ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
3 June 2025, سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ , ۷ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
احتمال تعطيلي خودروسازان و قطعه‌سازان بي‌كيفيت
داخلی     آرشيو مقاله     اقتصاد سياسي
کد مطلب : 4640
۰
توصيه مطلب 
مسئول تنظیم بازار و بازاررسانی کیست؟
بهروز نوری
رساندن محصول از تولید کننده به مصرف کننده وظیفه کدام دستگاه است و چرا این فاصله چند برابری قیمت بین تولید و مصرف وجود دارد
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
مسئول تنظیم بازار و بازاررسانی کیست؟
ردپای گرانی و گرانفروشی
القاء سیاست‌های نادرست به تصمیم‌گیران باعث گرانی‌ شد تا تولید کننده و مصرف کننده را در تنور خود بسوزاند و تنها دلالان و واسطه‌ها برنده این معامله بزرگ وارداتی باشند.

مدتی است بحث گرانی و گرانفروشی بر سر زبانها افتاده و همه اقشار از دولتمردان گرفته تا مردم مصرف کننده و حتی دستگاه‌های ذیربط که این مسئولیت را به عهده دارند این مطلب را تایید می‌کنند و با کمال تعجب مسئولین کنترل بازار نیز با فرافکنی تولید را عامل گرانی می‌دانند.

معاون اول محترم رئیس‌جمهور در یک همایش اعلام کرد که برنامه‌های نامناسب کشاورزی باعث گرانی شده است و با این مثال که پیاز در بندرعباس کیلویی 90 تومان اما در تهران کیلویی 700 ـ 600 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، اما سوال اینجاست که رساندن محصول از تولید کننده به مصرف کننده وظیفه کدام دستگاه است و چرا این فاصله چند برابری قیمت بین تولید و مصرف وجود دارد، آیا تولید کننده‌ای که محصول خود را کیلویی 90 تومان می‌فروشد گرانفروش است یا نظام غلط و سنتی بازار و بازار رسانی که این اختلاف را سبب شده است و مسئول تنظیم بازار و بازاررسانی کیست؟ که اینچنین اختلاف چند برابری از تولید تا مصرف را رقم زده است.

در حالی که بخش تولید توانسته با رشد 9 درصدی، نیاز مردم را تامین، صادرات را افزایش و واردات را کاهش دهد اما گرانی محصولاتی مثل مواد پروتئینی‌ امان مصرف کننده را بریده و امکان دارد. از سفره مردم خارج شود که باید دید چرا به رغم افزایش تولید در حالی که قیمت باید کاهش یابد همچنان سیر صعودی به خود می‌گیرد.

مدت دو سال از واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد، همانطوریکه از اسم آن پیداست این شرکت وظیفه تامین و تنظیم نهاده‌های دام و طیور را به عهده داشته است بنابر این با واگذاری شرکت، مسئولیت تنظیم بازار نهاده‌های دام و طیور هم به وزارت صنعت منتقل شده است اما تامین و ذخیره نهاده‌های ارزان قیمت به خوبی پیش نرفته و با کاهش آن در بازار و همچنین نوسان قیمت دلالی و واسطه‌گری رونق بیشتری یافته و به ویژه از نیمه سال گذشته جولان واسطه‌ها شدت بیشتر به خود گرفته است.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
اعلام ضوابط جدید خرید و فروش سکه طلا
جزئیات ساعت کاری مدارس و ادارات دولتی سال ۱۴۰۲
رونق اقتصاد ایران در گرو برقراری رابطه با عربستان نیست
مجلس و دولت بدنبال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه اپل
سبقت هزینه از درآمد خانوار ایرانی
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“