یکی از مشاوران مسکن معتقد است، گفت و گو با خریداران زن، شیوه و روش ویژه ای را می طلبد که گاه به این فکر می افتیم که شاید لازم است، واحد جدیدی در دوره های آموزشی مشاوران مسکن، در همین زمینه گنجانده شود
تاريخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۶
زنان تنها و مجرد، هم اکنون خریدار 20 درصد کل املاک تورنتو و بویژه 30 درصد آپارتمان ها (کاندوها) هستند. گزارش تورنتو استار حاکیست، قدرت انتخاب و سلیقه زنانه آنها باعث شده، انبوه سازان، به سمت طراحی دکوراسیون مورد نظر این بخش از خریداران، از جمله استفاده از سنگ های گرانیت، آشپزخانه های استیل، انباری و کمدهای متعدد در داخل خانه بویژه در حمام، تعبیه آئینه در دیوارها و حتی تغییر در سیستم نورپردازی پیش بروند!
مشاوران مسکن معتقدند، زنان خریدار معمولا علاقمند به آپارتمان هایی هستند که بتوان با پای پیاده به ایستگاه های حمل و نقل عمومی یا مراکز خرید دسترسی یافت و امکانات کامل امنیتی آنها از جمله سیستم نظارت دائم و دوربین های مداربسته بگونه ای باشد که حتی تا هنگام سوار شدن به خودرویشان در پارکینگ نیز ، آنان را تحت نظر داشته باشند.
سلیقه ها و احساسات زنانه حتی بر زیبایی و دکوراسیون لابی ورودی آپارتمان ها نیز تأثیر گذاشته است. اما خبر خوب اینکه استایل مورد نظر خانم های خریدار، منافع عمومی برای سایر خریداران دارد.
متوسط سنی خریداران زن شرکت ساختمانی Tridel، حدود 33 سال است، اما بندرت آنان مایل به پیش خرید خانه ای می شوند که آن را ندیده باشند.. یکی از دلایل آن، تمایل خانم ها به گشت زدن در آپارتمان مورد نظر و مشاهده اطراف خانه از طریق پنجره های آن است.
به همین دلیل، آنان ترجیح می دهند، خانه های آماده واگذاری را با حداقل مبلغ پیش پرداخت خریداری کنند ، چرا که تأمین 20 تا 25 درصد از کل مبلغ ارزش بنا، برای زنان تنها، گاه بسیار دشوار می شود.
زنان خرید خانه را به عنوان یک سرمایه گذاری برای زندگی آینده خود در نظر می گیرند ، بطوریکه گاه مشاهده می شود، چند دوست یا همکار، تصمیم می گیرند، به صورت مشترک ، یک واحد دوبلکس یا خانوادگی را خریداری کرده و از فضاهای آن بطور مشترک استفاده کنند.
بر مبنای آمار منتشره از سوی بانک RBC، در بین کانادایی هایی که تصمیم به خرید خانه طی دو سال آینده دارند، زنان 49 درصد آنان را تشکیل می دهند، در حالیکه رقم مذکور برای مردان، تنها 35 درصد است.
یکی از مشاوران مسکن معتقد است، گفت و گو با خریداران زن، شیوه و روش ویژه ای را می طلبد که گاه به این فکر می افتیم که شاید لازم است، واحد جدیدی در دوره های آموزشی مشاوران مسکن، در همین زمینه گنجانده شود.
چرا که آنان انواع پرسش های غیرمنتظره مطرح می کنند و حتی یک لکه و یک قسمت تمام نشده در دیوار و یا کف ساختمان، ممکن است آنها را از خرید آپارتمان منصرف کند.