عضو هيات رئيسه کميسيون عمران مجلس: کاهش 5 ميليوني جمعيت تهران و مهاجرت معکوس از اين شهر با تعيين ضرب الاجل و اجراي تصميمات غير کارشناسي امکان پذير نيست
تاريخ انتشار: دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۳۶
تيترآنلاين - کاهش 5 ميليوني جمعيت تهران و مهاجرت معکوس از اين شهر با تعيين ضرب الاجل و اجراي تصميمات غير کارشناسي امکان پذير نيست بلکه تحقق آن نيازمند برنامه ريزي طولاني
” در پايان برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود که 75 درصد جا به جايي هاي شهري توسط سيستم حمل و نقل عمومي انجام شود که سهم مترو 35 درصد بود ولي امروز مترو سهمي بيشتر از 5 درصد ندارد و تنها نيمي از اين ظرفيت نيز فعال است “
مدت است.
به گزارش تيترآنلاين، مهردادبائوج لاهوتي در گفتگو با آريا گفت: انتقال کارخانجات، ساخت و تجيهز بيمارستان هاي تخصصي در شهرستان ها، تقويت شهرک هاي اقماري اطراف پايتخت به منظور استفاده شهروندان تهراني از آنجا به عنوان محل خواب، تفويض اختيار به مديران استاني در راستاي تحقق هدف تمرکززدايي و ... از جمله مسائلي هستند که قبل از اجبار کارمندان به خروج از تهران مي بايست مورد توجه و رسيدگي قرار گيرند.
وي افزود: فارغ از مباحث مذکور حمل و نقل عمومي کلانشهر تهران وضعيت خوبي ندارد و اين درحاليست که عبور و مرور در کلانشهر هاي دنيا نظير پکن، استانبول و
” با ناديده گرفتن مشکلات زير بنايي هيچ گاه نمي توان تصميم کلاني را موفق اجرا کرد. شايد دولت به هر ترتيب بتواند بخشي از کارمندان خود را مجاب به ترک پايتخت کند اما مطمئناً در فاصله اي کوتاه شهرستاني ها جايگزين آنها خواهند شد “
... با دو برابر جمعيت تهران خيلي سهل تر و آسان تر است.
عضو هيات رئيسه کميسيون عمران مجلس تصريح کرد: در پايان برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود که 75 درصد جا به جايي هاي شهري توسط سيستم حمل و نقل عمومي انجام شود که سهم مترو 35 درصد بود ولي امروز مترو سهمي بيشتر از 5 درصد ندارد و تنها نيمي از اين ظرفيت نيز فعال است.
وي اضافه کرد: با ناديده گرفتن مشکلات زير بنايي هيچ گاه نمي توان تصميم کلاني را موفق اجرا کرد. شايد دولت به هر ترتيب بتواند بخشي از کارمندان خود را مجاب به ترک پايتخت کند اما مطمئناً در فاصله اي کوتاه شهرستاني ها جايگزين آنها خواهند شد و اين يعني به رغم پرداخت هزينه هاي گزاف، مشکلات همچنان لاينحل خواهند ماند.