تيترآنلاين - خودروهايي كه اكنون توليد مي‌شود، ساختار آن‌ها مربوط به 20 سال قبل است - نسخه قابل چاپ

خودروهايي كه اكنون توليد مي‌شود، ساختار آن‌ها مربوط به 20 سال قبل است

12 آبان 1389 ساعت 18:51

در تهران اتوبوس‌هاي زيادي مي‌بينيم كه دود زيادي توليد مي‌كنند، اما با آن‌ها برخوردي صورت نمي گيرد! در شش ماهه اول امسال حدود 13 هزار نفر در تصادفات كشته شده‌اند


تيترآنلاين - سردار اسماعيل احمدي مقدم در دومين نشست فصلي روساي پليس راهور و راه استان‌هاي كشور با اشاره در بخشهايي از سخنان خود گفت :

متاسفانه در تهران اتوبوس‌هاي زيادي مي‌بينيم كه دود زيادي توليد مي‌كنند، اما با آن‌ها برخوردي صورت نمي گيرد، خطاب به روساي راهنمايي و رانندگي گفت: بايد با خودروهاي فاقد معاينه فني برخورد شود.

فرمانده ناجا گفت: خودروهايي كه هم اكنون توليد مي‌شود، ساختار آن‌ها مربوط به 20 سال قبل است كه در اين زمينه بايد اصلاحات لازم صورت گيرد.

وي گفت: قوانين فعلي راهنمايي و رانندگي مربوط به 40 سال قبل است و شايد در آن زمان حتي يك ميليون دستگاه خودرو هم نداشتيم، آن موقع ترافيك حتي يك مساله هم نبوده و راه‌ها يك دهم ميزان كنوني بوده است. 

فرمانده ناجا با تاكيد بر اين كه بايد امكان پرداخت الكترونيكي قبوض جريمه فراهم شود، گفت: فرد بايد به روز از تخلفات رانندگي خود آگاه شود كه در اين خصوص راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بايد تمهيدات لازم را سريعا بيانديشد.

وي گفت: در شش ماهه اول امسال حدود 13 هزار نفر در تصادفات كشته شده‌اند و به طور متوسط به ازاي هر كشته در تصادف 12 مجروح و 30 فقره تصادف داشتيم.

وي با اشاره به اين كه موارد ايمني متاسفانه در كشور خيلي دير اجرايي مي‌شود، گفت: هر سالي كه ابلاغ كرديم فلان موضوع كار ايمني در دستوركار قرار گيرد، چند سال با خواهش و درخواست و در آخر هم با اجبار اين كار انجام شد. 

فرمانده ناجا با اشاره به قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: پيش‌بيني‌ مي‌شود با افزايش قيمت سوخت شاهد تغيير الگوي سفر در جامعه باشيم كه در اين زمينه پليس در تلاش است، براي روان سازي جابجايي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي تمهيدات ويژه‌ اي بيانديشد.

وي گفت: پيش‌بيني‌ مي‌شود ظرف دو ماه آينده تقاضاي حمل و نقل عمومي در كشور افزايش يابد كه در اين خصوص بايد دستگاه‌هاي ذيربط تمهيدات لازم را اتخاذ كند.

فرمانده ناجا با اشاره به اين كه هم‌اكنون در ساعات پيك ترافيك جمعيت بر زمين مانده زيادي در تهران وجود دارد، گفت: مسوولان شهري بايد در اين خصوص به طور جدي وارد عمل شوند.

فرمانده ناجا با اشاره به اين كه شكافي بين تعداد نيروهاي پليس و نيازهاي ترافيكي وجود دارد ، گفت: متاسفانه تا باران مي‌آيد و ترافيك ايجاد مي‌شود ، همه كارها را به گردن پليس مي‌اندازند و اين در حالي است كه شاهد بوديم كه در روز گذشته شهرداري تهران در پي بارندگي غافلگير شد و همين غافلگيري عليرغم حضور نيروهاي پليس موجب بروز ترافيك‌هاي بعضا سنگين در پايتخت گرديد كه اميدواريم با برگزاري جلسات در بارندگي‌هاي بعدي شاهد وقوع چنين وقايعي نباشيم. 

فرمانده ناجا تريلرهاي «هُوو» را به «اژده‌هاي چيني» تعبير كرد و گفت: متاسفانه شاهديم كه اين اژده‌ها در جاده‌ها جان ملت را مي‌گيرند و اين در حالي است كه هر قطار مي‌تواند معادل 30 تريلر «هوو» بار جابجا كند كه بر اين اساس ضروري است به سمت توسعه حمل و نقل ريلي برويم.

فرمانده ناجا با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما گفت: بايد سختگيري‌ها در خصوص كلاه ايمني موتورسواران افزايش يابد و پليس بايد در اين خصوص به شدت برخورد كند.

وي با اشاره به اين كه به كارخانجات نيز گفته‌ايم كه توليد موتورسيكلت‌هاي 200 هزار توماني غيراستاندارد بايد متوقف شود، گفت: متاسفانه نيمي از موتورسيكلت هاي توقيفي كسي به دنبالش نمي‌آيد

فرمانده ناجا گفت: بارها پيش آمده كه شماره مخدوش عليرغم اين كه با عناصر ديگر خودرو مطابقت نداشته، اما در سامانه تخلفات ثبت شده است كه اين باگ‌ها بايد مسدود شود.

وي با تاكيد بر اين كه هم‌اكنون مردم بيشتر به دنبال بخشش جرايم هستند، گفت: هر دريافت و يا عدم دريافتي بر اساس قانون است و پليس در اين خصوص مداخله‌اي نمي‌كند.

فرمانده ناجا با انتقاد از نصب نمايشي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي گفت: اگر زير تابلويي نوشته‌ايم «حمل با جرثقيل» بايد خودروهايي كه در اين محل پارك مي‌كنند ، برخورد شده و با جرثقيل حمل شود.

وي به عنوان نمونه به ميدان «ونك» اشاره كرد و گفت: به نظر من اطراف ميدان ونك به جاي مامور جرثقيل نياز دارد. 

فرمانده ناجا با اشاره به اين كه خودروهايي كه زير تابلوهاي «حمل با جرثقيل» پارك مي‌كنند بايد به عنوان سد معبر به پاركينگ منتقل شوند، گفت: اما مردم را براي پس گرفتن خودروهاي خود نبايد بدوانيم.

وي ادامه داد: بايد افرادي كه خودروهاي آن‌ها به پاركينگ منتقل مي‌شوند از اين امر مطلع شده و پس از پرداخت جرثقيل و توقف غير مجاز بتوانند خودروي خود را پاركينگ ترخيص كنند، لذا نبايد به هيچ ماموري اجازه دهيم بدون قانون در اين خصوص برخورد كند.

فرمانده ناجا با اشاره به طرح تغيير ساعت در تهران گفت: اجراي اين طرح ترافيك صبحگاهي را بهبود بخشيده، اما ترافيك عصرگاهي را بدتر كرده است و به نظر مي‌رسد هر چه جلوتر مي‌رويم و هوا زودتر تاريك مي‌شود با مشكلات جدي‌تري مواجه مي شويم ، لذا پيشنهاد مي‌كنيم كه ساعت كار ادارات كاهش يابد تا با پيك ترافيك عصرگاهي مواجه نشده و اين پيك توزيع شود. 


کد مطلب: 1249

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdch.knzt23niwftd2.html?1249

تيترآنلاين
  http://titronline.ir