سریالهای ماه رمضان روحیه افسردگی به جامعه تزریق میکند
زمانی که کیفیت برنامههای صدا و سیما در خور ذائقه مخاطبان و پوشش دهنده سلایق مردم نیست گرایش مخاطبان صدا و سیما به تماشای کانالهای ماهوارهای امری عادی تلقی میشود.
تاريخ انتشار: شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۰
عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از فرم کلیشهای سریالهای ماه رمضان مضامین اکثر این سریالها را غمگین و سرشار از غصه و یاس دانست. "حمیدرضا کاتوزیان" در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص کیفیت و تاثیرگذاری سریالهای ماه رمضان با تاکید بر اینکه سریالهای
” متاسفانه رسانه ملی در ماه رمضان به ساخت و پخش سریالهایی میپردازد که روحیه شادی را از جامعه دریغ میکند و گویا برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است “
صدا و سیما در ماه رمضان فاقد کیفیت لازم برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر باورهای دینی و مذهبی مردم است، از کپی برداری مفهوم و قالب کلی سریالها از نسخههای سالهای قبل و یا مضامین برخی از سریالهای خارجی انتقاد کرد وافزود: رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال همچون سالهای گذشته شاهد کپیبرداری پررنگ بعضی از سریالهای صدا و سیما از برخی نمونههای غربی فیلمها و سریالها هستیم.
رییس کمیسیون انرژی مجلس کیفیت برنامههای رسانه ملی را در گرایش مردم به ماهواره موثر توصیف و تصریح کرد: زمانی
” در کشور ما در حال حاضر رسانه خصوصی که فعالیت نمیکند پس تنها گزینه مردم برای تماشای تلویزیون داخلی برنامههای صدا و سیما است که اگر قرار بر حرکت بر مدار روش و کیفیت برنامههای تولیدی فعلی باشد گرایش مردم به ماهواره حتمی است “
که کیفیت برنامههای صدا و سیما در خور ذائقه مخاطبان و پوشش دهنده سلایق مردم نیست گرایش مخاطبان صدا و سیما به تماشای کانالهای ماهوارهای امری عادی تلقی میشود.
کاتوزیان با انتقاد از روند غمناک و سوژههای متاثر کننده سریالهای ماه رمضان تاکید کرد: این تفکر نادرست که در ماه رمضان اکثریت سریالها باید با اشک و ناله همراه باشد باید تغییر کند.
وی افزود: این ماه باید مملو از شادی و تجدید باورهای مذهبی باشد و جز در ایام کوتاه عزاداری آن دلیل برای تزریق افسردگی به جامعه وجود ندارد در حالی که متاسفانه رسانه ملی در ماه رمضان به ساخت و پخش سریالهایی میپردازد که روحیه شادی را از جامعه دریغ میکند و گویا برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است.
کاتوزیان با تاکید بر نقش مهم
” ماه رمضان ماه عبادت و توجه بیشتر به شعائر مذهبی است اما این به معنی ضرورت حذف برنامههای شاد و مفرح از زندگی مردم نیست “
رسانه ملی در وضعیت فکری و روحی مردم، خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید همت والاتری در ارائه برنامه از خود نشان دهد؛ چرا که در کشور ما در حال حاضر رسانه خصوصی که فعالیت نمیکند پس تنها گزینه مردم برای تماشای تلویزیون داخلی برنامههای صدا و سیما است که اگر قرار بر حرکت بر مدار روش و کیفیت برنامههای تولیدی فعلی باشد گرایش مردم به ماهواره حتمی است.
وی با انتقاد از تفکر مغایرت خنده و شادی با عبادت و مفاهیم دینی تاکید کرد: ماه رمضان ماه عبادت و توجه بیشتر به شعائر مذهبی است اما این به معنی ضرورت حذف برنامههای شاد و مفرح از زندگی مردم نیست.