ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
4 June 2025, چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۴ , ۸ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
ليست اموال قابل توقيف در ازاي مهريه
مهریه باید جنبه مالی داشته باشد
وقتی مهریه چک بی‌محل می‌شود
مهریه را چگونه طلب کنید؟
تعيين 110 سكه محدوديت نيست
داخلی     آرشيو خبر     حقوقي
کد مطلب : 4594
۱۱
توصيه مطلب 
اجرای قانون مهریه تاسقف 110سکه
تنها زندانیان مهریه ای آزاد می شوند که توانایی پرداخت 110 سکه را داشته باشند.
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
۱۰۵
اجرای قانون مهریه تاسقف 110سکه
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس از اجرای قانون مهریه تا سقف110 سکه تا 10 روز دیگر خبر داد و گفت: تنها زندانیان مهریه ای آزاد می شوند که توانایی پرداخت 110 سکه را داشته باشند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: لایحه مهریه پس از تصویب نهایی شورای نگهبان برای ابلاغ و اجرا اماده می شود و حداکثر تا 10 روز پس از آن به اجرا خواهد رسید. 

وی در ادامه گفت: بر اساس این لایحه زندانیانی که توانایی پرداخت 110 سکه از هر تعداد مهریه همسر خود را داشته باشند از زندان آزاد می شوند این درحالیست که اگر زندانی توانایی پرداخت این میزان را نداشته باشند آزادی در کار آنان نخواهد بود. 

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه این لایحه از سوی دولت مشکلی ندارد و اجرای آن به زودی انجام می شود تصریح کرد: با اجرای این لایحه میزان زندانیان مهریه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت
Share/Save/Bookmark
نظرات بينندگان:   ۱۰۵ نظر انتشار يافته    ۰ نظر در صف انتشار    ۱۴ نظر غيرقايل انتشار
۱۳۹۱-۰۳-۰۳ ۲۰:۲۴:۱۲
زش ترين كار درعالم هستي اين مهريه به اجرا گذاشتن است كه زن خودش هم ميدونه مرد هيچگاه توان پرداختش را نداره و ازسر عشق و اعتماد اين كار و كرده حالا با نامردي وخيانت از طرف كسي كه دوستش داشته راهي ه زندان بشه حق نيست حتي شاهد هستيم كه خيلي از مهريه به اجرا گذاشتن ها در دوره عقد يعني زماني كه زن به خانه شوهر نرفته اتفاق مي افتد و در اين دوران زن حق حبس دارد يعني هم مهريه مي گيرد هم نفقه و هم به خانه شوهر نمي رود اين چيزي جز اخاذي ودزدي نيست (5899)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۴۳۰
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۷ ۰۰:۵۳:۴۳
خوب چرا مهریه نجومی رو قبول می کنید؟ (6450)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۰۳۴
 
۱۳۹۱-۰۴-۱۷ ۰۹:۱۱:۵۴
عجب حرف قشنگی زدی یادم باشد قبول نکنم
آخه حالا بلفرض که 14 سکه تعیین بشه اصل کار خرابه و دخترا دیگه اهل زندگی نیستند
والسلام (6536)
پاسخ به اين اظهار نظر
۸۸۱۹
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۲۹:۰۸
درود بر آدم چیزفهم (15076)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۰۶
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۰:۵۵:۲۰
نه آقا اتفاقا الان پسرا هم اهل کار و پول در آوردن نیستن. (16296)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۹۴۴
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۸:۰۳:۵۰
شما حاضری خواهرتو با 14 سکه بدی به من؟ (12684)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۲۳۳
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۸ ۱۳:۴۹:۵۳
باتاسف بايدگفت نگاه‌ها به اين لايحه نگاه‌هاي مردانه‌ يا فمنيستي است،همه چيز مال مردان ودرآخر كار اگرمرد از زن خوشش نيامد يا هوس ديگري درسرداشت براحتي زن را درهرسني كه باشد بدون مزد وسهم ازدارايي كه مشتركتا جمع آوري كرده اند دك كند. (12760)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۲۳۸
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۵:۴۰
اگر آدم باشه با یک سکه میدم (12776)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۴۱۳
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۳:۴۰
اگر مرد بودى مومن طبق گفته حضرت رسول چرا که نه ولى معلومه مومن نيستى چون حيا و غيرت را خوب عرضه نکردى مرد هم نيستى چون با غيرت ديگران بازد گيکنى (13697)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳۱۳
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۰۲:۵۹:۵۸
اصل مهریه در دنیای امروز زیر سوال است باید جایگزین مناسبی برای مهریه پیدا کنیم . با گفتن این جمله که میخواستی روز اول چشمات رو باز کنی و قبول نکنی مشکلات حل نمیشه و نمیشه و به همین دلیل است که ازدواج کم شده و جوانان از ازدواج به دلیل گیر افتادن در دام نفقه و مهریه و امثالهم میترسند و ترجیح میدهند به روابط نامشروع رو بیاورند. اگر بخواهیم روز اول هم پشمان خود را خیلی باز کنیم شای هیچ وقت ازدواجی صورت نگیرد ريالانون گزاران محترم دنبال راه حل مناسب جایگزین مهریه باشند چرا فقط در ایران این مشکل وجود دارد (13546)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۵۷
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۳:۵۶
برای اینکه دوستش داشته قبول کرده ولی اونموقع دخترا میان برای معامله اگه تعداد پایین باشه قبول نمیکنن این یعنی نرخ گذاری رو ی خودشون یعنی قیمت گذاری روی جنس (29402)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۸
 
۱۳۹۲-۰۱-۲۸ ۱۹:۰۳:۱۴
شوهری که 6 ماه زن عقد کرده اش رو ول کرده , آقایون محترم، باید چیکار کرد؟ یک شوهر همیشه طلبکار و رند و بهانه گیر که تحت تاثبر مادرش 6 ماهه زنش رو داره بازی میده، یک دختر رو بیوه کرده، و همه مال و اموالش رو به اسم مادرش کرده، نه تشکیل زندگی داده و نه سراغ زنش رو میگیره؟
آیا به اون میشه انسان گفت و تا کجا گذشت داشت و آبروداری کرد؟ (12317)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۹۲۱
 
۱۳۹۲-۰۵-۳۰ ۱۵:۴۰:۱۸
همسرم 4 ماه در دوران عقدمون به خاطر حرف مادرش ولم کرد و رفت حتی یه مسیج هم نداد 4 ماه بلا تکلیفی واسه یه دختر خیلی سخته/بعد 4 ماه با مشورت وکدل تنها راه اجای مهریه بود تا فقط تکلیف مشخص بشه/سر یه هفته هم همه رو بخشیدم وجدا شدیم اما به خدا واگذارشون کردم چون من واقعا بی گناه بودم تنها مشکلشون این بود که بعد ده ماه خیلی به دل مادرش ننشسته بودم/ (13918)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۶۴
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۶:۰۴
برادرعزيزم حرفاي شماراقبول دارم .اما من زني هستم بلاي 60سال. درسال1360دريكي ازرشته هاي فني ازدانشگاه فارغ التحصيل واستخدام شدم با جوانيكه كه 2سال ازمن بزرگتربود ومدرك كارداني داشت ودريك شركت خصوصي كارميكرد ازدواج كرديم حدود20سال اززندگي مشتركمان به خوشي ومهرباني گذشت من دو برابرشوهرم حقوق ميگرفتم صبحها زودترازشوهرم سركارميرفتم وعصرها هم زودترمي آمدم درحالي كه اودرخواب بودصبحانه اش راروي ميز مي چيدم وبعدازآمدن ازسركارناهاراوبجه هارادرست ميكردم و....
الان درسايه تلاش من صاحب 2تاخانه ،ماشين خارجي و....شده است وهمه راهم بنام خودش كرده .صبح مي روددنبال خوش گذراني وشب برمي گردد .تامي خواهم چيزي بگويم پيش بچه هايم ميگويد پانصدهزارتومان مهريه ات را مي ذارم كف دستت مي انازمت بيرون .من فكرميكنم اگر فرضاهزارسكه مهريه داشتم چنين حرفي را نمي شنيدم وزندگيم اينگونه متلاشي نميشد (12759)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۴۲۴
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۰۰:۲۶:۰۵
خيلي اشتبا فكر مي كني، يا ايراد از همسرت يا از خودت كه زندگيت اينجوري شده وگرنه شوهري كه به زور مهريه پا بند زن و بچه بشه به چه دردي مي خوره؟! مهريه فقط به طلاق گرفتن زن كمك مي كنه نه به دوام زندگي (14717)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲۸
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۱:۵۹:۰۰
عزیز دل زمانی که میایی و در مجلس خواستگاری حاضر میشی چرا فکر روز مبادا رو نمیکنی مگه ما زن ها که با خلوص نیت این همه سال در کنار شما زندگی کردیم چیزی نصیبمون میشه؟ ما هستیم این یک مهریه نظرم این که تعداد سکه ها کمتر بشه ولی مرد ها هم به دینشون عمل کنن و مهریه را بدون درخواست مرد و با میل خود بپردازند (13421)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۸۱۰
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۳۲:۵۶
خدا خیرت بده که این اخاذی رو عنوان کردی...هیچی جز این نیست. (15078)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۶۱۲
 
دل خسته
۱۳۹۲-۱۰-۰۱ ۱۸:۵۴:۲۶
اسمش اخاذی نیست، حقه. (26842)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵۱۶
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۳۲:۵۶
خدا خیرت بده که این اخاذی رو عنوان کردی...هیچی جز این نیست. (15079)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳۱۱
 
فریبا
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۸:۰۵:۲۷
مرد حسابی تو کتاب قرآن رو داری زیر سوال میبری حق زن هست که مهریه شو بگیره وحلال،، قران که زشت ترین کار عالمرو توصیه نمیکنه (30353)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳۸
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۳ ۰۹:۴۴:۵۲
عزيزم شما برو از اون طرفش هم ببين شوهر عوضي من برام سي ميليون بدهي گذاشت و فرار كرد منم مهريه اجرا گذاشتم تا ممنوع الخروج بشه (35492)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۹۲
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۱:۵۷
آقا این 10 روز هنوز نرسیده
12 اردیبهشت این خبر چاپ شده ولی ولی فکر کنم منظور از 10 روز ( 10 سال ) بوده که اشتباهی چاپ شده . جالب (6551)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۴۴
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۰۸:۵۷
ایا این قانون عطف به ماسبق هم داره (7222)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۳
 
فریده
۱۳۹۲-۱۰-۱۸ ۰۱:۳۹:۰۹
بهترین راه جلوگیری از این مسایل سخت کردن ازدواج از سوی دولته . متاسفانه تو مملکت ما ازدواج که میتونه باعث تولد بچه ها بشه راحته و طلاق که باید راحت باشه به این دلیل که اگر کسی یا کسانی مایل به ادامه زندگی با دیگری نیستن نباید به زور وادار به تحمل بشن. وقتی طلاق عاطفی رخ داد دیگه زوج زندگی ومحیط مناسبی برای رشد بچه هایی که قراره زوج های ااینده رو بسازن و باید از کودکی دوست داشتن و معنی عشق رو درک کنند نخواهند ساخت . با مهریه نمیشه عشق خرید. در ضمن در کشور ما اکثر انتخابها کورکورانه و تحت تاثیر هورمونهای جنسی انجام میشه و ما اسمشو عشق میذاریم . هر چه محدودیت بیشتر باشه این کوری بیشتر خواهد شد. (28236)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۵۲
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۸:۱۷:۲۱
من با این نظر صد در صدموافقم . البته دلیل منطقی هم دارم که می تونم توضیحات کامل را بدهم و هر شخص قانون دان را هم توجیه و قانع کنم اما الان فرصت ندارم در فرصت دیگر خواهم گفت. (39142)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۲
 
مهرنوش
۱۳۹۲-۱۰-۱۸ ۰۱:۴۳:۳۷
من یک زنم . اصلا دلم نمیخاد مردی از ترس مهریه با من زندگی کنه (28237)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳۰
 
ramo
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۹:۱۹:۴۶
مهریه الان فقط چشم و هم چشمیه...
دو نفری که 8سال همدیکرو خواستن و دختر گفت مهریه من 1سکه استو پسر گفت من دنیارو به پات مبریزم
اما خانواده پسر گفتن فقط 14 تا و خانواده دختر گفتن مگه عیب دختره ما چیه..میخواهیم مثل اون یکی خواهرش 447 تا باشه
و این یعنی تمام شدن یک زندگی قشنگ (7348)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۷۲
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۱:۵۰
خانواده پسر وقتی مخالفت با مقدار مهریه و شیربها کردن بدونید که یک مشکلی خانواده خودشون دارند یا پسرشون اهل زندگی نیست. چیزی که زیاد شوهر. در ضمن الان سکه حماقت ملک بندازین مهر دخترتون. هر کی خواست بیاد جلو نخواست تشریف ببره خونه ننش. از موندن دخترتون تو خونه انقد پشیمون نمیشین که از شوهر دادنش میشین. (11597)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۷۳۸
 
حسن
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۲۳:۰۳:۵۳
دخترای امروز مهر نمیدن ولی مهریه میگیرن. (12618)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۲۱۷
 
رامین
۱۳۹۱-۰۷-۰۴ ۰۷:۵۴:۱۰
خوب بعضی ها از رویه احساسات تصمیم میگیرند جوون هستن دوست دارن هر چه زودتر به کسی که واقعا دوستش داره برسه...ولی بعضی از دخترا نامردی می کنند و از سادگی و دوست داشتنه طرفش سواستفاده می کنند...اولا خدا اینجور دخترا رو از زمین برداره ثانیا قانونه خوبیه فقط باید پیش قسط رو کاملا بردارند و فقط تا توان مالی طرف واسش قسط ببرند. (7430)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۶۱۰
 
رضا
۱۳۹۱-۱۱-۲۸ ۲۲:۲۸:۰۰
من خودم الان متاهلم و مثل احمقا 500 سکه مهر کردم و هیچ روزی هم فکر نمی کردم یه دردسر بزرگ بشه برام، البته من هیچوقت زنم اونو مطالبه نکرده ولی با هم مشکل داریمومنتهی به خاطر نرسیدن به توافق سر مهریه داریم یه بچه بی گناه هم زجر می دیم، به نظر من هیچ کدوم از این قانونها کارساز نیست.بهترین روش تعیین سقف مهریه برای شرط عقد می باشد.یعنی در صورت تجاوز از سقف عقد صحیح نیست. (8904)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳۱۲
 
یاسمن
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۱۶:۳۴:۱۵
من به طرز تفکر شما واقعا متاسفم ایا کسی مثل خودت درباره خواهرت فکر بکند خوب هست . اگر هزار تا سکه هم به زنت بدهی جای دوری نمیرود چون با تمام عشق دو برابر ان را به تو خواهد بخشید . میتوانی امتحان کنی . (9101)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۸۳۴
 
احمد
۱۳۹۲-۰۱-۲۸ ۱۰:۵۲:۵۴
منم برا شما متاسفم ياسمن خانوم عشقي كه با پول و سكه و ماديات بخواي به همسرت بدي به درد نميخوره. (12313)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۶۱۳
 
امین
۱۳۹۲-۰۵-۲۶ ۱۰:۱۳:۰۰
تو به شوهرت دادی بسه، زنای امروز مگه چکار می کنن، تو خونه میخورن و میخابن و دور همی می گیرن، مهریه شون 500تا!!!! بابت چی اون وقت؟ من خودم کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دارم، درآمدمم خیلی خوبه، خونه و ماشینم دارم، به راحتی هم می تونم 110 تا مهریه رو نقدی بدم، اما بابت چی؟ چرا؟ مگه از صبح تا شب نباید برای زنم جون بکنم؟ پس این مهریه چه؟ مگه زندگی مشترک نیست؟ پس اونم به همین اندازه با خودش پول بیاره، فکر کردی به دخترای الان میشه اعتماد کرد؟
من که زن نمی گیرم، گناهشم گردن مادرایی که نمی تونن دختر تربیت کنن (13875)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵۲۱
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۱۵:۴۹:۰۴
اصلا هم این طور نیست
من خودم 15 سال هست که ازدواج کردم و مهریه همسرم هم 1400 تا سه تمام بهارآزادی ولی حتی یک بار هم همسرم راجب مهریه اش صحبت نکرده و تا الان هم پا به پای من کار میکنه و خیلی هم از زندگیمان راضی هستیم و 2فرزند هم داریم
و همسرم همیشه همراه و همیار من در زندگی ام بوده و هست
ولی برادم همسرش با 200 تا سکه 2 سال هست که جدا از هم زندگی میکنند
تعداد مهریه مهم نیست انتخاب شما اهمیت بیشتری دارد (30897)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳۸
 
ali
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۰۳:۰۶:۲۴
اونجای ادم دروغگو (14181)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۶۷
 
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۶-۳۱ ۱۵:۲۱:۱۲
خانم یاسمن
باسلام واحترام
به اطلاعتان میرسانم بنده درسال 73 از طریق خانم یکی ازدوستانم دخترخانمی به بنده معرفی شد وجلسه آشنایی که گذاشتیم اکثر فامیلهای بنده گفتند با این خانم ازدواج نکن خوشبخت نمیشوید بنده قبول نکردم مادرخانمم مقدار 1500 سکه بهارآزادی برای مهریه تعیین کرد ومن با مشورت یکی ازدوستان فکرکنم الان بایستی بگویم دشمن گفت قبول کن احترام به همسرت گذاشتی مهریه کی داده کی گرفته ومتاسفانه پس ازعقد وازدواج جنگ ودعوایمان شروع شد ازاینجا آغاز شد که خانم دوستم که من را معرفی کرده بود به همسرمن میگوید عباس قبلا خواستگار دختر خواهرشوهر من بوده وقتی بهش نداده اندافسردگی گرفته شب وروز گریه میکرده درصورتیکه نه خواستگاری درپیش بوده نه افسردگی من هم هرچه به همسرم میگفتم خانم این حرفها دروغ است قبول نمیکرد والان که حدود 19 سال است زندگی میکنیم هروقت حرفمان میشود حرفهای گذشته پیش میکشد وبا توجه به اینکه دوفرزند دارم نمیدانم چه کارکنم واین به شما بگویم با توجه به اینکه یک دانگ منزل حدود85 میلیون درسال 84 به نامش کردم نه بابت مهریه همینطوری والان هم حاضرم الباقیش که حدود 3 دانگ میباشد وحدود 500 میلیون ارزشش است بابت مهریه اش به نامش کنم فقط بیاید باهم توافقی جدا شویم وکلیه وسایل زندگیم شامل 8 تخته فرش طلاجات که تا حالا برایش خریدم وکلیه لوازم خونه که این هم بالغ بر 150 میلیون میباشد بیایدجداشویم هنوز میگوید بقیه مهریه ام این حق این خانم نیست که بروی یک وکیل گردن کلفت بگیری ویک ریال بهش پرداخت نکنی باوربفرمائید دراین مدت همیشه فشهای بد که من خجالت میکشم بگویم من هم ناچار شدم به خاطر دردهانش ببندم کتکش زدم ولی واقعا افسوس میخورم حرفهای بزرگتر گوش نکردم درضمن دوتا اخوی هم که دارد هردو همسرشان طلاق دادند وهمسردیگر گرفتند حالا شما که اظهار نظر میکنید درباره من که خدا را شاهد میگیرم فقط حقیقت گفته ام (14215)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۱۲
 
مریم
Sweden
۱۳۹۲-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۰:۵۴
برادر عزیز مطمئن باشید همسرتان شمارو دوست داره که حاضر نیست ازتون جدا بشه برای همین سنگ گنده جلوی پاتون میندازه که منصرفتون کنه به خاطر عصبانیت هاش و توهین هاش فکر نکنید که دوستون نداره بعضی وقتها عشقها اینطورین آدم هم طرف رو دوست داره هم ازش عصبانیه من خودم همین مشگل رو با شوهرم دارم خیلی ازش ناراحتم و به خاطر خیلی چیزا دعواهای بدی میکنیم اما نمیتونیمم از هم دل بکنیم و جدا بشیم. (14963)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲۸
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۱ ۲۳:۳۷:۱۶
من هم دقیقاباشوهرم همینطوریم بدترین دعواهارومیکنیم ومن سنگ بزرگ جلوی پای اون میندازم (28764)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۵
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۸:۱۳
متاسفم خیلی مونده زنهارو بشناسی پسر جان (15563)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳۶
 
بی نام
۱۳۹۲-۰۱-۲۸ ۱۸:۵۸:۱۰
بخاطر اون بچه هم که شده دست از لجبازی بردارید و مشکلاتتون رو حل کنید
هیچ مساله ای نیست که تو این دنیا حل نشه، فقط گذشت کتید، حیف اون بچه است. (12316)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲۵
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۰۴:۰۶
برادرم مهریه بنا به وضعیت مالی پدر دختر تعیین میگردد شما روز خواستگاری وقتی دیدی پرداخت این مبلغ در توان نبوده یا عاشق بودی که قبول کردی یا ...؟ (13422)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۳
 
یاسمن
۱۳۹۱-۱۱-۳۰ ۱۶:۲۸:۴۴
میخواهم به همه اقان بگویم که مهریه حق قانونی وشرعی زن هست ولی متاسفانه در جامعه ما همه چیز گفته میشود وحقوق بیشماری برای زن شمرده می شود ولی ایا چند درصد مردا ن این حق زن یعنی مهر یه را به زن خود پرداخت کرده اند واقعا به وضعیت اسف بار زنان جامعه خود باید کاری اساسی کرد . (9100)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۷۱۶
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۶:۰۶
باسلام/
کاش به گوش مسولین برسدکه دربعضی ازموارد داماد از ازدواج زندان وپرداخت مهریه ونفقه زنی را محکوم می شود که اصلا رنگش را هم بجز در دادگاه نمی بیندوفقط به صرف خوانده شدن یک آیه به عنوان صیغه عقد جوان به فلاکت وزندان می افتداین چه قانون منصفانه ای است که برای زنها دکان بقالی بازشده؟! قانون گزارمحترم مگرخودت پسرنداری؟ (9230)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۴۸
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۹:۰۹:۴۱
کاش شما آقایان یکبار هم که شده چشمهایتان را به روی ظلم هایی که به زنان میشود باز میکردیدتا ببینید که هزار بلا سر خانم میاورند تا جان به لب شود واز تنها حربه ای که دردست دارد استفاده کند که معلوم نیست نتیجه ای بگیرد یا نه (9840)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵۱۳
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۱ ۱۹:۵۶:۱۸
چرامردهااينقدربايدذليل بشوندكه درطول تاريخ بي سابقه است به خاطرمهريه يا فراري است يادرزندان. (10344)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵۱۰
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۸ ۰۲:۰۹:۴۰
چندنفردرمحله شمابخاطرمهريه زنداني ويا فراري هستند. ؟وچند ين نفر خوشبخت وسعادتمند هستند؟ بياييد بي حساب سخن نگوييم .قدري هم انصاف داشته باشيم. (12755)
پاسخ به اين اظهار نظر
۸۱۴
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۹ ۱۰:۳۸:۳۷
مرد اگه واقعا مرد باشه، زن هیچ وقت مهریه اش رو به اجرا نمیگزاره. (11358)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۳۲۵
 
سهراب
United States
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۰۹:۲۸:۵۰
دوست من شما تا به حالا به پست آدم عوضی نخوردی عوضی بودن زن ومرد نداره پس بهتره یکطرفه از این ... نگویی باباجان. حلوای تن تنانی تا نخوری ندانی. (12746)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۷۲
 
امین
۱۳۹۲-۰۵-۲۶ ۱۰:۱۵:۴۴
زن اگه زن باشه و اهل زندگی و خونواده،یه نگاهی به مادرامون بندازیم، فکر کنم همه ی بحثا تموم میشه
من که پول زور نمی دم، همون 14 تا
وسلام (13876)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۰۱۵
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۵:۱۷
این زنها هستن که با کاراشون نمیزارن مردشون مرد بمونه (14186)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۹۱۳
 
۱۳۹۱-۱۲-۲۴ ۲۱:۵۲:۲۳
ازدواج با مهريه بالا خوب نيست من يك شكست خورده ام اول در باره خانواده دختر تحقيق كنيد مال من مادرش خيلي بده دخالت بي جا ميكنه ازش نميگذرم حلالش نمي كنم (11960)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۷۶
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۷:۴۱
قبل از هر کس باید مادر دختر را تحقیق کنید (14187)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱۵
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۲ ۱۸:۲۹:۵۸
زن من بعد از به دنیا امدن بچه مهریه 500 را به خواسته من رفت 14 کرد حالا بعد 5 سال بر سر مسایلی با هم مشکل پیدا کردیم رفته خونه پدرش درخواست طلاق نمیده ولی رفته از من به خاطر دعوایی که با برادرش تو خونه کردیم دو تایی شکایت کردن تو یکی از جلسه بازپرسی ما با هم فرستادن بریم سازش کنیم منم هر چی فکر میکنم میبینم نمیتونم ازش جدا بشم حالا میگه یا مهریه منو برگردون یا خونرو به نامم کن بیام تو رو خدا کمکم کنین یه تصمیم درست بگیرم (12088)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۲
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۳ ۰۲:۵۲:۳۱
اون زن به دردت نمیخوره (12376)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۶۸
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۳:۵۲
حتی اگر نیم دانگ از خونت رو به نامش کنی از خونت میندازتت بیرون
اگر مهریش رو برگردونی هم میزاره اجرا خونتو توقیف میکنه اگه چیزی هم بهش ندی حکم جلبت رو میگیره
به نظرم زنتو طلاق بده ! (12494)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲۸
 
United States
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۰۳:۱۰:۳۰
هرگز قبول نکن دام است احساسات را کنار بگذار در صورت بخشش شما هم طلاق می گیرد مقاومت کن و عاقل باش (13848)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۷۷
 
۱۳۹۲-۰۱-۲۵ ۱۰:۰۸:۵۳
آقاي محترم بايد بگم كه همسر شما طلاق نميگيره چون اولا پاي يه بچه در ميونه ثانيا هيچ زن عاقلي دوست نداره زندگيشو از هم بپاشه.مطمئن باشين اون داره تهديد ميكنه ضمنا افزايش مهريه قانونا امكان نداره و غير شرعي است و دفاتر اسناد رسمي حق ندارن سندي مبني بر افزايش مهريه بنويسن.من فكر ميكنم به خاطر نشان دادن حسن نيتتان جهت حفظ زندگي بهتره پيشنهاد بدين كه قسمتي از خونه رو به نامش ميكنين.اگر واقعا قصد ادمه زندگيشو داشته باشه،قبول ميكنه و اگر كه نه بدونيد صرفا بهانه جويي ميكنه. (12275)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲۱۶
 
۱۳۹۲-۰۲-۰۳ ۰۲:۵۵:۳۲
خیلی ببخشید ها دقیق نخوندید که جریان چی بود

به نظر من اگر خانه یا پول یا هر چی به نامش بزنه
ان مرد دیگه کارش تمامه...

جون مادرت اقا گول نخوری هااااااااااااا (12377)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵۷
 
۱۳۹۲-۰۶-۲۹ ۰۳:۵۸:۵۳
سلام دوست عزیزم امروز نظرتون رو دیدم خیلی خوشحال شدم ما بعد از کلی گشتن یه دفتر خانه پیدا کردیم که مهریه ای که با هم 250 تا توافق کرده بودیم را بنویسه البته مادرش راضی نمیشد و میگفت 500 تا ولی این کار انجام شد و 250 تا نوشته شد الانم با هم زندگی میکنیم و خوبتر از قبل البته من پیشنهاد 3 دانگخونرو داده بودم و اون قبول کرده بود الان تنها مشکل تهدیدات خانوادش که به گوش من میرسونن که مهریرو میزاریم اجرا و همسرمم میگه به حرفشون بها نده به نظرتون کاغذی که در دفتر خونه امضا کردم ارزش قانونی داره (14182)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۲
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۱:۳۴
مرد بره کار کنه صب تا شب جون بکنه
خونه بخره ماشین بخره
خرجی خونه بده
زن بشینه تو خونه جلویه باد کولر بخوره و بخوابه
هر موقع هم خواست مهرشو بزاره اجرا !
مرده رو بندازه زندان
طلاقشو بگیره
بره با یکی دیگه ازدواج کنه

آخه انصافم خوب چیزیه
با برده هم همچین کاریو نمیکنن (12493)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۲۱۲
 
سارا
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۱۶:۳۱:۲۳
اخه برعکس اونم هست (12728)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۹
 
ففف
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۰:۳۱:۰۷
به نظر بنده این لایحه مبهم است 1چرا که مشخص نیست ایا مهریه بیش از 110 سکه یه معادل ان ،نیاز به اعسار وتقسیط توسط زوج دارد یا مانند بخشنامه قبلی تا زمان معرفی مال از سوی زوجه پرونده مختومه است.!!! (12570)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۰
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۴:۳۷:۵۴
شايعه اجراي اين قانون (كه متاسفانه گويا عطف به ماسبق هم خواهد شد)ازهم اكنون موجب گسستگي وازهم پاشيدگي زندگي مسالمت آميزو چندين ساله خيلي از زوجهاها گرديده .دركوچه خود ما كه جمعا18خانوار درش زندگي مي كنند شش دخترازطرف شوهرش برگشت خورده والان خانه پدرشان هستند. بايكي از اين شوهرهاكه باهم ارتباط داريم و8سال پيش ازدواج كرده وموقع ازدواج زندگي ساده وفقيرگونه اي داشت ودرطي اين چندسال اخير بازدوبندصاحب دارايي هنگفتي شده است صحبت ميكرديم گفتم همسرتوكه خانم بسيار خوب وتحصيلكرده وزيبايي هست چرا مخواي طلاقش بدي ؟ خيلي خلاصه وراحت گفت : گلش راچيدم حالا يه گل 18ساله گيرم آمده مخوام توي اين دنياي بي وفا گلچيني كنم وگل چين باشم!!! منتظر 110سكه هستم . وهيچ يك ازداراييهايم هم بنام خودم نيست .
شايد آن 110سكه راهم ندادم ..... (12734)
پاسخ به اين اظهار نظر
۹۶
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۳:۳۵:۳۲
اقایونی که خیلی اعتراض داشتن یکی مثل همسر من رو در نظر بگیرید که 7 ماهه خرجی به من و پسرم نمیده وسایلمو تو یه شهر دیگه رها کرده اینجا سه دست لباس بیشتر ندارم خونهی پدر شوهرم زندگی میکنم با زن دیگه ای ارتباط داره هر شب از پشت در صدای خنده و حرفاشونو میشنوم منو از اتاق انداخته بیرون هر روز کفشامو جلوی پام جفت میکنه میگه من با اون خوشبختم تو دیگه برو سزای همچین ادمایی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (12613)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۴۳
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۴-۰۱ ۱۰:۴۱:۲۴
بر عكسش را هم در نظر بگيرين براي كسي ديگه ديگه (13348)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۳
 
صادق
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۲:۲۲:۳۴
سلام.من به دختری علاقه مند شده ام او هم به من ابراز علاقه کرده است.ما با هم دوستیم اما سر مهریه به توافق نرسیده ایم.اون میگه 500 سکه من میگم زیاده.کم کم داره متقاعدم میکنه.به نظر شما چیکار کنم؟دختر و خیلی دوسش دارم.ایا اگر من بگم 100 تا ممکنه از دستش بدم؟ در ضمن من یه بار هم ازدواج کردم جدا شدم و سر همین داستان ضربه خوردم و ضرر دادم. (12708)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱۱
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۴-۰۱ ۱۰:۴۲:۴۶
براي بار دوم اشتباه نكن
500 سكه قيمتشه ؟؟؟
يعني چي آخه كه ميگه 500 و راضي نيست !!! (13349)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۶۱
 
صادق
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۴:۰۹:۳۶
be dokhtary alaghemandam.ama taein mehriye karde ke 500 ta bashe va az tarafi nemikhaham az dastash bedam,,,be nazare shoma chikar konam...aya ghabol konam 500 ta bashe ya na??va gofte ham hamin 500 ta bayad bashe na kamtar na bishtar...che konam? (12714)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۳
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۴:۴۳:۰۶
تصويب اين قانون نه‌تنها د‌‌ر راستای حمایت از خانواد‌‌ه نیست بلکه به فرو پاشی بنیان خانواد‌‌ه د‌‌ر ایران هم منجر خواهدشد. (12735)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۵
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۹:۲۶:۵۰
جواني34ساله هستم بادخترهمسايه ام ازخيلي وقت پيش قرارگذاشته بوديم كه پس از اتمام تحصيلات واستخدام ازدواج كنيم حتي مهريه راهم 800سكه قطع كرده بوديم ماخيلي همديگررادوست داريم .من استخدام شدم وخواستگارفرستادم .متاسفانه پدرمادر دخترميگويند مهريه راقبول ندارندبايد خانه يامغازه اي حداقل به ارزش 500سكه بخرم وبنام دختربزنم حالاباوجوديكه همديگر راخيلي دوست داريم مانده ايم كه چكاركنيم.4ماه است كه به خانه دختررفت وآمدميكنيم ولي هيچ نتيجه اي نگرفتيم دخترهم بيشترازمن ناراحت است وبي تابي ميكند پدرمادرش راتهديد ميكند كه اگرموافقت نكنند خودكشي خواهدكرد منهم خيلي نگرانم نميدانم چكاركنم . متاسفانه بدعتي رفت وبدعت بدترآمد.بازم مهريه سكه وغيره نسيه بود.اينهمه پول نقد را ازكجابيارم. (12737)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۶
 
سهراب
United States
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۰۹:۳۸:۲۷
دوست من اگر از روی احساسات جوگیر بشی وزیر بار تعهدی بروی که از استطاعت شما خاج است رسماً آینده خودت را خراب کردی باور کن این آدم های که برای شما یک همچین شرطی گذاشتند مادی هستند وبعدها دمار از روزگارت در می آورند انسان عاقل با منطق تصمیم می گیره وهیچ چیز را به تقدیر وسرنوشت نمی سپارد حال این زندگی شماست خودتان باید تصمیم بگیرید منتها عاقلانه اگر اوهم مثل شما علاقهمند این وصلت باشد قطعاً کوتاه می آیند .یادت باشه همه اون کسانیکه امروز کاشون به دادگاه کشیده تا دیروز عاشق ومعشوق هم بودند . بدبین نباش واقع بین باش . (12747)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۵۱
 
صمد
۱۳۹۲-۰۳-۱۸ ۰۱:۵۷:۳۳
زوجهايي متعددي رامي شناسم كه بتعداد تاريخ تولدشان سكه مهر كرده اند اما واقعا بامهرومحبت به زندگيشان ادامه مي دهند.فرزنداني بدنيا آورده اند وحتي بعضي هاعليرغم خواست وتلاششان نمي توانند بچه دارشوند امازندگي شيريني دارند.شماچندنفر آدم ناجور و ناخلف راالگو گرفته بركل جامعه پاك ونظيف ايران عزيزتعميم ندهيد.قانوني الهي كه 1400سال تجربه شده واقعا هم دراين راه موفق وبي نقص بوده چرا وبه چه علت آنرا دوباره آزمايش ميكنند جاي سئوال است آيا نسبت تعدازوجهاي خوشبخت بازندانيهاي مهريه راهم مقايسه ودرنظر مي گيرند ياخير؟...... سرنوشت دختري كه طلاق داده ميشود دركشور مابرهمگان معلوم است .من عقيده دارم فقط درموقع انتخاب همسر خصوصيات اخلاقي ورفتاري طرف بيشتربررسي و موردتوجه قرارگيرد .ازدواج وتشكيل زندگي چيزي نيست كه باعجله وسرسري دموردآن تصميم گيري شود... (12754)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲۳
 
United States
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۰۳:۲۲:۰۲
همان زوجهای خوب هم به مهریه نیاز ندارند مهریه وسیله ای شده برای چپاول مردان قانون ازدواج باید تصحیح شود حتی یک نفر هم نباید از ازدواج با بی عدالتی مواجه شود (13849)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۶
 
هومن
۱۳۹۲-۰۳-۱۸ ۰۴:۴۲:۲۶
مهریه مال زنهایی هست که عرضه ندارن اگه شوهرشون طلاقشون بده رو پای خودشون وایسن واسه همین مهر بالا میگیرن ، تازه معلوم نیست اگه زن تو زرد از آب درآمد مرد چطوری باید تاوان بده ... مشگل از زنای ایرانیه وگرنه اینهمه زن تو دنیا دارن زندگی میکنن بدون مهریه کلا مهریه مال آدم های سطح فکر پایین هست (12756)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۹۱۵
 
احمد
۱۳۹۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۹:۳۱
هومن جان ،عزيزم : تغيير الگوي زندگي ما ايراني ها وتطبيق آن با جامعه غرب كاربسيار سختي است وفرض جاي گزيني آن حتي اگربه صلاح جامعه هم باشد نيازمند ده هاسال زمان ميباشد .دربسياري ازكشورهاي غرب وقتي زن ومرد ازهمديگر جداميشوند. مردكيف و لباسهايش رابرميدار وخانه راترك ميكند درحاليكه دركشور ماعكس اين وضعيت حاكم است . تعريف ومحدوده آزادي زن دركشور ماباغرب خيلي فرق ميكند .آنها بي بند وباري وخيلي ازضدارزشهاي مارا مجاز ميدانند . اما مابه آموزه هاي ديني واخلاقي مان خيلي ارزش قايل هستيم .بنابراين وقتي ازخانمهايمان اينقدرانتظارداريم وحتي مي خواهيم فرزنديكه بدنيا مي آورند واقعامال پدر قانوني وشرعي شان باشد ....بپاس آن بايستي امتيازاتي هم به آنهابدهيم....وبزرگان وگذشته گان ما مهريه رابي حساب مقررنكرده اند.وطبيعي است كه بايستي باافزايش سطح زندگي وشرايط طرفين مبلغ آن نيز بالابرود.فرض كنيد زماني بهترين وسيله حمل ونقل اسب وشتر بوده . ولي اكنون اتومبيلهاي ميلياردي،ارزش خانه وساير مايحتاج زندگي هم همچنين.بنابراين ميزان مهريه هم بايستي متناسب افزايش سطح رندگي بالابرود . (12778)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۶
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۰۳:۱۱:۱۳
درود برشما (13548)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۱
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۰۴ ۱۳:۱۶:۵۳
سلام 1 سوال 110 سکه رو دادیم الباقی سکه ها بخشیده می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (13375)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۱:۵۳
پسری که بعد 8ما عقد با کسی دیگه ای رابطه داره تکلیف اون دختر چی میشه؟ وقتی با چشم خودش خیانتو دیده وقتی پسره میگه از اولشم نمیخواستمت باید چیکار کرد؟ (13488)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۵۰
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۰۳:۰۲:۳۷
الان برعکس این موضوع هم زیاد شده (13547)
پاسخ به اين اظهار نظر
۹۳
 
پریسا
United States
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۶:۵۲:۵۸
بعداز یکسال که از دوران عقدم میگذرد تازه فهمیدم شوهری که بخاطرش از تمام خواسته هام گذشتم حتی خجالت زده یک شاخه گلش نیستم بعد از اینکه برای خونه 4/5 میلیون تومان کم داشت بهش دادم و با کلک بهم بگه کارتم خرابه نمیتونم پول برداشت کنم شماره کارت عابرتو بده بدم پسرخالم پول بریزه تو برام بگیری بعد حالا بفهمم با کارت خودش پول ریخته بوده که حالا بگه نفقه دادم ؟؟با تمام مشکلاتش ساختم که حالا بهم بگه نمیخوامت و اگه بری مهر و نفقه ات رو اجرا بگذاری آبروت رو میبرم و همین کار رو کرده و همه جور تهمتی بهم زده ، با چنین مردی باید چه کرد ؟منم ازش شکایت کردم و نفقه و مهریه ام رو اجرا گذاشتم و از حقم نمیگذرم ، این آدم حق زندانی شدن داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زنی که از حق الحبس خودش استفاده کنه دزده یا اینگونه مردها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (13522)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۴۵
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۳:۲۷:۰۰
پريسا جان ر اين مورد حق با شماس
من شوهرم هميشه پول ميداد ميرفت براش خريد ميكردم كه بفروشه
يه روز كارتم گم شد بهم گفت بايد در قبال 5 هزار توماني كه بهت ميدم پول تاكسي رسيد بدي من تازه فهميدم اي واي چه بر سرم آمده (13541)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۲
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۵ ۱۳:۲۸:۴۳
مردي كه ماهي چند ميليون براي خودش خرج مي كنه 5 ميليون بيشتر ولي روزي يه هزار توماني هم به زنش نميده و هر چي زن مدارا ميكنه و حف ميزنه كه بهتر شه بايد حتما بشينه و مابقي عمرش بپوسه (13542)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۳
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۴-۳۱ ۱۲:۵۷:۳۷
خوب جدا بشن خیلی بهتراز اینه که زن با چند سکه خودشو بفروشه!!!!!! (13591)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۴
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۴-۳۱ ۱۳:۱۶:۵۷
قاضی محترم به من گفت چون تو عقل نداشتی ومهریه بالا را قبول کردی پس باید تاوان زندانی شدن را هم بچشی .

به قاضی گفتم اگر زنی خوب باشد حتی نمی توان روی آن قیمت گذاشت من هم فکر می کردم زنم با لیاقت است نمی دانستم که بی ظرفت و لاابالی می باشد از زندگی خسته شدم مجازات من اعدام است نه زندان!!!! (13592)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲۴
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۱۰:۱۹:۵۲
من همسرم بیماری صعب العلاج داشت بردم درمانش کردم 20 میلیون تومان هزینش شد به محض اینکه دوره نقاهتش تمام شد دیگه نیومد خونم و رفت مهریه گذاشت اجرا تازه ادعا کرده بود که امنیت جانی ندارم
واقعا در عجبم چی در موردم فکر کرده بود
حالا هم قصد برگشت نداره خاک بر سرم که کمکش کردم حالا بره ببینم کسی کمکش میکنه واسه ادامه زندگیش
درد دل بود کردم (13785)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۲
 
فرشاد
۱۳۹۲-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۷:۳۰
بايد گفت كه مگر در زمان تعيين مهريه قاضي در مجلس خواستگاري حضور دارد كه در زمان مطالبه آن حضور ميابد؟ آيا جلسه خواستگاري كه بزرگترها در آن مهريه تعيين ميكنند و هر طرف كه زبانش چرب تر باشد ميبرد رسميت قانوني دارد؟ به نظر من زوجين در دادگاه اگر مهريه شان تعيين بشود بهتر است همانجا حقايق را ميبينند و يا قبول ميكنند يا نه. بعضي خانواده ها نشان داده اند كه لياقت تعيين مهريه را ندارند و قانون خودش بايد صراحتا وارد عمل بشود و دست از اين مسخره بازي 100 تا و 500 تا و 1500 تا و .. بردارند. هر وقت شعور مردم رفت بالا بدهند دست خودشان. ضمنا اگر دختري از اول گفت نميگيرد و فقط ميخواهد كه علاقه پسر را بسنجد و بعد به اجرا گذاشت كلاهبردار است. و معلوم است كه همه چيزهاي ديگري هم كه درباره خودش به پسر بيچاره گفته دروغ بوده است. (13787)
پاسخ به اين اظهار نظر
۹۳
 
ثمین
Germany
۱۳۹۲-۰۷-۰۲ ۰۴:۴۴:۲۲
سلام
اقایونی که فکر میکنن برده گرفتن سخت در اشتباه هستند دوره برده داری تموم شده یخرده به خودتون بیاید اوایل خوب دم از دوست داشتن میزنید ولی همینکه خرتون بگذره از پل میزنید چهچه بلبل
من خودم با اجرا گذاشتن مهر مخالفم ولی بعضی از این آقایونو بابد ادب کرد تا متوجه بشن زنا موجودات ضعیفی نیستند,هر چند همیشه حقو به مردا میدن (14230)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۸
 
مهرانگيز
۱۳۹۲-۰۷-۰۵ ۱۵:۳۲:۱۷
والا چي بگم ادم دختر دست گلشو كه دكترا داره ميده به پسر عموي عاشق بعد 10 سال پسره ميگه تو خوبي ولي من نميخوام زندگي كنم دو ساله خونه منه ايا اين پسر حقش است كه كامل بايد مهريه 1360 تا رو پرداخت كنه شما دلتون براي نامردها نسوزه (14257)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۲
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۲۰:۲۴:۳۱
اروپایی ها زیبا ازدواج میکنن زیبا زندگی می کنن و حتی اگه قرار به جدایی باشه زیبا جدا میشن . تو اروپا زمان ازدواج تمام دارایی و اموال مرد و زن هنگام ورود به زندگی مشترک ثبت میشه و در صورت خاستار جدایی وسائل هرکدام از طرفین به خودشان و مابقی اموال بین طرفین تقسیم میشود . آیا این زیبا تر از قانون مهریه ما به اصطلاح فرهنگ غنی ها نیست ؟ (14656)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۵۱
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۳ ۱۰:۲۲:۱۷
توی غرب زن مطلقه با دختر باکره فرقی نداره ولی تو ایران برچسب مطلقه برای زن بدترین برچسبه ایا بعد از طلاق شرایط زندگی برای هر دو نفر مساوی یک مرد 50سالهبه راحتی با دختر بیست ساله ازدواج می کنه اما یک زن مطلقه بیست ساله خواستگاراش به ندرت یک در هزار یه پسر مجرد پیدا میشه (33275)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳۳
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۳ ۱۰:۲۲:۱۹
توی غرب زن مطلقه با دختر باکره فرقی نداره ولی تو ایران برچسب مطلقه برای زن بدترین برچسبه ایا بعد از طلاق شرایط زندگی برای هر دو نفر مساوی یک مرد 50سالهبه راحتی با دختر بیست ساله ازدواج می کنه اما یک زن مطلقه بیست ساله خواستگاراش به ندرت یک در هزار یه پسر مجرد پیدا میشه (33276)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۵
 
هستی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۹:۵۲
من سال 85 با شوهرم ازدواج کردم بدون هیچ چشم داشتی تنها خرید ما یه حلقه بود و من لیسانس بودم و شاغل و جهیزیه کامل شوهرم به علت داشتن اعتیاد مدام از این شاخه به اون شاخه میپرید من سرمایه ای در اختیارش گذاشتم تا تونست بره یه ماشین یخچالدار بخره 21 تومان که 9 تومن لیزینک داشت همین 3 روز اول 2.5 خرج تعمیر ماشین شد وبعد هم شل کن سفت کن کار کرد تا با کمک خودم وام تسویه شد تمام کارهای دارایی و تسویه حساب ماشین یا بیمه اون خودم دنبالش بودم بدون اون که بخواد دوندگی کنه خونه روخودم خریدم 50 تومان 12 تومان وام مسکن که از محل کارکرد ماشین قسط خونه تا حدودی پرداخت شده هیچ وت نذاشتم تو کارهاش لنگ بمونه خدم کمکش کردم تا پایه یک گرفت صاحب 2 تا بچه شدیم که تمام خرج زایمان با خودم بود ولی تا کارکرد ماشین زیاد شد رفت بدون اطلاع من با دوستاش خونه مجردی گرفت واسه تریاک کشیدنشون وقتی من فهمیدم 2 روز قبل از زایمان دومم چه حالی شدم البته میدون توی کار زن و دختر نیست وقتی گفتم چرا اینکار رو کردی گفت سهم خودم بوده ولی من هردو زایمانم بعد از 20 روز استراحت رفتم سر کار که کمک خرج خانه باشم وبتوم هم پول کارکردم بگیرم هم کمک هزینه مرخصی مهریه ام 800 سکه هست طمعی هم به اون ندارم حالا که بهش میگم تو الگوی بچه هاتی ترک کن حسابی زبون دآورده و یادش نیست وقتی شروع کردیم یه ریال هم نداشت به اصطلاح با عشق شروع کردیم من دلم برای تمام این روزها /جوانیم /انرژی که هدر دادم که اون تک کنه و نکرد میسوزه هرچی میگم خوشپختی و شادی زندگیمون و پای منقل دود نکن تو مغزش نمیره به نظر شما چی جای این همه اشک دل / و خون جگر و فداکاری رو میگیره (14728)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۲
 
بابك
Latvia
۱۳۹۲-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۷:۰۱
من سال 79 ازدواج كردم و همون سال تو يه سازمان دولتي استخدام شدم. تو ازدواج 551 سكه گذاشتم براي مهر خانمم. بعد از هشت سال خانمم گفت انتقالي بگير و بريم شمال. اومديم شمال همان و مشكلات و دخالت هاي مادر خوانم بدجنسم همان. كار به دعوا و اجراي مهريه كشيد. الان احساس مي كنم بزرگترين اشتباه زندگيم اومدن به شمال و گرفتن مهريه سنگين بوده. تمام زندگيمو دادم و هر چي بود از دستم رفت. خدا لعنت كند ...رو اوف بر او باد (15172)
پاسخ به اين اظهار نظر
۷۰
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۵ ۰۹:۵۸:۲۵
قانون مهریه مساوی با بردگی مرد درمقابل زن (15228)
پاسخ به اين اظهار نظر
۹۶
 
معانی
۱۳۹۲-۱۰-۱۱ ۱۴:۲۸:۰۷
سلام به همگی. من خانمی شاغل هستم و البته وکیل. اما ایکاش در قانون مهریه تجدیدنظری بشه تا نه توهینی به زن باشه و نه اسارتی برای مرد. آخه یعنی چی که زن به محض عقد مالک مهریه میشه درحالیکه هنوز هیچ زندگی با مرد نداشته. اصلش یعنی چی؟!!! (27880)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۴
 
يک ايرانى از ملبورن
Australia
۱۳۹۲-۱۰-۲۲ ۰۵:۳۱:۵۳
اينجا بعد از طلاق همه اموال مرد و زن به نسبت مساوى بين اونا تقسيم ميشه.حالا چه سکه باشه چه .يک ميليون سکه!! به همين راحتى!!! کسى هم زندان نميره!! البته بعضی ها اموالى رو که قبل از ازدواج بدست اوردن رو از ليست اموال مستثنى ميکنن که به نظر من منطقيه (28772)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰۱
 
a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۵:۵۳
هیچ انسانی قصد ازردن دلی رو نداره
اما مردی که به خاطر رفتارهای مادرش بی دلیل با تحقیر و بی احترامی با همسرش برخورد میکنه و بهش خیانت میکنه ... میخواد به زور طلاقت بده و مجبور به سقطت می کنه
آیا باز هم زن باید صبر عیوب داشته باشه و ظلم رو تحمل کنه بس نیس تعدی به مظلوم ...
فقط اسممون مسلمونه (28946)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲۰
 
زهرا
۱۳۹۲-۱۲-۱۳ ۱۰:۱۰:۵۳
من سال 86با پسردایم ازدواج کردم تو این شش سال به هر بهانه ای نذاشت بچه داربشیم منم رواعتماد قبول کردم اوایل مشکلات مالی زیادی داشتیم ولیباصبر وتلاش گذشت من شاغل ارگان دولتی شدم از همسرم درخواست بچه کردم باوقاهت تمام برای اولین بار بهم گفت دوستت ندارم علت بچه نخواستنم این بود بابی احترامی وبد رفتاری اصرار به طلاق توافقی داره اصلادرپنج سال گذشته رابطه بدی نداشتیم همه حسرت زندگی ما رو میخوردن الان یک ساله که باهم زندکی میکنیم ولی اتاقمون جدا هست اجازه نزدیک شدن بهم نمیده فقط میگه دوست ندارم طلاق طلاق نمیدونم چکار کنم مشاوره رفتیم میگه مشکلی نداره ولی خودم حدس میزنم باکسی رابطه داره تو رو به خدا راهنمایم کنید (33273)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱۰
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۱۲:۰۸
من یه مردم و دقیقا همین اتفاق رو خودم تجربه کردم مشکل اینجاست که قبل از ازدواج کسی رو دوست داشتم و این باعث شد نتونم به همسرم علاقه مند بشم و دقیقا زندگی شما برای من اتفاق افتاده . میدونم که کار درستی نیست اما میخوام بقیه زندگیم کنار کسی باشم که دوستش دارم همین . (44339)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۵
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۱۹:۵۲:۳۲
من یک فرهنگی هستم سال 79ازدواج کردیم ی دختر 12ساله داریم زندگی خوبی ذپداشتی همه ب زندگی ما قبطه میخوردن تا اینکه هشتم فروردین خانم بدون اجازه واطلاع از خانه خارج شده ومعلوم نیست کجا رفته فقط هر از چند وقت به دخترم زنگ میزنه یک بار میگه طلاق میخوام من سماجت کردم که طلاق نمیدم حالا میگه طلاق نمیخوام مهم بده برم بری خودم خونه اجاره کنم وبرای خودم زندگی راحت داشته باشم .مهرش 400تا سکه است منم ی معلمم که 850000تومن حقوق میگیرم اموالم یک ماشین 405 ویک خط موبایل خونه را بنام خانم زدم تکلیف چیست چطو رمهریه رو بدم آیا یک معلم باید بره زندان؟ دخترش چکار کنه از وکلا یا حقوق دانها کمک میخوام چون هزینه گرفتن وکیل رو ندارم (44225)
پاسخ به اين اظهار نظر
۸۲
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۷:۱۴
دوستان عزیز نکته مهمی که باید در رابطه با این موضوع بگم اینه که از قومیت و فرهنگ مشابه خودتون وصلت کنید و در انتخابتون تعصب و کوته فکری رو کنار بذارید و به ندای دلتون گوش کنید البته این حرفا بیشتر مناسب آقایونه چون علاقه مرد خیلی مهمتره و خانمها تو اکثر شرایط وفادارترن . البته این نظر شخصیه منه اما بهش فکر کنبن . (44338)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۴
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۰:۳۳:۵۲
اگه زن بی وجدان شما خیانت کنه و مهرش و بخواد حقه؟پس حق من که ندارم چیه ها؟ (44349)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳۱
 
سارینا
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۱۹:۵۴
سلام
به نظرتون من چکار میتونم بکنم با کسی که دوست داشتم عقد کردیم ولی بعدش فهمیدم که خانواده اش ناراضی هستند و این فرد هم زیر سلطه مادرشه و تک فرزنده ، الان چند وقته منو گذاشتن رفتن خبری ازشون نیست مادره پاس میده به پسرش میه پسرم دیگه نمیخواد پسره هم میگه مامانم میگه این عروسیو به هم میزنم ....
حالا تقصیر من چیه اینا بین خودشون مشکل دارن چرا پاشدن اومدن گند زدن به زندگی من
حالا مهریه هم نگیرم دیگه زیادی خوش به حالشون میشه ، میگیرم اما میبرم میدم به خیریه ... ولی سعیمو میکنم بگیرم
هر چند مهریه ام هم زیاد نیست که کمر شکن باشه ولی از خرس هم یه مو کندن غنیمته (44920)
پاسخ به اين اظهار نظر
۸۸
 
قاضی
United States
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۳:۴۷:۴۴
عدم ازدواج ،مجرد زندگی کردن،فحشا،ترس از ازدواج ،و..........را باید در پیگیری قضائی مهریه جستجو کرد اصلا"چرا باید مهریه بروز باشد؟من دیوانه 500 سکه 100هزار تومانی قبول کردم نه 500 سکه یک ملیون تو مانی .چرا بی بند وباریهای اقتصادی راضربدر مهریه کرده اید .یعنی چه!هر چه زود تر بروز بودن مهریه را بدارید تا زندگی ها شروع وجوانان ازدواج وگرفتاری ها از بین برود من یک مددکار اجتمائی 67 ساله هستم. (46224)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۰
 
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
مرز شفافیت کجاست؟
مجازات استفاده از مدارک جعلی
حق مرگ در حقوق ايران
شیوه‌های قانونی مقابله با جرایم پیامکی
شرایط و مجازات معاونت در جرم
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“