ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
19 May 2025, دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ , ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
تمایل افراد مذهبی و مرفه به ازدواج موقت بیش‌تر است
ازدواج موقت و اما و اگرهای آن
ازدواج موقت و راهکارهای قانونی اثبات آن
ازدواج موقت، قانونی که تنها برای مردها می چربد...
رفع الزام ثبت ازدواج موقت؛ اقدامي با هدف جرم‌زدايي
داخلی     آرشيو مقاله     خانواده و ازدواج
کد مطلب : 6051
۰
توصيه مطلب 
دیدگاه جوانان درباره «ازدواج موقت» چیست؟
62.9 از جوانان جامعه آماری از ترس آبروی خود از ازدواج موقت اجتناب می‌کنند و آن را نوعی هنجارشکنی به شمار می‌آورند
تاريخ انتشار: يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
۱
دیدگاه جوانان درباره «ازدواج موقت» چیست؟
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق نتایج یک مطالعه جوانان نسبت به پذیرش یا نفی پدیده «ازدواج موقت» دچار تعارض و سردرگمی هستند، به نحوی که 84.5 درصد از جوانان مورد مطالعه در حالی موافق این امر هستند که 62 درصدشان از ترس آبروی خود از آن اجتناب می‌کنند. 

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق نتایج یک مطالعه جوانان نسبت به پذیرش یا نفی پدیده «ازدواج موقت» دچار تعارض و سردرگمی هستند، به نحوی که 84.5 درصد از جوانان مورد مطالعه در حالی موافق این امر هستند که 62 درصدشان از ترس آبروی خود از آن اجتناب می‌کنند.

محمدتقی حسن‌زاده گفت: طبق پژوهشی که مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در سال 1387 در بین 3000 نفر از جوانان 18 تا 29 ساله در 14 شهر کشور انجام داده است،62.9 از جوانان جامعه آماری از ترس آبروی خود از ازدواج موقت اجتناب می‌کنند و آن را نوعی هنجارشکنی به شمار می‌آورند.

وی تصریح کرد: جوانان نسبت به ازدواج موقت دچار ابهام هستند به شکلی که نظرات 68 درصد از جوانان مورد مطالعه این است که ازدواج موقت مانعی برای تصمیم‌گیری عجولانه در ازدواج است و در نهایت موجب تشویق به ازدواج دایم می‌شود؛ اما از سوی دیگر در پرسشی دیگر 77.3 درصد نیز بر این عقیده‌اند که ازدواج موقت مضراتی دارد و به طور پنهانی تهدیدی برای خانواده تلقی می‌شود.

وی افزود: این آشفتگی تا آنجا ادامه می‌یابد که در نهایت 74.3 درصد از جامعه آماری، فرهنگ‌سازی را لازمه پیش درآمد طرح ازدواج موقت می‌شناسند و معتقد هستند که فرهنگ‌سازی می‌تواند مشوقی برای ازدواج دایم باشد.

اعتقاد 60 درصد ازجوانان به تاثیرازدواج موقت در کاهش میزان تجاوز به عنف

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه 60 درصد از جوانان جامعه آماری ازدواج موقت را کمکی برای کاهش مشکلات جنسی جامعه می‌دانند و آن را برای جلوگیری از تجاوز به عنف و قتل موثر می‌دانند، اظهار کرد: پاسخگویان صحبت کردن مسئولان جامعه از ازدواج موقت را بیانگر فشار جامعه می‌دانند که هراز گاهی سرباز می‌کند و موجب می‌شود تا مسئولین له یا علیه آن وارد گفت‌وگو شوند.

دیپلمه‌ها بیش از سایر گروه‌های همتای خود، پذیرای ازدواج موقت هستند

وی افزود: بر اساس این پژوهش در مقایسه میزان اثربخشی جنسیت، سن، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل مشاهده شد که تنها در این میان سن به عنوان عامل خنثی و بی‌اثر بر روی نگرش به ازدواج موقت مطرح است و می‌توان ادعا کرد از نظر جوانان جامعه آماری، مردان، مجردین و دیپلمه‌ها بیش از سایر گروه‌های همتای خود، پذیرای ازدواج موقت هستند.

گرایش طبقه مرفه به ازدواج موقت بیشتر است

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ازدواج موقت در بین تمام اقشار جامعه دیده می‌شود، تصریح کرد: اما جوانان معتقدند گرایش طبقه مرفه به ازدواج موقت به نسبت سایر اقشار بالاتر بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این پژوهش مردان گرایش بیشتری به ازدواج موقت دارند، اظهار کرد: به نظر جوانان ازدواج موقت در میان افرادی که از لحاظ مذهبی در سطح متوسطی هستند، بیشتر از سایرین وجود دارد.
مرجع : ایسنا
Share/Save/Bookmark
نظرات بينندگان:   ۱ نظر انتشار يافته    ۰ نظر در صف انتشار    ۰ نظر غيرقايل انتشار
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۱:۴۳
سلام
خواهشا هر وقت خبری میشنوید اول در موردش تحقیق کنید بعد بفرمایید که چرا اینطوری هستش
اولا صیغه در قرآن صریحا براش آیه هست دوما اسناد حدیثی چه در شیعه و چه در اهل سنت(در کتب صحیحین با اسناد قوی) موجود هست که این امر تا زمان خلیفه عمر رواج داشته.(هرکسی حدیث خ.است ما در خدمتیم واسه اثباتش)
دوما صیغه برای زنان بیوه و دخترانی که توانایی ازدواج ندارند هست و شرط صیغه برای یک دختر سالم هم اجازه پدر هست.
سوما یک کلاه شرعی نیست یک راه حله برای این است که روابط قانونمند باشه(چون در این نیاز گریزی نیست یعنی خود تین رابطه اصلا یک نیاز منطقی هستش) یعنی اگه تو این رابطه بین زن مرد فرزندی به دنیا بیاد اولا معلومه که پدر و مادر فرزند کی هست و این اولا از نسل حرام زاده جلوگیری میکنه دوما حقوق فرزند و مادرش رو تضمین میکنه و سوما رشد و تربیت فرزند را ( مشکل الان دنیای غرب و شرق در روابط آزاد که هم فرزندان زیادی بی سرپرست هستن هم نسل حرام زاده چه بلاهای که سر جامعه غرب نیاورده فقط نگاهی به مدارس امریکا خودش گواه این حرفه و ...)
پس صیغه یک قانونمند کردنه نه یک کلاه شرعی (13964)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۰
 
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
آیا فاصله سنی در ازدواج اهمیت دارد؟
با بگير و ببند نمي‌شود موجب افزايش جمعيت شد
آمار طلاق بالا می‌رود؛ مشاوره قبل از طلاق اجباری می‌شود، اما...
شهر تهران یکی از شهرهای پر طلاق کشور است
مهمترین دلیل خیانت همسران
60 درصد خانواده های ایرانی دچار آشفتگی هستند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“