ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
20 May 2025, سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ , ۲۲ ذو القعدة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     ميراث و گردشگري
کد مطلب : 5260
۰
توصيه مطلب 
اشتباه استراتژیک دولت، افزایش یکباره نرخ بلیت هواپیما
با توجه به این‌که طبق نرخ جدید از تهران به کیش به صورت رفت و برگشت معادل 350 هزار تومان باید هزینه کنیم شاید با کمی افزایش بتوانیم به آنتالیا سفر کنیم و این یعنی این‌که این اقدام می‌تواند در شرایط فعلی به‌صرفه نباشد
تاريخ انتشار: پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷
اشتباه استراتژیک دولت، افزایش یکباره نرخ بلیت هواپیما
اشتباه استراتژیک دولت، افزایش یکباره نرخ بلیت هواپیمادر حالی سازمان هواپیمایی طی یک عمل غیرمنتظره اقدام به افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ بلیت هواپیما کرد که برخی کارشناسان صنعت هوانوردی معتقدند که با این اقدام دولت دچار یک اشتباه استراتژیک شده و اگر پیش از این‌ها آزادسازی نرخ بلیت را در برنامه‌های خود می‌گنجاند نرخ بلیت هواپیما به این شکل افزایش پیدا نمی‌کرد چرا که این افزایش به نوبه خود عواقبی نیز دارد. 

در همین راستا یک کارشناس ارشد صنعت هوانوردی این اقدام دولت را تا حدودی یک اشتباه استراتژیک دانست و به CHN، گفت:«اگر دولت به شورای عالی اختیاراتی در راستای تعیین نرخ ارز می‌داد و حتی برای نظارت بر قیمت‌ها سقفی تعیین می‌کرد الان همه ایرلاین‌ها نرخ بلیتشان را 60 درصد افزایش نمی‌دادند.

"علیرضا منظری" در پاسخ به این سوال که آیا فقط عدم تخصیص ارز مرجع یا مبادلاتی افزایش نرخ بلیت را به دنبال داشت گفت:«تفاوت چندانی نمی‌کند که ارز مرجع یا مبادلاتی اختصاص یابد یا نه در هر حال به دلیل شرایط ناموزون صنعت هوانوردی و یا فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم باید نرخ بلیت هواپیما آزاد سازی می‌شد و به اعتقاد من اگر دولت به جای تحمیل نرخ تکلیفی، به شورای عالی اختیارات لازم را به این شورا برای تعیین نرخ بلیت می‌داد نرخ برخی ایرلاین ها به این شکل افزایش نمی‌یافت.»

وی در خصوص عواقب افزایش یکباره نرخ بلیت هواپیما خاطر نشان کرد:«افزایش نرخ فقط برای پروازهای داخلی است و با توجه به این‌که طبق نرخ جدید از تهران به کیش به صورت رفت و برگشت معادل 350 هزار تومان باید هزینه کنیم شاید با کمی افزایش بتوانیم به آنتالیا سفر کنیم و این یعنی این‌که این اقدام می‌تواند در شرایط فعلی به‌صرفه نباشد.

به گفته وی، با کمی تغییر قیمتی، مردم ترجیح می‌دهند که به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنند تا سفر‌های داخلی.

منظری در پاسخ به این‌ سوال که آیا این اتفاق تاثیری در کاهش مسافران دارد گفت:« به طور حتم در کاهش مسافران نقش دارد اما چون در ماههای آبان و آذر تعداد مسافران هوایی کاهش می‌یابد فرصتی برای پذیرش این موضوع از سوی مسافران پیش می‌آید.»

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:« ایرلاین‌ها با توجه به ناوگان و تعداد هواپیماها می‌توانند نرخ بلیت را افزایش دهند اما در شرایطی که شرکت هواپیمایی مورد نظر دارای دو فروند هواپیما باشد و با مسافران کمتری نیز سرکار دارد نرخ بلیت را بیشتر افزایش می‌دهد اما ایرلاینی که نسبتاً دارای ناوگان مناسب‌تری است برای حفظ مشتریانش این نرخ را کمتر افزایش می‌دهد.»
مرجع : میراث فرهنگی
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
تاریخ‌سازی ترکیه با تصاحب شخصیت‌های برجسته ایرانی
محو اولین نقش‌برجسته ساسانی در آینده‌ای نزدیک
اجساد هرگز در ایران مومیایی نشده‌اند
سال ۹۲؛ شکست‌ پرونده‌های ایران در فهرست آثار جهانی
افزایش ۲۰ درصدی نرخ هتل‌ها در سال ۹۳
از «تار» و «چوگان» که گذشت، مفاخر را دریابید
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“