تيترآنلاين - با شعار نمی توان سفر را ارزان کرد - نسخه قابل چاپ

با شعار نمی توان سفر را ارزان کرد

میراث فرهنگی , 26 بهمن 1391 ساعت 2:17

در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی خدمات گردشگری جزو کالاهای اساسی محسوب نشده در نتیجه نرخ گذاری هم نمی شود لذا این صنعت همیشه مغفول مانده است


محمد حسن کرمانی در نشستی با حضور اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره ای دوروزه در هتل استقلال تهران خبر داد و این اقدام را فرصتی برای تسهیل و بازگرداندن سفر به مردم دانست. 

به گفته وی این جشنواره فرصت مناسبی برای فروش تورهای نوروزی و بهاره برای سفرهای داخلی و خارجی که نیاز به ویزا ندارد، است.»

رئیس هیأت ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان این که هدف از ایجاد این جشنواره دردرجه اول توسعه گردشگری داخلی است اذعان داشت:«در این جشنواره، هتل ها برای ارائه خدمات رزرو، شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و همچنین آژانس های خدمات مسافری حضور دارند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داست:« این جشنواره از سوم تا پنجم اسفند ماه در هتل استقلال تهران و از ساعت 15 تا 22 برقرار است و با فروش خدمات گردشگری، به ارائه تسهیلات سفر می پردازند.»

کرمانی در ادامه اضافه کرد:«این جشنواره یک نمایشگاه نیست به عبارتی در این جشنواره خدمات گردشگری با رعایت قوانین و مقررات فروخته می شود و حی در آن با مشتریان قرارداد سفر بسته می شود.»

وی با بیان این که در ورودی هتل به اطلاع رسانی و تبلیغات خواهیم پرداخت یادآورشد:«امیدواریم بتونیم این جشنواره را سالی دوبار در آغاز تابستان و پیش از آغازنوروز و بهار برگزار کنیم تا از این طریق نه تنها آزادسازی نرخ در بازار اتفاق می افتد بلکه نوعی فرهنگ سازی در جامعه شده و مردم با صنعت کردشگری بیشتر آشنا می شوند.»

کرمانی با بیان این که این جشواره تدبیری برای فروش خدمات گردشگری به مشتریان است خاطرنشان کرد:« در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی خدمات گردشگری جزو کالاهای اساسی محسوب نشده در نتیجه نرخ گذاری هم نمی شود لذا این صنعت همیشه مغفول مانده است و این جشنواره می تواند راهکارمناسبی برای آگاهی مردم باشد.»

وی به منافع مشتریان در این بازار اشاره کرد و ادامه داد:« بسیاری از کسانی که در این بازار فروش حضور دارند به مشتریان تخفیف خواهند داد اما میزان این تخفیف مشخص نبوده و آنها بنا بر صلاحدید خود تسهیلات سفر را در اختیار مردم قرار می دهند.»

رئیس هیأت ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان این که نمی توان در فضایی شعاری سفر ارزان را تعریف کرد چرا که در این صورت بازار از حالت رقابتی خارج می شود اضافه کرد:«برای ارزان کردن سفر باید زمان آن را به شکلی صحیح توزیع مدیریت کنیم و با شعار نمی توان سفر را ارزان کرد چرا که فاکتورهای تشکیل دهنده سفر چون حمل و نقل ، عذا، هتل و غیره دارای نرخ های ثابتی هستند در نتیجه با راه اندازی این چمدان و فرهنگ سازی در جامعه می توان توزیع زمان سفر را مدیریت کرد.»

وی همچنین به نقش دولت در مدیریت توزیع زمان سفر اشاره کرد و یادآور شد:«بخشی از این مدیریت به دولت بازمی گردد و تعامل و همکاری ارگان ها را می طلبد.»

کرمانی با اشاره به این که ارزان بودن و یا تسهیل سفر در این جشنواره به معنای یک واقعه خاص نیست افزود:«بلکه اتفاقی است که در زمان خودش اتفاق خوبی است.»

وی با بیان این که آژانس ها تعیین کننده نرخ نیستند بلکه خریدار خدمات هستند یادآورشد:«در شرایطی که دولت به این صنعت یارانه ارائه دهد بسیاری از مشکلات گرانی رفع می شود در غیر این صورت نمی توان با حرفهای شعاری و یا دستکاری فاکتورهای سفر به یک تسهیلات مناسبی دست یافت.»

کرمانی با اشاره به این که تخفیف هایی که در چمدان وجود دارد نسبت به نرخ واقعی صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد:«در این جشواه در حدود 50 فضا موجود است و ما دارای محدودیت مکان بودیم و همه آژانس هایی که در این جشنواره حضور دارند هم می تواند عضو انجمن باشند یا نباشند.»

وی با بیان این که یکی از پیش بینی ما وجود کافی شاپ است ادامه داد:« در این جشنواره همه فاکتورهای سفرموجود است و بدون صرف کردن وقت زیادی می توان به نتایج دلخواه دست یافت.»

به گفته وی، دفاتر هواپیمایی در این جشنواره حضور دارند اما قطار چون به بخش دولتی بازمی گردد در این جشنواره حضور ندارد.

کرمانی در ادامه با اشاره به این که با ایرلاین های خارجی تعاملاتی برای حضور در این جشنواره داشتیم گفت:«در حال حاضر بازار دچار رکود سنگینی است و برگزاری این جشنواره نه تنها می تواند منجر به سهیل سفر و تخفیف برای مردم شود بلکه تا حدودی هم مشکلاتی که برای آژانس ها در نتیجه نوسانات نرخ ارز به وجود آمده رفع شود.»

وی هزینه تبلیغات این جشنواره را 300 میلیون تومان دانست و افزود:«هیچ پیش بینی برای فروش نداریم.»

کرمانی در خصوص شکایت هایی که مردم از آژانس ها در این جشنواره ممکن است داشته باشند گفت:«با تعاملاتی که با سازمان تعزیزا داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که کارشناسان رسیدگی این شکایات در این جشنواره کارشناسان و همکاران ما باشند.»


کد مطلب: 5523

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdcg.x9nrak9nwpr4a.html?5523

تيترآنلاين
  http://titronline.ir