ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 June 2025, يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ , ۵ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     مسكن و خودرو
کد مطلب : 6064
۰
توصيه مطلب 
دولت تصدی اش را در صنعت خودرو کم کند
اگر دولت معتقد است صنعت خودرو انحصاری نیست باید زمینه برای رقابت‌پذیری فراهم شود،‌ دولت تصدی‌اش را کم کند و در رقابت،‌ قیمت،‌ کیفیت و خدمات پس از فروش تعیین شود
تاريخ انتشار: جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۶
دولت تصدی اش را در صنعت خودرو کم کند
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت در مورد آزادسازی قیمت خودرو گفت: اگر دولت معتقد است صنعت خودرو انحصاری نیست باید زمینه برای رقابت‌پذیری فراهم شود،‌ دولت تصدی‌اش را کم کند و در رقابت،‌ قیمت،‌ کیفیت و خدمات پس از فروش تعیین شود.

به گزارش ايسنا حمیدرضا فولادگر، درباره احتمال آزادسازی قیمت خودرو و واگذاری قیمت‌گذاری به شرکت‌های خودروساز تاکید کرد: این به شرطی محقق می‌شود که قبول کنیم در این صحنه، رقابت وجود دارد یعنی اگر انحصار نیست باید رقابت باشد و اگر رقابت هست باید شرایط رقابت هم فراهم شود.

وی افزود: شرایط رقابت در صورتی ایجاد می‌شود که تصمیم‌گیری‌ها انحصاری و تنها در دو مجموعه بزرگ خودروسازی نباشد، زمینه برای واردات خودرو فراهم باشد، شرکت‌های خصوصی توان رشد بیشتری داشته باشند، ایران خودرو و سایپا واقعا خصوصی شوند و سیاست‌های اصل 44 در صنعت خودرو به درستی اجرا شود.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: ما حرف آقای وزیر را قبول داریم به شرط اینکه زمینه رقابت فراهم شده باشد اتفاقا تاکید ما همیشه این بوده که تا ساختار صنعت خودرو اصلاح نشود و خصوصی‌سازی واقعی صورت نگیرد مشکلات همچنان باقی است.

فولادگر در عین حال تاکید کرد: این را قبول نداریم که بگویم رقابت نیست،‌ انحصار است و فقط دولت را قیمت تعیین کند اما در مقابل اینکه فکر کنیم رقابت کامل وجود دارد هم درست نیست بلکه در حال حاضر در شرایط بینابینی هستیم که باید آن را قبول کنیم و بعد تلاش کنیم که به سمت رقابت‌پذیری برویم.

وی درباره عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو یادآور شد: شورا وارد قیمت‌گذاری شد اما عملا نتوانست به عنوان فصل‌الخطاب حرفش را به کرسی بنشاند ما هم قبول داشتیم که شرایط شبه انحصار است و شورای رقابت می‌تواند وارد شود اما رویه بگذارد نه اینکه قیمت موردی تعیین کند چرا که بیش از 90 درصد خودروها ما در دو گروه خودروسازی تولید می‌شوند و این شبه انحصار است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت و وزیر صنعت معتقدند شرایط بازار خودرو انحصاری نیست رقابت وجود دارد باید زمینه را برای رقابت پذیری فراهم کنند به نحوی که واقعا رقابت ایجاد شود‌، دولت تصدی‌اش را در صنعت خودروسازی کم کند و اجازه دهد واقعا رقابت صورت گیرد و در رقابت قیمت‌،کیفیت و خدمات پس از فروش تعیین شود.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
خرید پراید هم با نرخ های جدید آرزو شده است
قيمت خودرو تصاعدي بالا مي رود اما کيفيت خودرو تغيير نمي کند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“