تبدیل وضعیت شرکتی‌ها ممنوع شد
با اعلام آغاز اجرای برجام چه تحریم هایی برداشته شد
بیانیه توجیهی وزارت خارجه امریکا درباره توافق سیاسی با ای ...
متن کامل بیانیه مشترک ایران و 1+5
محو اولین نقش‌برجسته ساسانی در آینده‌ای نزدیک
سبقت هزینه از درآمد خانوار ایرانی
داعش روزانه 1 میلیون دلار درآمد دارد
۹۰ درصد زایمان‌ها در کشور همچنان به صورت سزارین انجام می‌ ...
دانستنی های مهم درباره سنگ عقیق
نبايد سخن گفت ناساخته‌
17 January 2021, يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ , ۴ جمادى الثانی ۱۴۴۲
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
۱.   مسافر و راننده از وضعیت نرخ کرایه ها ناراضی اند
داخلی     آرشيو خبر     شهر و محيط زيست
کد مطلب : 2740
۰
توصيه مطلب 
لطفاً بي‌تفاوتي را كنار بگذاريد
حميده اميني فرد
ما بايد در برابر ظلم به ديگران واكنش نشان دهيم حتي اگر اين ظلم به كوچكي دريافت كرايه‌اي بيش از حد متعارف باشد!
تاريخ انتشار: يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۴
لطفاً بي‌تفاوتي را كنار بگذاريد
اين يك رويه تكراري است، اوايل فكر مي‌كردم ممكن است به طور تصادفي اين وضعيت اتفاق افتاده باشد اما بعد از چند بار تكرار متوجه شدم كه اين رفتار براي خيلي‌ها تبديل به يك عادت شده است. خيلي‌ها بدون اينكه حتي خم به ابرويشان بياورند فقط به صرف اينكه عجله دارند يا برايشان مهم نيست از خير باقي كرايه تاكسي يا نرخ واقعي‌اش مي‌گذرند. اين افراد كه معمولاً هر از گاهي و به طور اتفاقي سوار تاكسي مي‌شوند چون از نرخ كرايه‌هاي درون‌شهري مطلع نيستند زحمت سؤال و جواب را از دوش‌شان برمي‌دارند و بدون اينكه به بقيه مسافران فكر كنند مبلغي را به رانندگان مي‌پردازند كه آنان را در دريافت كرايه‌ها، بدعادت مي‌كند!
اين اتفاق البته در مسيرهايي رخ مي‌دهد كه برچسب كرايه روي آنها نصب نشده و يا در مسير مشخصي تردد ندارند، رانندگان اين خطوط اغلب سعي مي‌كنند از روي نرخ پرداختي يك مسافر، كرايه مسافران ديگر را تعيين كنند، با اين توصيف اگر فردي بدون درنظر گرفتن هزينه آن مسير، مبلغي را با بي‌توجهي پرداخت كند، رويه‌اي را پايه‌گذاري مي‌كند كه به ضرر ديگران تمام مي‌شود! شايد در ذهن بسياري اين مسئله در بعضي نقاط و به ندرت اتفاق بيفتد، اما واقعيت اين است كه اين رفتار در بيشتر نقاط شهر در حال شكل‌گيري است، تا حدي كه اگر مسافري بخواهد بدون خوشايند راننده عزيز، كرايه واقعي را بپردازد مورد غضب واقع شده و ناچار مي‌شود مبلغي را اضافه‌تر از اصل كرايه بپردازد!
جالب اين كه در چنين شرايطي بقيه مسافران سكوت مي‌كنند و در برابر بحث لفظي راننده و آن مسافر مظلوم، هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دهند، گو اين كه آنها اصلاً در تاكسي ننشسته‌اند يا گوش‌هايشان هيچ حرفي را نمي‌شنود!
غافل از اين كه اين حركت انفعالي روزي به ضرر خودشان تمام شده و موجب مي‌شود آنها هم در چنين شرايطي بدون پشتيبان باقي بمانند! اتفاقي كه متأسفانه افتاده و ما را هم مثل ديگران در حمايت از فردي كه مورد ظلم واقع شده بي‌تفاوت كرده است، شايد اين جريان براي بسياري آنقدر بزرگ نباشد كه بخواهند در برابرش موضع بگيرند، اما همين اتفاق به ظاهر كوچك، منشأ بسياري از بي‌تفاوتي‌هاي بزرگ است، ما بايد در برابر ظلم به ديگران واكنش نشان دهيم حتي اگر اين ظلم به كوچكي دريافت كرايه‌اي بيش از حد متعارف باشد!
Share/Save/Bookmark
با اعلام آغاز اجرای برجام چه تحریم هایی برداشته شد
بیانیه توجیهی وزارت خارجه امریکا درباره توافق سیاسی با ایران
متن کامل بیانیه مشترک ایران و 1+5
تبدیل وضعیت شرکتی‌ها ممنوع شد
۹۰ درصد زایمان‌ها در کشور همچنان به صورت سزارین انجام می‌شود
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
مسافر و راننده از وضعیت نرخ کرایه ها ناراضی اند
جولان ماشین‌ها در خیابان، خاطره‌سازی پیاده‌ها در زیرگذر
سقوط آزاد ایران در آلودگی هوا
بهتر نیست به جای انتقال پایتخت پیگیر توسعه حمل و نقل عمومی تهران باشید؟
حمل‌ونقل عمومی در مواقع آلودگی هوا رایگان شود
آلودگی هوا؛ میراث سوء مدیریت
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“