اگر دانش آموزان یک سال بیشتر به مدرسه بروند ضریب هوشی آنها تا ۴ نمره افزایش یافته و تقویت می شود
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۱
پژوهشگران علوم تربیتی می گویند نتایج یک بررسی نشان داده است که صرف زمان بیشتر در مدرسه بهره هوشی را افزایش می دهد
به گزارش پزشکان بدون مرز ، متخصصان نروژی در یک مطالعه جدید اعلام کردند اگر دانش آموزان یک سال بیشتر به مدرسه بروند ضریب هوشی آنها تا ۴ نمره افزایش یافته و تقویت می شود.
نویسندگان این مطالعه متذکر شدند که تحصیل اضافی اثر قابل ملاحظه ای بر بهره هوشی دانش آموز در اوایل دوران بلوغ دارد.
محققان خاطر نشان کردند: پیش از این نیز ارتباطی میان بهره هوشی بالاتر و تحصیلات بیشتر به ثبت رسیده است.
آنها افزودند: با این وجود تعیین این موضوع که آیا گذراندن اوقات زمانی بیشتر در مدرسه واقعا موجب تقویت بهره هوشی می شود بسیار سخت است چرا که ممکن است کودکانی که بهره هوشی بالایی دارندکسانی باشند که انتخاب می کنند مدت زمان بیشتری را در سیستم تحصیلی بگذرانند.
این متخصصان با وجود دستیابی به نتایج فوق هنوز نمی دانند یافته های آنها شامل همه کودکان و محصلان می شود و یا اینکه فقط کودکان شرکت کننده در این مطالعه را در برمی گیرند. متخصصان اداره آمار نروژ و دانشگاه اوسلو با یک بررسی عادی روی نظام آموزشی این کشور و با مطالعه روی ۱۰۷ هزار و ۲۲۳ دانش آموز به این نتیجه دست یافته اند.
در این برنامه آموزشی بین سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۲ میلادی دولت های منطقه ای در نروژ دوره تحصیلات الزامی را از هفت سال به ۹ سال افزایش دادند. این کارشناسان با مقایسه دقیق تر دریافتند که وقتی طول دوره تحصیلات بیشتر شد، امتیاز ضریب هوشی دانش آموزان از نمره ۱۴ به ۱۶ افزایش پیدا کرد.
نتایج این تحقیق در مجله پیشرفت های آکادمی ملی علوم ( Proceedings of the National Academy of Sciences ) منتشر شده است