برخی از مسئولان در فضای ۱۰ سال پیش به سر میبرند
23 تير 1391 ساعت 20:08
متاسفانه هنوز افکار و علایق برخی از مسئولین به گذشته تعلق دارد و این مسئله قابل تامل است که چرا که از رونماییها و افتتاحیههای حوزه سلامت که اغلب نمایشی بیش نیستند این همه استقبال میشود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله با اشاره به ضرورت ارتقا کیفیت خدمات بیمارستانی اظهار داشت: ارتقای کیفیت بسیار مهم و ضروری است و باید به اصلیترین خواسته مسئولان و سیاستگذاران حوزه سلامت تبدیل شود و نباید تنها به اعتبارخواهی بسنده کرد چرا که این امر سادهتری مطالبه یک وزیر و یا مسئول است
به گزارش سینانیوز دکتر اصلانی درهمایش بینالمللی مدیریت بحران و فناوریهای بیمارستانی با اشاره به ضروریت امروز حوزه سلامت گفت: «آنچه که اکنون به آن نیاز داریم بررسی این مسئله است که سرمایهگذاریهای کلان حوزه سلامت چگونه اثرگذاری میکنند و بررسی خروج نحوه هزینه کردن در این حوزه است که در ابتدا به دوش مسئولان باید قرار گیرد. وی با انتقاد از رویه بعضی از مسئولان گفت: «متاسفانه هنوز افکار و علایق برخی از مسئولین به گذشته تعلق دارد و این مسئله قابل تامل است که چرا که از رونماییها و افتتاحیههای حوزه سلامت که اغلب نمایشی بیش نیستند این همه استقبال میشود و باید گفت که متاسفانه تعدادی از مسئولین در فضای ۱۰ سال پیش به سر میبرند.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیهاله با اشاره به اینکه سیاستگذار حوزه سلامت باید به روز عمل کند اظهار داشت: «به روز بودن از وظایف اصلی یک سیاستگذار نظام سلامت است به طوری مسولان باید با فعالیتهایی از جنس نرم افزار که کمهزینهتر نیز هستند آشنا شده و تحولاتی در این زمینه را خواستار باشند.»
وی ادامه داد: «مسئولان و سیاستگذاران حوزه سلامت باید از خود بپرسند که آیا با ارتقای کیفیت خدمات وقت کافی میگذارند و این مسئله را به عنوان مطالبه عملی خود خواستار هستند یا خیر که در نتیجه این امر میتواند به گفتمان رایج این حوزه تبدیل شود.»
اصلانی، مدیران و رهبران را کلیدیترین مهرههای ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی دانست و افزود: «در زمینه مدیریت بحران و فناوریهای بیمارستانی با نقصهایی رو به هستیم که نیاز به هدفمندشدن هر چه بیشتر دارد به همین منظور مدیران و رهبران نقش مهمی را در این رابطه بر عهده دارند.»
وی با انتقاد از کم اهمیت شدن مسئله ارتقای کیفیت توسط برخی از مسئولین گفت: «مسئولان به ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی بسیار کم اهمیت میدهند به همین منظور مدیران باید با تلاش بیشتر در این راستا گامهای استواری بردارند با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها اعتبارخواهی از سوی مسئولین کافی نیست چرا که این امر سادهترین مطالبه یک وزیر است.»
رئیس دانشگاه در خصوص مرحله بعدی هدفمندشدن ارتقای خدمات تصریح کرد: «در مرحله بعدی برای رسیدن به ارتقای بیشتر نیاز به تکنولوژیهای پیچیدهتری وجود دارد به این منظور مشارکت تمام ذینفعان از جمله خدمتگذار و خدمتگیرنده برای ارتقای کنترل مدیریت بحران در این راستا مهم حیاتی است.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «در کنار مدیران همه لایهها و ساختارهای مرتبط با حوزه سلامت از طریق تشویق، مشارکت و توجه و نه از کانال بخشنامهها باید مشارکت کرده و آموزشهای لازم را در راستای ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی ببینند.»
کد مطلب: 4942
آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdca.ynyk49nou5k14.html?4942