ناوگان هوایی کشور و هواپیماهای فعال در این ناوگان بسیار کهنه و فرسوده هستند
تأمین منابع مالی لازم برای خرید هواپیماهای نو به تنهایی کافی نیست زیرا در شرایط تحریم شرکتهای ایرانی تنها میتوانند هواپیماهای کارکرده شرکتهای خارجی را خریداری کنند
تاريخ انتشار: شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۴
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هم اکنون فرسودگی ناوگان هوایی ایران زمینه رقابت شرکتهای هواپیمایی ایرانی را با شرکتهای بینالمللی از بین برده است، گفت: هواپیماهای ۴۰ ساله و ۳۰ ساله ایرانی توان رقابت با هواپیماهای بسیار مجهز امروزی شرکتهای خراجی را ندارند. محسن نریمان در گفتوگوبا خبرنگار خانه ملت گفت: نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور موضوعی ضروری است و این امر مهم به منابع مالی مناسب نیاز دارد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: برای نوسازی ناوگان هوایی کشور و خرید هواپیماهای نو و مجهز دولت باید منابع مالی مورد نیاز شرکتهای هواپیمایی را در اختیار آنها قرار دهد.
وی با بیان اینکه بدون تجهیز ونوسازی ناوگان هوایی کشور شرکتهای داخلی در رقابت با شرکت های بزرگ خارجی از میدان خارج میشوند، تصریح کرد: هماکنون بسیاری از شرکتهای هواپیمایی بینالمللی و حتی کشورهای همسایه ایران از ناوگان هوایی مجهز و کاملا پیشرفته برخوردار هستند که این موضوع رقابت شرکتهای ایرانی را با آن شرکتها ناعادلانه کرده است.
نریمان تأکید کرد: ناوگان هوایی کشور و هواپیماهای فعال در این ناوگان بسیار کهنه و فرسوده هستند و این ناوگان نیاز به تقویت دارد و برای این منظور باید دولت منابع لازم را در اختیار شرکتها قرار دهد.
نماینده مردم بابل با بیان اینکه باید برای خرید هواپیماهای نو از کارشناسان متخصص و توانمند استفاده شود، تصریح کرد: تأمین منابع مالی لازم برای خرید هواپیماهای نو به تنهایی کافی نیست زیرا در شرایط تحریم شرکتهای ایرانی تنها میتوانند هواپیماهای کارکرده شرکتهای خارجی را خریداری کنند که این امر استفاده از نظرهای کارشناسان و متخصصان را ضروری میکند.
وی با بیان اینکه برخی شرکتهای هواپیمایی همچون ماهان به خوبی با استفاده از توان متخصصان با تجربه هواپیماهای مناسبی را برای خطوط خود خریداری کردند، گفت: استفاده از توان متخصصان با تجربه موجب میشود که خرید هواپیماهای کارکرده با دقت انجام شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هشتم تأکید کرد: اگر چه تحریمهای بینالمللی فشارهایی را بر صنعت هوایی کشور وارد کرده است اما با این حال با اندکی حمایت و تأمین به موقع منابع مالی میشود ناوگان فرسوده هوایی ایران را از وضعیت کنونی خارج کرد و از هواپیماهای تازهتر و مجهزتر در خطوط داخلی و خارجی استفاده کرد