برای تحقق جهاد اقتصادی حرکات شعاری و پلاکارد نوشتن و تبلیغات محیطی هیچ فایدهای ندارد
با نیمنگاهی به اوضاع نقاط مختلف کشور میتوان دغدغههای عمیق مردم در رابطه با اشتغال و مسائل معیشتی را به وضوح مشاهده کرد
تاريخ انتشار: شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۴
نماینده تبریز در مجلس: پیرامون سال جهاد اقتصادی میتوان گفت که اینگونه تلقی میشود که مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به دغدغههای مردمی اقدام به این نامگذاری نمودهاند چراکه با نیمنگاهی به اوضاع نقاط مختلف کشور میتوان دغدغههای عمیق مردم در رابطه با اشتغال و مسائل معیشتی را به وضوح مشاهده کرد.
به گزارش خانه ملت؛ شکور اکبرنژاد نماینده مردم تبریز در مجلس: این تنگناهای معیشتی که اکثریت مردم کشور با آن دست به گریباناند در حالی است که کشور ما از جهات مختلف نسبت به سایر کشورهای جهان تاحدود هزار برابر ثروتمندتر است اما معالاصف بهدلیل مشکلات و موانع مختلف قابلیت بهرهگیری از این ثروت آنگونه که شایسته بوده محقق نشده است. اصولا برای تحقق جهاد اقتصادی حرکات شعاری و پلاکارد نوشتن و تبلیغات محیطی هیچ فایدهای ندارد بلکه بایستی مسئولان برای استقبال از جهاد اقتصادی بهصورت عالمانه به مقابله با مشکلات میرفتند و این مشکلات را میتوان شامل اختلافات داخلی و خارجی و بحرانهای دیپلماتیک و بیتوجهی به عقلانیت و واقعگرایی دانست.
وی افزود: در واقع با برطرف کردن چنین مشکلاتی است که میتوان به اقتصاد سالم دست یافت. ضمن آنکه باید توجه داشت که بدون رعایت دقیق قانون نمی توان به اهداف توسعهای رسید و بیشک اگر مجلس شورای اسلامی پس از گذشت ۳۲ سال از عمر انقلاب نتواند ضمانت اجرایی برای رعایت قوانین مصوب خود توسط دولت داشته باشد نمیتوان امید چندانی به موفقیت در عرصههای مختلف ازجمله جهاد اقتصادی داشت. متأسفانه در این زمینه میتوان گفت مجلس هنوز به آن جایگاه مطلوب برای کاربردی کردن نقش واقعی خود نرسیده و گویا وجود مجلس صرفا برای آن است که به دنیای خارج بگوییم ما از نعمت مجلس برخوردار هستیم.
نماینده تبریزگفت: امروزه در شرایطی قرار داریم که جهاد اقتصادی بهدلیل فربه شدن افراطی حاشیهها از متن کار خارج شده و به عبارتی جای حاشیه و متن عوض شده است. اندیشهورزی نیز تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گرفته و دعوا بر سر قدرت، رشد و تعالی را به حاشیه رانده است و در کل بوی بهبود اوضاع به مشام نمیرسد