خدمات پس از فروش در ایران تنها در حد یک شعار تبلیغاتی باقی مانده است
انتقال تولید و محصول های تولیدی این واحدهای تولیدی مشمول هزینه های حمل و نقل بسیاری می شوند و در فاز دوم اجرای قانون تولیدکنندگان بیشتری از گردونه تولید خارج خواهند شد
تاريخ انتشار: شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۰۹
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: خدمات پس از فروش در ایران از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.
به گزارش پانا، محمد طحان پور در چهارمین کنفرانس راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران که صبح امروز در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ضمن اعلام این مطلب گفت: خدمات پس از فروش در ایران تنها در حد یک شعار تبلیغاتی باقی مانده و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اجرای طرح شبنم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند از گسترش قاچاق کالا جلوگیری کند.
طحان پور با اشاره به مشکل هایی که ممکن است در اجرای این طرح به وجود آید ، تصریح کرد: طرح شبنم از ابتدای امر قرار بود ، سال آینده اجرایی شود اما ممکن است قطعات و کالاهایی از گذشته وارد بازار شده باشند که در حال حاضر در انبارها هستند و کدگذاری آنها کار ساده ای نخواهد بود.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تأکید بر اینکه بهبود و ارتقاء خدمات پس از فروش منفک از شرایط تولید نیست تصریح کرد: با توجه به نرخ ارز و اجرای فاز دوم اجرای قانون تولید تأثیرهای نامناسبی از افزایش هزینه های حمل و سایر هزینه های مترتب بر تولید متحمل شده است و در چنین شرایطی ممکن است کیفیت تولید محصولات نیز شرایط ویژه تری را تحمل کند.
طحان پور با اشاره به اینکه در گذشته مجوزهای بسیاری برای تولید در مناطق دورافتاده و محروم کشور صادر شده است ، گفت: انتقال تولید و محصول های تولیدی این واحدهای تولیدی مشمول هزینه های حمل و نقل بسیاری می شوند و در فاز دوم اجرای قانون تولیدکنندگان بیشتری از گردونه تولید خارج خواهند شد.
وی با انتقاد از اینکه دولت اولویت واردات مواد اولیه را به کالاهای اساسی داده است، خاطرنشان کرد: تعطیلی کارخانجات تأثیر نامناسبی بر اشتغال خواهد داشت که به مراتب از تهیه کالاهای اساسی مهم تر است.