مردم بیش از یک زبان را در طول عمر خود یاد می گیرند، وقتی که آنها این زبانها را به طور همزمان در سالهای اولیه رشد خود یادگرفته باشند میزان مهارت آنها بیشتر می شود، اما این تحقیقات نشان دهنده دشواری است که برخی از افراد هنگام یادگیری زبان دوم در زمان بزرگسالی و یا دوران کودکی می کنند که با این نتایج می توان این دشواری را در سطح ساختاری توضیح داد.