تيترآنلاين - اينكه با مجازات اعدام، با ترساندن جوانان از اعدام يا مجازاتهاي سنگين نمي توان جلو اين همه حوادث جنسي را كه شرحش را همه روزه در جرايد مي خوانيد، گرفت.
آيا فقط روح شرارت و خبث و بد طينتي كه «لومبروزو» جرم شناس ايتاليايي معتقد بود در سرشت بعضي از مردماني وجود دارد عامل و باعث اين حوادث است؟ يا اينكه غليان نفسانيات و غرايز جنسي و رسيدن به درهاي بسته و قفل شده و نبود امكانات ازدواج و هزار دليل و دستاويز ديگر اين قدر آمار جنايتهاي جنسي را بالا برده است؟ ساده ترين كار اين است كه وضعيت فعلي را ادامه دهيم يعني:
1- راه ها همچنان به روي جوانان بسته باشد
2- بر خلاف رهنمود امام(ره) كه با مردانه - زنانه كردن دانشگاه ها مخالفت فرمود به سمت زنانه مردانه كردن دانشگاهها پيش برويم.
3- هر جا دختر- پسري ديديم متوقفشان كنيم؟ نسبت آنها را با هم بپرسيم، پايشان را به كلانتري و دادگاه باز كنيم.
4- ازدواج را تنها راه معاشرت مرد و زن بدانيم، فقط ازدواج.
5- هيچ راه و مفر شرعي براي جوانان باقي نگذاريم .
6- با مهريه هاي هزار سكه اي و دو هزار سكه اي و 5000 سكه اي همچنان كانون خانواده ها را به زور گرم نگه داريم!
راه ديگر كه دشوارتر است:
1- آمارهايي از پسران و دختران در سنين ازدواج تهيه شود
2- دولت قول داده سالي يك ميليون مسكن احداث خواهد كرد نام داوطلبان در دفاتري نوشته شود تا بتدريج صاحب آپارتمان شوند
3- از زناني كه به هر دليل فاقد شوهر هستند آمارگيري شود.
4- براي ازدواج دايم زنان فاقد شوهر فكر چاره و نام آنان در دفاتري ثبت گردد. سابقاً آقايي و مؤسسه اي به اين امور رسيدگي مي كرد مي توان آن را از نو تجديد يا توسيع ومؤسسات ذي صلاحي تأسيس كرد براي ازدواج آسان در آن مؤسسه آدمهاي خوبي به قصد خدمت فعاليت مي كردند. نمي دانم چه شدند؟
5- براي ازدواج موقت زنان فاقد شوهر نيز دفاتري تأسيس كرد
6- آمار مرداني كه فاقد همسرند و مي خواهند ازدواج كنند (دايم يا موقت) تهيه و در دفاتري ثبت كرد.
7- خانه عفاف با توهين، تمسخر و دست انداختن كساني در خارج كشور رو به رو شد و آن را مقدمه سقوط و اهانت به زن ايراني قلمداد كردند در حالي كه خانه هاي عفاف مقررات و اصول خاص خود را دارد.
خواننده را به خاطرات آقاي شاه حسيني يكي از ورزشكاران معروف تهران جلب مي كنم كه طيب چند تن از زورخانه كاران و ميداني هاي جنوب شهر در سالهاي پيش (1341- 1332) كه طيب به كلي تغيير روش و مشي داد و توبه كرد و كوشيد به سهم خود گامي در راه اصلاح جامعه بردارد. عده اي از زناني را كه فقر و بيچارگي يا جهالت آنان را به فساد كشانده بود با كمك عده اي از افراد خير در خانه هاي كوچكي در جنوب شهر نزديك ميدان تره بار سكني داد. شوهراني برايشان در نظر گرفته شد، افرادي خير هزينه ازدواج آنان با زن توبه كرده را تقبل كردند. ده ها كانون خانوادگي ايجاد شد و عده اي راه زندگي و شوهر و بچه دار شدن را برگزيدند. شاه حسيني بسيار مبسوط اين كار خير را تشريح مي كند.
نهايت اينكه هر كاري راهي دارد. هزاران زن بيوه، شوهر مرده، بي سرپرست در جامعه وجود دارند تا صحبت از صيغه مي شود از ازدواج موقت براي دختران دبيرستاني سخن به ميان مي آيد اما هزاران و شايد يكي دو ميليون دختر سالمند يا زناني كه به دليلي شوي خود را از دست داده اند در جامعه هستند. من تاريخ خوانده ام. در تمام اين چند هزار سال تاريخ ايران ازدواج موقت در اين سرزمين بوده است. به مراتب بهتر از رسم كنيز خريدن و كنيز فروختن بوده كه در ادوار قديم و در دوران اموي و عباسي و بعد از آن جاري و ساري بوده است.
راه بهتر و بهينه اين است كه ازدواج آسان و ارزان دايم براي همه جوانان فراهم آيد. اما با امكان كار، اشتغال، مسكن، امرار معاش، آن همه هفت خواني كه بر سر راه ازدواج وجود دارد و ملاحظه مي كنيد چه خواهيد كرد؟ با اين همه جواناني كه داماد مي شوند و مهريه هاي چند هزار سكه اي آنان به وسيله همسران جدا شده به اجرا گذارده مي شود و در زندان به سر مي برند چه مي كنيد؟ چقدر جشن مهر خواهيد گرفت؟ آنچه اكنون مرا نگران مي كند وفور جنايات جنسي است. فراموش نكنيم ازدواج موقت يكي از راه هايي است كه مي تواند در پيشگيري از معضلات جنسي جامعه تأثيرگذار باشد.