تيترآنلاين - براي مسيرهاي طولاني، اتوبوس‌هاي ميان راهي درنظرگرفته مي شود - نسخه قابل چاپ

براي مسيرهاي طولاني، اتوبوس‌هاي ميان راهي درنظرگرفته مي شود

4 تير 1390 ساعت 15:43

افرادي كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند عموما اقشار متوسط و ضعيف جامعه هستند بنابراين نبايد هزينه‌هاي زيادي به زندگيشان تحميل شود


نتيجه نشست ويژه مديريت شهري و دولت درباره افزايش غيرمتعارف نرخ كرايه اتوبوس‌ها در وزارت كشور اعلام و مقرر شد كه براي همه مسيرهاي طولاني اتوبوس‌هاي ميان راهي در نظر گرفته شود. 

حميدرضا صارمي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه وضعيت موجود نابسامان نيست، اظهار داشت: فرمانداري تهران به نمايندگي از استانداري اجازه تاييد يا رد مصوبات شوراي شهر را دارد. وي بيان كرد: امسال به دليل اينكه سال خاصي است، بايد با مديريت هماهنگ‌تري پيش برويم.

وي ادامه داد: مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با رئيس جمهور مذاكرات و توافقاتي داشتند كه در راستاي آن مقرر شده بود افزايش كرايه‌ها به گونه‌اي باشد كه به مردم فشار زيادي نيايد چرا كه افرادي كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند عموما اقشار متوسط و ضعيف جامعه هستند بنابراين نبايد هزينه‌هاي زيادي به زندگيشان تحميل شود.

معاون شهرداري‌هاي سازمان‌ شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور خاطرنشان كرد: برخي از اتفاق‌هاي چند روز اخير به اين دليل بود كه فرضاً اتوبوسي كه از آزادي به سمت تهران‌پارس حركت مي‌كرد 68 تومان به نرخ كرايه افزوده بود اين در حالي است كه پايه قيمت بليت اتوبوس براساس مصوبه شهر 25 تومان است كه اين رقم تا 7 كيلومتر از مسافران دريافت مي‌شود و بايد از 7 تا 12 كيلومتر 2 مسير از 12 تا 16 سه مسير و 16 كيلومتر به بالا 4 مسير حساب شود و بايد بليت 25 توماني از شهروندان دريافت شود.

وي اظهار داشت: در اين زمينه نكته‌اي وجود داشت و آن اين بود كه فردي كه از ميدان آزادي سوار مي‌شود بدون توجه به اينكه مسير وي كوتاه يا طولاني است هزينه 4 مسير يعني حداكثر كرايه از او دريافت مي‌شد.

صارمي تصريح كرد: در جلسه امروز مقرر شد براي رفع اين مشكل اتوبوس‌هاي ميان راهي در نظر گرفته شود تا به عنوان مثال فردي كه مي‌خواهد از ايستگاه آزادي تا انقلاب بيايد هزينه دو مسير را بپردازد.

وي با بيان اينكه براي همه مسيرهاي طولاني اتوبوس‌هاي ميان راهي در نظر گرفته خواهد شد گفت: بليت مترو نيز به صورت ميانگين 16 درصد افزايش داشته است.

معاون شهرداري‌هاي سازمان‌ شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه براساس اظهارات استاندار تهران اجراي افزايش نرخ كرايه اتوبوس‌ها توسط شوراي شهر غيرقانوني بوده و در حال حاضر تكليف اجراي آن چه مي‌شود؟ گفت: اين مسئله نيز حل خواهد شد؛ امروز ‌توافقات كلي بين مديريت شهري و دولت صورت گرفت ولي اينكه اجراي اين بخش از مصوبه متوقف مي‌ماند يا نتيجه اين جلسه از چه زماني و چگونه اعمال خواهد شد را بايد از شخص فرماندار پرسيد.


کد مطلب: 2662

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdch.-nit23n-iftd2.html?2662

تيترآنلاين
  http://titronline.ir