رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق نتایج یک مطالعه جوانان نسبت به پذیرش یا نفی پدیده «ازدواج موقت» دچار تعارض و سردرگمی هستند، به نحوی که 84.5 درصد از جوانان مورد مطالعه در حالی موافق این امر هستند که 62 درصدشان از ترس آبروی خود از آن اجتناب میکنند.
رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق نتایج یک مطالعه جوانان نسبت به پذیرش یا نفی پدیده «ازدواج موقت» دچار تعارض و سردرگمی هستند، به نحوی که 84.5 درصد از جوانان مورد مطالعه در حالی موافق این امر هستند که 62 درصدشان از ترس آبروی خود از آن اجتناب میکنند.
محمدتقی حسنزاده گفت: طبق پژوهشی که مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان در سال 1387 در بین 3000 نفر از جوانان 18 تا 29 ساله در 14 شهر کشور انجام داده است،62.9 از جوانان جامعه آماری از ترس آبروی خود از ازدواج موقت اجتناب میکنند و آن را نوعی هنجارشکنی به شمار میآورند.
وی تصریح کرد: جوانان نسبت به ازدواج موقت دچار ابهام هستند به شکلی که نظرات 68 درصد از جوانان مورد مطالعه این است که ازدواج موقت مانعی برای تصمیمگیری عجولانه در ازدواج است و در نهایت موجب تشویق به ازدواج دایم میشود؛ اما از سوی دیگر در پرسشی دیگر 77.3 درصد نیز بر این عقیدهاند که ازدواج موقت مضراتی دارد و به طور پنهانی تهدیدی برای خانواده تلقی میشود.
وی افزود: این آشفتگی تا آنجا ادامه مییابد که در نهایت 74.3 درصد از جامعه آماری، فرهنگسازی را لازمه پیش درآمد طرح ازدواج موقت میشناسند و معتقد هستند که فرهنگسازی میتواند مشوقی برای ازدواج دایم باشد.
اعتقاد 60 درصد ازجوانان به تاثیرازدواج موقت در کاهش میزان تجاوز به عنف
رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه 60 درصد از جوانان جامعه آماری ازدواج موقت را کمکی برای کاهش مشکلات جنسی جامعه میدانند و آن را برای جلوگیری از تجاوز به عنف و قتل موثر میدانند، اظهار کرد: پاسخگویان صحبت کردن مسئولان جامعه از ازدواج موقت را بیانگر فشار جامعه میدانند که هراز گاهی سرباز میکند و موجب میشود تا مسئولین له یا علیه آن وارد گفتوگو شوند.
دیپلمهها بیش از سایر گروههای همتای خود، پذیرای ازدواج موقت هستند
وی افزود: بر اساس این پژوهش در مقایسه میزان اثربخشی جنسیت، سن، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل مشاهده شد که تنها در این میان سن به عنوان عامل خنثی و بیاثر بر روی نگرش به ازدواج موقت مطرح است و میتوان ادعا کرد از نظر جوانان جامعه آماری، مردان، مجردین و دیپلمهها بیش از سایر گروههای همتای خود، پذیرای ازدواج موقت هستند.
گرایش طبقه مرفه به ازدواج موقت بیشتر است
حسنزاده با اشاره به اینکه ازدواج موقت در بین تمام اقشار جامعه دیده میشود، تصریح کرد: اما جوانان معتقدند گرایش طبقه مرفه به ازدواج موقت به نسبت سایر اقشار بالاتر بوده است.
وی با بیان اینکه بر اساس این پژوهش مردان گرایش بیشتری به ازدواج موقت دارند، اظهار کرد: به نظر جوانان ازدواج موقت در میان افرادی که از لحاظ مذهبی در سطح متوسطی هستند، بیشتر از سایرین وجود دارد.
مرجع : ایسنا
نظرات بينندگان: ۱ نظر انتشار يافته ۰ نظر در صف انتشار ۰ نظر غيرقايل انتشار
آرش
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۱:۴۳
سلام
خواهشا هر وقت خبری میشنوید اول در موردش تحقیق کنید بعد بفرمایید که چرا اینطوری هستش
اولا صیغه در قرآن صریحا براش آیه هست دوما اسناد حدیثی چه در شیعه و چه در اهل سنت(در کتب صحیحین با اسناد قوی) موجود هست که این امر تا زمان خلیفه عمر رواج داشته.(هرکسی حدیث خ.است ما در خدمتیم واسه اثباتش)
دوما صیغه برای زنان بیوه و دخترانی که توانایی ازدواج ندارند هست و شرط صیغه برای یک دختر سالم هم اجازه پدر هست.
سوما یک کلاه شرعی نیست یک راه حله برای این است که روابط قانونمند باشه(چون در این نیاز گریزی نیست یعنی خود تین رابطه اصلا یک نیاز منطقی هستش) یعنی اگه تو این رابطه بین زن مرد فرزندی به دنیا بیاد اولا معلومه که پدر و مادر فرزند کی هست و این اولا از نسل حرام زاده جلوگیری میکنه دوما حقوق فرزند و مادرش رو تضمین میکنه و سوما رشد و تربیت فرزند را ( مشکل الان دنیای غرب و شرق در روابط آزاد که هم فرزندان زیادی بی سرپرست هستن هم نسل حرام زاده چه بلاهای که سر جامعه غرب نیاورده فقط نگاهی به مدارس امریکا خودش گواه این حرفه و ...)
پس صیغه یک قانونمند کردنه نه یک کلاه شرعی (13964)