استاندارد خودروهای تولید داخل چندین یورو از استاندارد جهانی پایینتر است
23 آذر 1389 ساعت 11:57
گلایه فرمانده ناجا: اگر استانداردهای ما با دنیا متفاوت است خودروسازان این را اعلام کنند که ما بدانیم که برچسب D آنان همان برچسب A کشورهای دیگر است و ما اشتباه میبینیم
تيترآنلاين - فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از عدم تصویب لایحه اخذ جرایم رانندگی در مجلس که معطل یک ماده درباره نقل و انتقال خودروهاست، خطاب به نمایندگان ملت گفت: اگر میخواهید چند هزار نفر سود ببرند و در عوض مردم ایران ضرر کنند این بند را تصویب کنید. سردار اسماعیل احمدیمقدم در رزمایش طرح زمستانه پلیسراه کشور با اشاره به اینکه ماده 30 لایحه اخذ جرایم رانندگی چندین بار در مجلس رد شده اما مشخص نیست چطور مجددا در کمیسیون مربوط تصویب شده است، اظهار کرد: چرا باید حقوق کل مردم نادیده گرفته شود و تنها عده معدودی سود ببرند؟
به گزارش تيترآنلاين به نقل از وطن امروز، وی با تاکید بر اینکه تصویب یا عدم تصویب این ماده هیچ سودی را به لحاظ مادی متوجه نیروی انتظامی نمیکند، گفت: تصویب این ماده تنها موجب میشود مردم 2 بار هزینه پرداخت کنند؛ یک بار برای نقل و انتقال و یک بار برای ثبت در دفترخانههای اسناد رسمی.
فرمانده ناجا با انتقاد از اینکه این موضوع از چشم رسانهها معلوم نیست چگونه پنهان مانده است، گفت: معلوم نیست چه دلیلی دارد که مردم باید 2 بار پول بدهند؟ وی با اشاره به اینکه قطعا دفترداران باید از منافع خود دفاع کنند، خاطرنشان کرد: در عین حال درباره این لایحه کارشناسی بسیاری صورت گرفته و از نظر نیروی انتظامی پرداخت 2 بار وجه و مراجعه به 2 مکان مختلف برای یک نقل و انتقال ساده خودرو به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی تصویب شود باز مشخص نیست که پاسخگوی شرایط موجود باشد. وی تصریح کرد: جریمهها باید بازدارنده باشد زیرا جریمه تحمیل هزینه به مردم نیست بلکه حافظ امنیت و لازمه اجرای قوانین است. سردار احمدیمقدم با اشاره به استفاده از تکنولوژی در اجرای قوانین گفت: اکنون دیگر در دنیا طرح ترافیک و زوج و فرد کنار گذاشته شده و کشورها براساس تکنولوژی به اجرای قوانین و کنترل میپردازند که پلیس نیز از عملی شدن این موضوع در کشور حمایت میکند.
نباید تنها دعا کنیم که باران بیاید
فرمانده ناجا در ادامه سخنانش با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: خوشبختانه بادی وزيد و آلودگی چند وقت اخير را زدود اما تا زمانی که این آلودگی وجود دارد مسوولان به فکر هستند اما وقتی که از بحران خارج میشویم همه فکر میکنند که مشکل برطرف شده است. وی با اشاره به اینکه همه مسوولان به موضوع آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان اعتراف دارند، افزود: قطعا در شرایط عادی نمیتوانستیم محدودیتهای ترافیکی را در کل تهران رفع کنیم اما خوشبختانه با همکاری خوب مردم و با وجود تحمیل مشکلات فراوان در پیک صبحگاهی و عصرگاهی به شهروندان توانستیم طرح سراسری زوج و فرد را با کمترین مشکل در تهران اجرا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید تنها دعا کنیم که باران بیاید، گفت: متاسفانه زمانی که موضوع آلودگی هوا پیش میآید یا به دنبال تعطیلی میرویم یا محدودیت ترافیکی. این در حالی است که هر دستگاهی باید در حد توان خود کار کند. فرمانده ناجا با اشاره به برخی انتقادات صورت گرفته درباره آبپاشی هوای تهران گفت: این اقدام حتی اگر تنها بار روانی داشته باشد نباید از آن غافل شویم. اما در عین حال بنده به دنبال توجیه فنی این اقدام نیستم اما معتقدم هر دستگاه هر کاری که از دستش بر میآید باید در زمینه کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهد. فرمانده ناجا با اشاره به اینکه دنیا دیگر طرحهایی مانند زوج و فرد و طرح ترافیک را کنار گذاشته و به سوی متدهای جدید رفته است، گفت: در دنیا وقتی خودرو وارد محدوده خاص میشود برایش هزینه میافتد و حتی اگر در آن محدوده تردد نکند هزینه پارکینگ نیز بر آن افزوده میشود و تنها در صورتی که از محدوده خارج شود این هزینه متوقف میشود. وی با اشاره به اینکه 70 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروهاست، افزود: واقعا چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند.
انتقاد از کیفیت پایین خودروهای تولید داخل
فرمانده ناجا با اعلام اینکه استاندارد خودروهای تولید داخل چندین یورو از استاندارد جهانی پایینتر است، گفت: زمانی نبود ترمز ای بی اس در خودروها علل بروز تصادفات بود که با فشارهای ایجاد شده این موضوع برطرف شد اما اکنون نداشتن استاندارد لازم در خودروها مشکل اساسی در ایجاد آلودگی هواست که باید فکری اساسی برای این موضوع اتخاذ شود. سردار احمدیمقدم افزود: خودروهای تولید داخل باید یک یورو از استاندارد جهانی پایینتر باشند اما در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید میشود برچسب D دارند که چند یورو از استاندارد جهانی پایینتر است. وی یادآور شد: اگر استانداردهای ما با دنیا متفاوت است خودروسازان این را اعلام کنند که ما بدانیم که برچسب D آنان همان برچسب A کشورهای دیگر است و ما اشتباه میبینیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ورود کامیون هوو با نام فراز به کشور اظهار کرد: زمانيکه مسوولیت نظارت، تولید و واردات در کشور برعهده یک سازمان است اژدهای قاتل(كاميون هوو) به جادهها را با نام دیگر وارد کشور میکنند. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برنامه پنجم توسعه ادامه داد: برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس رسید و در این برنامه در زمینه کاهش تلفات جادهای مقرر شد سالانه 10 درصد کاهش داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در برنامه چهارم توسعه در زمینه کاهش تلفات بهرغم افزایش 30 تا 40 درصدی خودروها، 20 درصد کاهش داشتیم. سردار احمدیمقدم افزود: در آخر برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده حدود 20 میلیون خودروی فعال در کشور تردد کنند و میزان سفرها نیز 30 درصد افزایش یابد و تلفات جادهای نیز 50 درصد کاهش یابد. وی تصریح کرد: برای تحقق این امر روشهای جدید و اقدامات جهادیتر لازم است که یکی از لوازم آن تصویب لایحه اخذ جرایم رانندگی است.
اعمال محدودیت براي خودروهای شخصی
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه امکانات امداد جادهای نسبت به 5 سال گذشته در کشور 5 برابر شده است، گفت: خوشبختانه تلفات صحنه تا بیمارستان تصادفات جادهای کاهش یافته است. وی در حاشیه این مانور در پاسخ به سوالی درباره ادامه اجرای سراسری طرح زوج و فرد خودروها گفت: اجرای این طرح نیازمند تصویب شورایعالی ترافیک است اما نیروی انتظامی معتقد است باید محدودیت تردد خودروهای شخصی در تهران و کلانشهرها اعمال شود. فرمانده ناجا درباره نصب کنیستر و کاتالیست روی خودروها نیز گفت: میتوانیم نصب کنیستر و سالم بودن کاتالیست را جزو ضوابط معاینه فنی از سال آینده بگذاریم که بر این اساس خودروهایی که دارای کاتالیست هستند پس از 80 هزار کیلومتر کارکرد، نسبت به تعویض کاتالیست خود اقدام کنند و در غیراین صورت برگه معاینه فنی به آنها داده نمیشود.
کد مطلب: 1500
آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdch.vnzt23nmvftd2.html?1500