ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
19 May 2025, دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ , ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
التهاب تورمی بازار خودرو در پی کاهش تولید
ترفند جدید خودروسازان برای کاهش هزینه‌ها
بازار داغ تحريم خودروسازان بالا گرفته است
داخلی     آرشيو خبر     مسكن و خودرو
کد مطلب : 6278
۰
توصيه مطلب 
برخورد خودروسازان با فرانسوی‌ها چگونه خواهد بود؟
آیا قرار است همکاری این شرکت‌ها همچون گذشته ادامه یابد یا اینکه شرکت‌های داخلی رویکرد تازه‌ای در برخورد با آنها خواهند داشت؟
تاريخ انتشار: جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
برخورد خودروسازان با فرانسوی‌ها چگونه خواهد بود؟
ذوق زدگی شرکت‌های خودروسازی که تحت‌تاثیر تحریم‌های غرب به ناگهان قصد خروج از ایران کردند، و حال با توافق هسته‌ای در انتظار بازگرداندن جایگاه خود درشرکت‌های داخلی هستند، این روزها به‌طور وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش پرشین خودرو، هر چند این شرکت‌ها نیز به دلخواه خود ایران را ترک نکردند، اما موضع گیری دولت‌های حاکمه آنها در قبال مواضع هسته‌ای کشورمان و همچنین خروج به یکباره آنها از شرکت‌های خودروساز داخلی که مشکلات و چالش‌های زیادی را برای تولید‌کنندگان به‌وجود آورد نیز به‌سادگی قابل اغماض نیست. 

به عنوان مثال شرکت پژو پیش از تحریم قطعی صنعت خودرو مبادرت به ترک ایران کرد و مدیران این شرکت با وجود آگاهی از اینکه ایران دومین بازار این شرکت خودروساز است و با خروج از کشورمان دچار ضرر و زیان‌های مالی فراوانی می‌شود، بازهم بر خروج از ایران آن هم قبل از تحریم صنعت خودرو پافشاری کرد.
نتیجه آن شد که هم این شرکت فرانسوی با انباشتی از ضرر و زیان‌های مالی، تاوان ترک ایران را داد و هم شرکت خودروساز داخلی طرف قرارداد با افت تولید روبه‌رو شد. پس از این جریانات شرکت رنو نیز با توجه به تحریم صنعت خودرو مجبور به کاهش فعالیت‌های خود در ایران شد که این اتفاق نیز بار دیگر شرکت‌های داخلی و قطعه‌سازان را با ضرر مالی مواجه کرد. 

به گزارش دنیای اقتصاد، این روند در شرایطی رخ داد که با توافق هسته‌ای، این دو شرکت بیش از باقی شرکت‌های همکار صنعتی ایران ابراز خشنودی می‌کنند تا جایی که حتی سهام این شرکت‌ها پس از اخبار هسته‌ای یکشنبه گذشته روندی صعودی پیدا کرده است. حال سوالی که بسیاری از کارشناسان مطرح می‌کنند این است که برخورد خودروسازان ما که با کوچ ناگهانی دو خودروساز همکار و شریک دچار ضرر‌های هنگفتی شدند، با آنها چگونه خواهد بود. آیا قرار است همکاری این شرکت‌ها همچون گذشته ادامه یابد یا اینکه شرکت‌های داخلی رویکرد تازه‌ای در برخورد با آنها خواهند داشت؟
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
خرید پراید هم با نرخ های جدید آرزو شده است
قيمت خودرو تصاعدي بالا مي رود اما کيفيت خودرو تغيير نمي کند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“