تيترآنلاين - اینکه می گویند حق با مشتری است در میادین میوه و تره بار ما صدق نمی کند - نسخه قابل چاپ

اینکه می گویند حق با مشتری است در میادین میوه و تره بار ما صدق نمی کند

29 تير 1390 ساعت 22:20

کارگرانی با رفتارهای متفاوت که گاهی خیال دعوا با مشتری به سرشان می زند و انگار محصولات عرضه شده در آنجا متعلق به انهاست که حاضرند به خاطر حتی یک عدد میوه عرصه را بر مشتری تنگ کرده و حرمت ها را بشکنند


اینجا میدان میوه وتره بار است مکانی که به تصور همگان می توان میوه های متنوع با قیمت های معقول تهیه کرد اما وقتی وارد آن می شوی می بینی که در این مکان خیلی از تصورات با واقعیت فاصله دارد.

به گزارش ايران، کارگرانی با رفتارهای متفاوت که گاهی خیال دعوا با مشتری به سرشان می زند و انگار محصولات عرضه شده در آنجا متعلق به انهاست که حاضرند به خاطر حتی یک عدد میوه عرصه را بر مشتری تنگ کرده و حرمت ها را بشکنند.

اغلب مشتریان میادین میوه وتره بار افراد مسن و باز نشسته ای هستند که به علت درامد های ناچیز ترجیح می دهند تا خرید های ریز و درشتشنان را از این میادین یکجا تهیه کنند.

اما برخی از کارگران با پرخاشگری و بدون رعایت سن مشتریان با انها برخورد لفظی و گاهی فیزیکی می کنند.

وارد غرفه ها که می شوی صف های عریض وطویلی را می بینی که برای انتظار در آن ساعتها وقت هزینه می کنی تا حتی پول خرید یک محصول خریداری شده خود را پرداخت کنی.

برای این صف طولانی فقط یک صندوق اخذ وجه وجود دارد که وقتی علت را از مسوول غرفه جویا می شوی کمبود نیرو را بهانه قرار می دهد در حالیکه واقعیت امر چیز دیگری است.

عرضه میوه های گندیده و پایین بودن کیفیت برخی از آنها نارضایتی مشتریان را به دنبال دارد. از طرفی میزان عرضه وتقاضا در این میادین با هم همخوانی ندارد و اعتراض مشتریان را به دنبال دارد .

این در حالیست که بارها از سوی مسوولان امر تاکید شده که به ازای مقدار درخواست مشتری میوه عرضه شود نه بیشتر اما از حرف تا عمل فاصله است و همچنان سکان میادین در دست کارگرانی است که اغلب از شهرستانها به آنجا سرازیر شده اند واز فرهنگ لازم برای رفتار با مشتری برخوردارنیستند .

اغلب مشتریان به علت پایین بودن نرخ میوه های توزیع شده در میادین از آنجا خرید می کنند اما اگر میوه های مرغوب را از نا مرغوب تفکیک کنیم و مقدار میوه خریداری شده را با مقدار مورد نیاز مقایسه کنیم در مجموع نرخ آن با نرخ میوه های مغازه برابری می کند و فقط وقت هزینه کرده و شاهد رفتارهای زشت برخی از غرفه داران بوده ایم.

چندی پیش در خبر ها آمده بود که عرضه میوه های جدا کردنی با 15 درصد افزایش نرخ در میادین آغاز خواهد شد اما به گفته غرفه داران نرخ اینگونه میو ه ها بیش از 15 در صد است و با افزایش 20 در صدی توزیع می شود.

افزایش 20 در صدی برای میوه های عرضه شده در میادین برای مشتریان مقرون به صرفه نبوده و به نظر می رسد که اجرای آن بیشتر به نفع مسوولان امر باشد تا مردم.

افزایش تعداد صندو قهای اخذ وجه ، چگونگی برخورد با مشتری ، ارایه میوه های مرغوب و ... از جمله خواسته های مشتریان است که باید مسوولان به آن توجه کنند وموجب شوند تا خواسته های آنان برآورده شود.

اینکه می گویند حق با مشتری است در میادین میوه و تره بار ما صدق نمی کند و در اینجا حق با فروشنده است چون در بسیاری از مواقع میو ه هایی به مشتریان تحمیل می شود که در برابر رفتارهای زشت غر فه داران فقط باید سکوت کرد.


کد مطلب: 2803

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdce.78wbjh8vx9bij.html?2803

تيترآنلاين
  http://titronline.ir