ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
19 May 2025, دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ , ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
روزانه براي 70 هزار ورود غير مجاز به طرح قبض جريمه صادر مي شود
معضل لاعلاج ترافيك تهران كي حل مي شود؟
داخلی     آرشيو خبر     شهر و محيط زيست
کد مطلب : 1327
۰
توصيه مطلب 
اينجا تهران است؛ وسط خيابان!
در شهر تهران هنوز فرهنگ صحيح ترافيك جا نيافتاده است
در شهر ما هنوز فرهنگ صحيح ترافيك و چگونگي استفاده از خودرو و يا جابه‌جايي مسافر توسط آنها جا نيفتاده و در اين زمينه نياز به فرهنگ‌سازي از سوي نهادهاي شهري و ترافيكي احساس مي‌شود
تاريخ انتشار: شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۸
نويسنده : شهرام طارمي
 
در شهر تهران هنوز فرهنگ صحيح ترافيك جا نيافتاده است
حتماً تاكنون هنگام حركت در خيابان‌هاي شهر ديده‌ايد كه بسياري از تاكسي‌ها و اتوبوس‌ها به جاي پياده و يا سوار كردن مسافر در حاشيه خيابان ناگهان بدون استفاده از چراغ راهنما در وسط خيابان ترمز مي‌زنند و مسافران را پياده و سوار مي‌كنند و يا اينكه در كنار تاكسي و يا اتوبوس ديگري ترمز مي‌زنند و شروع به صحبت و احوالپرسي مي‌كنند. همه اينها موجب مي‌شود كه اولاً رانندگاني كه پشت سر اين خودروها قرار گرفته‌اند غافلگير شده و بايد در يك اقدام ماهرانه خودروي خود را به سمت ديگري هدايت كنند چون در غير اين صورت مي‌تواند منجر به تصادف شود.
قرار گرفتن اتوبوس در حاشيه خيابان خود به تنهايي بخشي از عرض خيابان را درگير مي‌كند چه رسد به اينكه دو اتوبوس در كنار هم قرار گيرند كه در اين حال جايي براي خودروها و مسافران باقي نمي‌ماند.
گاهي هم ديده مي‌شود كه مسافران تا وسط خيابان براي انتظار تاكسي و يا اتوبوس ازدحام كرده‌اند و خودروهاي ديگر نمي‌توانند به راحتي تردد كنند چون يا به خودروي ديگر و يا با مسافران برخورد مي‌كنند.
در شهر ما هنوز فرهنگ صحيح ترافيك و چگونگي استفاده از خودرو و يا جابه‌جايي مسافر توسط آنها جا نيفتاده و در اين زمينه نياز به فرهنگ‌سازي از سوي نهادهاي شهري و ترافيكي احساس مي‌شود چون برخي براساس سليقه و ميل شخصي خود رانندگي مي‌كنند و يا در انتظار تاكسي مي‌مانند.
حضور پليس هم در بسياري از مواقع نتوانسته تأثيرگذار باشد و موجب برقراري يك نظم و انضباط در معابر شهر شود. گاهي هم عابران پياده‌اي را مي‌بينيد كه هر وقت اراده كنند عزمشان را جزم مي‌كنند تا از عرض خيابان عبور كنند و برايشان تفاوتي نمي‌كند كه بزرگراه باشد يا خيابان و كوچه. در چنين مواقعي خودروهاي پرسرعت بايد «جفت پا» پدال ترمز را فشار دهند تا مبادا با عابر برخورد كنند و تاوان ندانم‌كاري عابراني را بدهند كه ندانسته از معابر پرخطر عبور مي‌كنند.
به هر حال شواهد امر نشان مي‌دهد كه در چنين مواردي، نه حضور پليس، نه رعايت رانندگان و نه احتياط و سرعت خودروها نمي‌تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگيري كند و فقط فرهنگ درست ترافيك وحمل و نقل مي‌تواند چاره‌ساز باشد و بس.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
مسافر و راننده از وضعیت نرخ کرایه ها ناراضی اند
جولان ماشین‌ها در خیابان، خاطره‌سازی پیاده‌ها در زیرگذر
سقوط آزاد ایران در آلودگی هوا
بهتر نیست به جای انتقال پایتخت پیگیر توسعه حمل و نقل عمومی تهران باشید؟
حمل‌ونقل عمومی در مواقع آلودگی هوا رایگان شود
آلودگی هوا؛ میراث سوء مدیریت
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“