دانشآموز ما بعد از 7 سال آموزش زبان انگلیسی نمیتواند یک مکالمه ساده بکند!
محمدیان: دانشآموز ما 6، 7 سال زبان انگلیسی میخواند ولی بعد از این مدت دریغ از یک مکالمه ساده و این در حالی است که 300 و چند ساعت برنامه درسی برای آموزش این زبان داریم
تاريخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۲
تيترآنلاين - محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در هشتمین جشنواره کتابهای آموزشی با بیان اینکه "مصمم هستیم آموزش و پرورش را که در انحصار کلاس درس و معلم است، متحول کنیم" بر لزوم تحول و ایجاد تنوع در حوزههای یادگیری تاکید کرد و گفت: برنامه درسی ما متناسب با نیازهایمان نیست و دانش آموز حتی آنچه را که تدوین شده، کسب نمیکند؛ دانشآموز ما 6، 7 سال زبان انگلیسی میخواند ولی بعد از این مدت دریغ از یک مکالمه ساده و این در حالی است که 300 و چند ساعت برنامه درسی برای آموزش این زبان داریم.
به گزارش مهر، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی وزارت آموزش و پرورش همچنین به لزوم آموزش IT و ICT از دوره ابتدایی اشاره کرد و از عزم وزارتخانه متبوعش برای تاسیس مدارس هوشمند خبر داد و با برشمردن برخی رفتارهای مخاطرهآمیز میان دانشآموزان، گفت: مشکل نظام آموزشی ما فقط با "حلالمسائل" حل نمیشود و باید کاری اساسی برای دانشآموزان کرد.
وی همچنین نسبت به ایجاد اختلال در روند تهیه و انتشار کتابهای آموزشی و کمک آموزشی توسط ناشران غیردولتی هشدار داد و افزود: کتابهای درسی حرمت دارند چون نشانه سواد ملی هستند. ممکن است با روشها موافق نباشیم ولی باید مصلحت ملی را به علائق شخصی خودمان ترجیح دهیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی وزارت آموزش و پرورش سپس به ویژگیهای کار نشر پرداخت و گفت: بازگشت سرمایه در امر نشر با کیفیت بسیار سخت است، البته حساب و کتاب بعضیها که مثل سریدوزی و سریسازی کتاب میدوزند و میسازند، با کرامالکاتبین است و من به آنها کاری ندارم!
محمدیان که خود به عنوان ناشر هم فعالیت میکند، افزود: این را هم بگویم که من هر کتابی منتشر کردهام، پولش به خودم برنگشته و مجبور شدم این نسخهها را به دوستانم هدیه کنم.