خدمات پس از فروش کالا در کشور در حد شعار است
23 اسفند 1390 ساعت 20:55
به دلیل نوسان های نرخ ارز قیمت لوازم خانگی نسبت به ماه قبل 20 و نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافت
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت : به دلیل نوسان های نرخ ارز قیمت لوازم خانگی نسبت به ماه قبل 20 و نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافت .
محمد طحان پور در گفت وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت قیمت لوازم خانگی گفت : قیمت لوازم خانگی نسبت به ماه قبل20و نسبت به سال قبل با 30درصد افزایش قیمت مواجه شده است .
وی ادامه داد: پس از نوسان های نرخ ارز قیمت لوازم خانگی از آذر ماه سال جاری تا اسفند بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته است .
طحان پوردر پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم ها بر خدمات پس از فروش کالاها چیست و آیا ممکن است با محدودیت در واردات قطعات یدکی مشکلی در خدمات گارانتی ایجاد شود ، خاطرنشان کرد: به عنوان مسوول مستقیم رسیدگی به شکایت های مصرف کنندگان در اتحادیه باید گفت خدمات پس از فروش کالا درکشوردرحال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد و تحریم ها نیز می تواند این شرایط را تشدید یا بهانه ای برای عدم ارایه خدمات پس از فروش مناسب شود .
گارانتی واژه ای بی معناست
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: گارانتی در ایران واژه ای بی معناست چون کالا در دوره گارانتی نباید تعویض قطعه شود بلکه باید به طور کامل با یک کالای جدید جایگزین شود .
طحان پور با بیان اینکه کالا در دوره گارانتی باید تعویض شود خاطرنشان کرد: برخی کالاها از جمله تلویزیون های مدل بالا در حال حاضر با مشکل تامین قطعه مواجهند و مراکز تامین قطعه به جای ارایه خدمات گارانتی ،مشتریان را به واردات قطعه به ماههای آتی ارجاع می دهند .
خلاء قانونی نداریم
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: خلاء قانونی برای احقاق حقوق مصرف کنندگان وجود ندارد و نبود نظارت های لازم و عدم اجرای خوب قانون موجب شده تا خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران درحد یک شعار باقی بماند .
وی افزود: این درحالی است که هزینه خدمات پس از فروش و گارانتی هنگام فروش از مصرف کننده اخذ می شود اما جایگاهی مصرف کننده در این نوع خدمات ندارد .
کد مطلب: 4332
آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdcd.s0o2yt0sxa26y.html?4332