علمالهدی: نقد از خود نظام قابل قبول نیست، زیرا نظام خودش قابل نقد نیست
این نظامی است که امام زمان (عج)، آن را به ما دستور داده، و اینگونه نیست که امام زمان ما را به کسی بسپرد که یا به ما خیانت و یا با اشتباهش ما را ساقط کند
تاريخ انتشار: جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۲۷
امام جمعه مشهد گفت: در کشور بعضی دستگاهها از روی ندانمکاری آب به آسیاب دشمن میریزند. به گزارش فارس از مشهد، آیتالله سیداحمد علمالهدی در خطبههای سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد با بیان این مطلب که در روزهای آخر عمر پیامبر مردد کردن مردم نسبت به عظمت پیغمبر یکی از فتنهها و توطئههای دشمن بود، اظهار داشت: هرزمان مبانی فکری مردم نسبت به اسلام و قرآن و دین و پیغمبر مورد تردید قرار گرفت، زمینه جدا سازی مردم از دینشان است، که متاسفانه امروز در جریان نظام اسلامی ما چنین مشکلی را داریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که دشمنان ما در کره زمین با شکستهای متوالی روبهرو شدهاند، اظهار داشت: جنبش وال استریت در غرب در پی از بین بردن نظام سرمایهداری و بیداری اسلامی در خاورمیانه نفوذ استکبار جهانی را از منطقه قطع کرده، که سبب شده آمریکا و اسرائیل شکست و سقوط را لمس و حس کنند.
امام جمعه مشهد با تاکید براینکه دشمن به هر فتنهای دست میزند تا نظام ما را ساقط و ملت ایران را شکست دهد، ادامه داد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که قدرت نظام اسلامی ما فناوری پیشرفته، تجهیزات نظامی، قدرت اقتصادی، علم و دانش نیست، بلکه میداند قدرت نظام ما مردم هستند. علمالهدی تصریح کرد: به همین دلیل دشمن در فتنهها به دنبال تولید بحران است تا مردم را نظام جدا کند، و بتواند نظام را براندازی و از بین ببرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این مطلب که در داخل کشور هم بعضی افراد و دستگاهها هستند که به آسیاب دشمن آب میریزند، تصریح کرد: در این موقعیت که دشمن بحران سازی میکند، در داخل کشور هم بعضی افراد و دستگاهها از روی ندانم کاری و بیخردی آب به آسیاب دشمن ریختهاند.
وی با اشاره به وظیفه رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی، تاکید کرد: رسانه ملی در درجه اول رسالتش تایید نظام، تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام است. چرا رسانه ملی حرفهایی میزند که در مردم نسبت به نظام و اصول نظام تردید ایجاد میکند؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه الان نقادی در رسانه ملی تبدیل به مد شده است، بیان کرد: نقد سازنده از عملکرد کارگزاران نظام اشکالی ندارد، اما نقد از خود نظام قابل قبول نیست، زیرا نظام خودش قابل نقد نیست. وی گفت: امروز برروی کره زمین برای اجرای عدالت آیا از این نظام بالاتر و موثرتر نظامی وجود دارد؟ شما اگر میخواهید نظام را نقد کنید، جایش چه نظامی میخواهید بگذارید؟ این نقد نظام درست نیست.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: این نظامی است که امام زمان (عج)، آن را به ما دستور داده، و اینگونه نیست که امام زمان ما را به کسی بسپرد که یا به ما خیانت و یا با اشتباهش ما را ساقط کند.
وی تصریح کرد: مجتهد جامعالشرایط حجت امام زمان است و ایشان هم ما را به مجتهد سپرده و امکان ندارد وجود امام زمان که خودش ناظر ما است، ما را به کسی بسپرد که یا ندانم کاریاش، یا هوای نفسش به ما خیانت کند.
علمالهدی اضافه کرد: چطور میشود آقایی بیاید در برنامه پارک ملت و بنشیند و بگوید که نظام ابزار است و هدف نیست، نظام ابزار اجرای عدالت است، اما شما غیر از این نظام چه نظامی را سراغ دارید که بشود با آن عدالت را بهتر از این نظام اجرا کرد؟ ممکن است عملکرد کارگزاران نظام دچار ضعف باشد و بشود آن را نقد کرد، اما خود نظام قابل نقد نیست.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به نقد برخي افراد نسبت به انتخاب اعضاي خبرگان از ميان فقها اظهار داشت: در تدوين قانون اساسي كه اساس همه برنامهريزيهاي كشور است به جزء فقها ، حقوقدانان ، سياستمداران و اقتصاددانان هم انتخاب شدهاند اما خبرگان رهبري كه مي خواهد فقيه و مجتهد متعهد و جامع الشرايط را بشناسد تا مردم بيعت كنند ،صرفا جایگاه مجتهد و فقيه است و شخص ديگري نمي تواند اين كار را انجام دهد.
وي با بيان اين كه امروزه هر صحبت ضد ديني در دولت را نظريه و نگاه متفاوت فرهنگي جلوه ميدهند خاطر نشان كرد: آيا خانواده شهدا و جماعت عظيم نماز جمعه و مردم ميليوني كه در حماسه9 دي به خيابانها ريختند و مقام معظم رهبري و علماي شيعه و مراجع تقليد از اين نگاه متفاوت فرهنگي خوششان ميآيد؟
علم الهدي خطاب به مسئولان و دستاندركاران نظام گفت: رييس جمهور آمريكا با نوشتن نامهاي به مقام معظم رهبري تهديد كرده و در صدد براندازي دولت ما برآمده است و با انواع و اقسام ديگر توصيه م و سفارش ميكند.
وی خطاب به صدا و سیما گفت: اما شما كه دلسوز نظام و مردم و اسلام هستيد در اين مملكت چه ميكنيد و مردد كردن مردم نسبت به اصول نظام چه نتيجهاي دارد؟
وي ادامه داد: جدا شدن مردم از پيغمبر و دين و نظام به جايي مي رسد كه تجربه زمان پيامبر تكرار شود و باورمندي مردم نسبت به نظامشان دچار ترديد شود.