ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
20 May 2025, سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ , ۲۲ ذو القعدة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
این دومینو را تا آخر برو
۱۰ پیش بینی در مورد رسانه‌ها در سال ۲۰۱۱
مجال يك كلاغ چهل كلاغ به رسانه هاي بيگانه ندهيم
وظيفه اصلي رسانه ملي رفتن به دل بحران است نه گوشه اي کز کردن و عبور بي صدا از مسايل
رسانه های چاپی فراموش مي شوند؟
داخلی     آرشيو خبر     جامعه
کد مطلب : 2911
۰
توصيه مطلب 
اين رسانه‌ها به مخاطب نمي‌رسند
با وجود تعداد زياد مجوزهايي كه براي انتشار نشريات با زمينه‌هاي كاري متعدد صادر مي‌شود، ضعف مخاطب‌يابي مسئله پيش روي بسياري از اين مطبوعات است
تاريخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۹
اين رسانه‌ها به مخاطب نمي‌رسند
سبد فرهنگي خانوار در قياس سطح اقتصادي و اجتماعي اقشار با يكديگر تركيب متفاوتي را به خود مي‌بيند. در عين حال تعريف مشخصي هم از اين نياز براي بعضي مردم ايجاد نشده است و برخي نيز به طور كلي تصوري از اين لازمه رشد اجتماعي ندارند. اگر گاهي براي خريد يك فيلم سينمايي و تماشاي آن درجمع خانواده هزينه‌اي مي‌كنند، با تصميم قبلي نبوده و آنچه پيش آمده را پي گرفته‌اند. اما عموم كالاهايي كه در اين مجموعه قرار مي‌گيرند و با هدفي، براي مردم تهيه شده‌اند به طوري از حمايت‌هاي دولت بهره گرفته‌اند كه بتوانند در ليست خريد شهروندان، سرانه‌اي را به خود اختصاص دهند- هزينه‌اي كه توجيه‌پذير است. 

در ميان اين توليدات، روزنامه‌ها و مجلات به عنوان يكي از فراگيرترين و مؤثرترين رسانه‌ها از سوي مردم با رفتارهاي اجتماعي متفاوتي مواجه هستند. با وجود تعداد زياد مجوزهايي كه براي انتشار نشريات با زمينه‌هاي كاري متعدد صادر مي‌شود، ضعف مخاطب‌يابي مسئله پيش روي بسياري از اين مطبوعات است. هنوز جز مجله‌هايي كه در مدارس و تقريباً به اجبار به دانش‌آموزان فروخته مي‌شود، به بسياري خانه‌ها به جرأت مي‌توان گفت به ندرت روزنامه‌اي به طور مستمر يا حتي مجله‌اي به صورت گاه به گاه راه پيدا مي‌كند. 

از سوي ديگر البته هستند كساني كه فقط با نگاهي به طرح جلدهاي جذاب نشريات يا تيترهاي جنجالي و جالب توجه، تعدادي نشريه را بدون بررسي دقيق خريداري مي‌كنند. اينجاست كه بعضي نشريات روي دكه مي‌مانند و برگشت مي‌خورند، بعضي ديگر فروخته شده اما به دست مخاطب واقعي نمي‌رسد و تعدادي از افرادي كه بايد به عنوان جامعه هدف فعاليت بعضي نشريات، سراغ تهيه آن بروند، بي‌خبر روزگار طي مي‌كنند. 

مسئله شناسايي نياز مردم و فعاليت مخاطب محور و البته متعادل مجموع مطبوعات كشور بخصوص مجلات و نشريات غير از روزنامه‌ها، از حيث پراكندگي موضوعات و زمينه‌هاي كاري تا حدي روال منطقي يافته است، اما به نظر مي‌آيد بررسي دقيقي در اين باره انجام نشده است كه آيا اين توليدات رسانه‌اي به دست حداكثر افرادي كه بايد مي‌رسند يا نه؟
 
جاي خالي مطالعه نشريات در برنامه روزانه و حتي هفتگي بخش قابل توجهي از قشر تحصيلكرده نيز ديده مي‌شود، چه بسا جمعي از خود اصحاب رسانه نيز حتي از آنچه در ديگر بخش‌هاي صنف‌شان مي‌گذرد، اطلاعي ندارند، چه برسد به آنكه بخواهند به عنوان يك مخاطب، خريد مداوم حتي يك نشريه را در برنامه خود حفظ كنند و در واقع براي ديگر اعضاي جامعه به نوعي الگوسازي كنند.
لازم است موفقيت فعاليت مطبوعات چاپي نه فقط براساس ميزان فروش آنها روي دكه يا از طريق اشتراك، بلكه بايد در مسير رسيدن به دست مخاطبي كه بايد، سنجيده شوند.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
یک پنجم جوانان زیر ۳۰ ساله ایران بیکارند
کارتی برای منفورترین جشن
هنوز شادی و تفریح را برای جوانان‌مان به رسمیت نمی‌شناسیم
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“