فقر کیفیتی؛ عامل تفاوت قيمتي فروش خودرو داخلي در خارج و داخل كشور
خودروسازان داخلی برای فروش محصولات خود به دلیل کیفیت پایین آنها، مجبور به کاهش قیمت خودروها در کشورهای دیگر هستند
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با اشاره به اینکه کیفیت پایین خوروهای ساخت داخل باعث شده تا این خودروها در خارج از کشور ارزانتر از داخل به فروش برسد،گفت: خودروسازان داخلی برای فروش محصولات خود به دلیل کیفیت پایین آنها، مجبور به کاهش قیمت خودروها در کشورهای دیگر هستند.
رضا حسینی قطب آبادی در گفتوگو با خانه ملت با بیان اینکه تفاوت قیمت خودروهای داخلی در خارج از کشور نسبت به داخل به دلیل پایین بودن سطح کیفی آنهاست،افزود:شرکتهای خودروساز داخلی به دلیل اینکه در خارج از کشور فروش مناسب و منطقی داشته باشند و با شرکتهای خودروساز معتبر دنیا نیز رقابت کنند، مجبورند قیمتها را کاهش داده تا بیشتر جلب مشتری کنند.
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مهمترین راهکار در زمینه صادرات خودرو به کشورهای دیگر این است که این محصولات در خارج از کشور با قیمت پایینتری عرضه شود تا بتوان آنها را به دست مصرفکننده خارجی رساند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:کیفیت پایین محصولات شرکتهای داخلی در مقایسه با خودروهای تولید شده در کارخانههای معتبر دنیا،قدرت رقابت را از خودروسازان داخلی گرفته که این خودروسازان هم توانایی رقابت در بازارهای جهانی را از دست دادهاند.
قطب آبادی حسینی قیمت را یکی از مهمترین متغیرهای مهم و زیر بنایی در علم اقتصاد دانست و تأکید کرد:موضوع قیمت و کیفیت دو متغیر برای رقابت موفق در بازارهای جهانی است و خودروسازان داخلی هم میبایست به علت کیفیت پایین محصولاتشان،در بازارهای خارجی ارزانفروشی کرده تا بتوانند مشتری را به سمت تولیدات جلب کنند.